Gå til innhold

Kaaza stjeler hele linja...


pirko

Anbefalte innlegg

Jeg har en 746 kb/s bredbåndslinje.Når jeg laster ned noe på Kaaza, så kan jeg ikke surfe ved siden av, for det går noe uhyggelig tregt.

Jeg hadde 5 kb/s på en fil jeg lasta ned på kaaza, og jeg sjekka samtidig linja mi på Itavisen, fikk 56 kb/s, og vanligvis ligger jeg på over 700 kb/s.

Hvis jeg f.eks laster ned noe fra en kamerat sin ftp server, så kan jeg ha en nedlastings hastighet på fila på 50 kb/s, samtidig som det går kjapt å surfe ved siden av.

Hva er det med Kaaza egentlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi Kaaza gir deg tilgang til folk som kan levere mye raskere enn f.eks ftp'en til din kamerat. Disse menneskene sitter f.eks på en bedre linje enn ftp'en til din kamerat gjør.

(Dette er en bra ting)

Kazaa kommer med mulighet til å sette ned maximumshastigheten, du får rote gjennom menyene, så kanskje du finner det. Ellers må du rett og slett slutte å laste ned fra folk som har bedre linje enn deg :-)

Spyware og slikt tar også opp en minimal del av båndbredden, men ingenting du burde merke på en slik linje.

Hvis du er redd for båndbredden din bør du også være obs på at det kan hende folk laster ned fra deg. Hvis du ikke har adsl eller så vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser nå spørsmål like sløvt som vanlig, og kan kun unnskylde meg med at jeg akkurat har våknet.

Jeg ville fjernet spyware og dritt, ev. satset på kazaalite. (www.kazaalite.com)

Og dersom du ikke har adsl ville jeg ikke delt filer dersom det går sakte av at folk laster ned fra deg. Det er også slik nedlastning av programmet fungerer så selv om du ikke deler filer blir gjerne deler av installasjonsprogrammet lastet opp fra deg til nye brukere.

En annen ting er at kazaa spyr ut reklame i dunger, aner ikke om kazaalite gjør det, jeg har ikke prøvd :-)

Men en popupkiller hjelper litt iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...