Gjest Nerrrvøs Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Har moderat til kraftig pollenallergi, og på mandag skal jeg ut og fly. Problemet er at jeg ikke har fått medisiner for allergien ennå, fordi jeg har ikke legetime før i neste uke. Jeg sliter mest med kløende, rennende og tett nese. Og jeg er slimete i munnen. Føles omtrent som en forkjølelse, bare det at det klør utrolig mye. Nå er jeg litt redd, fordi jeg husker en gang da jeg tok fly og hadde influensa. Da holdt trommehinnene på å sprekke fordi trykket ikke klarte å jevne seg ut. Det var grusomt! Og nå har jeg angst for flyturen pga allergien. Har du noen tips for hva jeg kan gjøre for å hindre slike ubehag under flyturen ? Jeg har noen Rinexin tabletter (phenylpropanolamin). Kanskje jeg burde hive innpå 1tab (depot tablett, 50mg) 1times tid før flyturen. Men jeg er litt urolig for dette med bivirkninger på denne medisinen og medie-fokuseringen om hjerneblødninger knyttet til disse tablettene. Hva mener du? Burde jeg ta 1tablett før flyturen? Er rissikoen for hjerneblødning liten? Håper du kan svare meg så fort som mulig! Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61683-flytur-og-allergiske-plager-haster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nerrrvøs Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Har også noen pulverposer (Lemsip) som inneholder paracetamol og 10mg phenylephrine. Kanskje phenylephrine er tryggere å ta enn rinexin. Har surfet endel og det skal visst gi lite bivirkninger. Hva mener du ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61683-flytur-og-allergiske-plager-haster/#findComment-269868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clipper Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Har også noen pulverposer (Lemsip) som inneholder paracetamol og 10mg phenylephrine. Kanskje phenylephrine er tryggere å ta enn rinexin. Har surfet endel og det skal visst gi lite bivirkninger. Hva mener du ? Hei Jeg har slitt litt med allergiplager og tette øreganger og bihuler. De fleste medisinene som man får av leger har bivirkninger som ikke er noe å trakte etter. Her er mitt tips, og det fungerer kjempebra for meg. Har sluttet med alle medesiner. Gå på apoteketeket og be om et nesehorn. Dette er en plastkopp med tut som du kan bruke til å skylle nese og bihuler med saltvann med. Husk å kjøpe salt UTEN jod. Det høres litt ekkelt ut med vann i nesen, men så lenge det er lunkent saltvann, så er det faktisk behagelig. Les bruksanvisningen nøye, så går det nok bra. Dette har vært min mirakelkur. Skyller nå regelmessig morgen og kveld hele sommeren, og hvis jeg blir forkjølet. Ingen bivirkninger annet enn åpen nese og åpne øreganger. Håper det hjelper deg også. Det skader i alle fall ikke å prøve 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61683-flytur-og-allergiske-plager-haster/#findComment-277190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.