Gå til innhold

Mannlig eller kvinnlig gynekolog?


regva

Anbefalte innlegg

Bruker du en mannlig eller kvinnelig gynekolog?

Selv har jeg bare vært hos kvinner,men har hørt at det er bedre å være hos menn.

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest siljemor

Menn er visst mer forsiktig. kvinner har en tendens til å være hardhendte. har vært hos en del hardhendte kvinnlige gynekologer, men også gode, men bare forsiktige menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker kvinnelige, da de som regel kan sette seg litt mer inn i situasjonen, det er jo noe de gjennomgår selv også, og vet hvordan det føles.

En venninne av meg foretrekker mannlige, da hun ikke kan tenke seg noe mer ubehagelig enn at en DAME skal ta på henne der nede....

Så det er smak og behag! Det viktigste er å finne en man trives med og som man har tillit til. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Siljemor sier, menn er mye mer forsiktige. De vet ikke hvor hardhendte de kan være før det gjør vondt, mens kvinnelige gynekologer er nokså skjødesløse, etter min erfaring. Når kvinnelige skal ta prøver av livmorslimhinnen, bare røsker de løs den biten de trenger.

Menn er så forsiktige at man nesten ikke kjenner vondt i det hele tatt.

Jeg foretrekker mannlige gynekologer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart mannlig! For det første hadde jeg følt meg som en 'lesbe' hvis en dame skulle drive å klå på meg nedentil!

For det andre, min første gynekologiske undersøkelse var hos en dame som ikke kunne stoppe å prate om moren min som hadde gått på helsestasjonen hennes med lillesøster etpar år tidligere. Jeg var 16 og dritnervøs, så mor var det siste jeg ønsket å høre om.

Nei, takke meg til menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart mannlig! For det første hadde jeg følt meg som en 'lesbe' hvis en dame skulle drive å klå på meg nedentil!

For det andre, min første gynekologiske undersøkelse var hos en dame som ikke kunne stoppe å prate om moren min som hadde gått på helsestasjonen hennes med lillesøster etpar år tidligere. Jeg var 16 og dritnervøs, så mor var det siste jeg ønsket å høre om.

Nei, takke meg til menn!

Helt enig! Første gang jeg gikk til kvinnelig gyn., klarte hun å lire av seg at dette ikke akkurat var det hyggeligste jobben hennes førte med seg!

Og så lo både legen og assistenten hennes!

Nei, menn for meg, for de føler seg da hvertfall litt beklemte selv... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk først hos en kvinnelig gynekolog i mange år og var utrolig fornøyd. Hun var både flink, informativ og "lett på hånden".

Etter at jeg flyttet så går jeg til en mannelig gynekolog. Og jeg er fremdeles fornøyd.

Jeg tror det er individuelt. "Shop litt rundt" og gå fast til den du likte best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Menn og kvinner har helt samme utdannelse og velger faget gynekologi og fødselshjelp fordi de synes det er interessant (mest av alt innen medisinen?).

Det avgjørende er å finne en spesialist man har god kontakt med, det avhenger av deg og legen, ikke av legens kjønn.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart mannlig! For det første hadde jeg følt meg som en 'lesbe' hvis en dame skulle drive å klå på meg nedentil!

For det andre, min første gynekologiske undersøkelse var hos en dame som ikke kunne stoppe å prate om moren min som hadde gått på helsestasjonen hennes med lillesøster etpar år tidligere. Jeg var 16 og dritnervøs, så mor var det siste jeg ønsket å høre om.

Nei, takke meg til menn!

Følt deg som en lesbe hvis du hadde gått til en kvinnelig gynekolog ??? Ikke skjønner jeg hvordan du klarer å tenke i de baner i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følt deg som en lesbe hvis du hadde gått til en kvinnelig gynekolog ??? Ikke skjønner jeg hvordan du klarer å tenke i de baner i denne sammenhengen.

Neivel, det har jeg full respekt for at ikke du føler. Men til vanlig er det bare mannen min som får berøre mitt aller helligste, og den eneste kvinne som noengang har vært innom var den omtalte legen. For MEG føltes det helt feil, men jeg har også forståelse for at andre helst ikke vil gå hos menn. Hver sin smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...