Gå til innhold

Eudora og vedlegg


Zirine

Anbefalte innlegg

Jeg har kastet Outlook ut av vinduet og begynt å bruke Eudora istedenfor. Jeg er fornøyd, men har et lite problem.

Jeg fikk tilsendt en mail med vedlegg (vedlegget var en ai fil). Problemet er at jeg kan ikke finne vedlegget, istedenfor består mailen av masse symboler og tall.

Har dette noe med innstillingene (encoding) å gjøre eller er det noe annet lurt som er årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken mailklient er det sendt fra?

I utgangspunktet er det bare en standard for hvordan vedlegg skal sendes, om det er et binært vedlegg skulle det ha blitt kodet som base64, i ditt tilfelle høres det ut som om det er sendt som text.

Har du noe i mailen som sier noe sånt som Content-type og/eller Content-Transfer-Encoding

I noen tilfeller finnes det mailklienter som bruker uuencode, da vil du se det på at det i starten av mailen vil stå typisk "begin 666 vedleggnavn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken mailklient er det sendt fra?

I utgangspunktet er det bare en standard for hvordan vedlegg skal sendes, om det er et binært vedlegg skulle det ha blitt kodet som base64, i ditt tilfelle høres det ut som om det er sendt som text.

Har du noe i mailen som sier noe sånt som Content-type og/eller Content-Transfer-Encoding

I noen tilfeller finnes det mailklienter som bruker uuencode, da vil du se det på at det i starten av mailen vil stå typisk "begin 666 vedleggnavn"

Jeg fant problemet. Han hadde sendt e-posten via webgrensesnittet og

en annen SMTP server - og det ble jo bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...