Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har jo ferie, så jeg skal helt klart tenke på saken =o) Si fra når det nærmer seg da.

God tur *klem*

Jeg skal si fra, jeg!

Nå skal jeg hoppe i dusjen, og gjøre et prosjekt med å ta med alle tre ungene på Strømmen Storsenter...har en film jeg skal fremkalle og ta med til Sevilla, og har lovet guttungen nye joggesko. Det spørs om de klarer å oppføre seg da. Har følelsen av at jeg har blitt VELDIG streng når jeg har dem med på butikken for tida, men faktisk - de kommer seg! Nå trenger jeg bare å prate fire ganger av og til før de hører på meg! Hehe...

Kos deg i sommer du også! Håper noen stopper dette regnværet etter hvert...

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Line

23

• SierDuDet

8

• Amiga

6

• Cmoo

2

Mest aktive i denne tråden

Tror nok det blir en Bailey's eller tre før jeg drar herfra (Frode har fire flasker i skapet ;), og kanskje jeg bommer et par Valium fra en eller annen annen nervøs stakkar på flyplassen ;)

Neida, det er ikke så ille. Men jeg liker slett ikke å fly, jeg pleier å bli temmelig hvit og kald på hendene før jeg omsider klarer å slappe av i lufta... det er å lette og lande som er verst, og jeg synes som regel vi kommer inn skjevt i forhold til rullebanen, eller altfor fort...

Hva er XO for noe, forresten? Cognac?

Ja, Backe Gabrielsen XO er en genial cognac!

Hvis du kjøper det så har du også et pressmiddel på meg i forhold til at jeg møter deg når som helst! For den flaska setter jeg trossalt himmel og jord i bevegelse for å få tak i :)

Den koster ca 430 kroner i Norge, og er nok relativt mye billigere på flyet, i tillegg til at den her kommer i litersflaske!

*Smisker fæææælt* :)

Tror nok det blir en Bailey's eller tre før jeg drar herfra (Frode har fire flasker i skapet ;), og kanskje jeg bommer et par Valium fra en eller annen annen nervøs stakkar på flyplassen ;)

Neida, det er ikke så ille. Men jeg liker slett ikke å fly, jeg pleier å bli temmelig hvit og kald på hendene før jeg omsider klarer å slappe av i lufta... det er å lette og lande som er verst, og jeg synes som regel vi kommer inn skjevt i forhold til rullebanen, eller altfor fort...

Hva er XO for noe, forresten? Cognac?

"Fine champagne cognac"... Det får man si...du er ikke småforlangende! *ler* Det står ei sånn flaske på kjøkkenbenken til Frode, la merke til den nå i sted. Skal ikke si den brune drikken der frister! Nei, det må nok andre ting til for å kontrollere den der flyskrekken min ;)

Kvota mi er nok allerede planlagt den, alt skal med, bortsett fra røyk. Det kjøper jeg ikke av prinsipp, det bare utgår, samme hvor mye mamma prøver å lure meg utpå ;)

"Fine champagne cognac"... Det får man si...du er ikke småforlangende! *ler* Det står ei sånn flaske på kjøkkenbenken til Frode, la merke til den nå i sted. Skal ikke si den brune drikken der frister! Nei, det må nok andre ting til for å kontrollere den der flyskrekken min ;)

Kvota mi er nok allerede planlagt den, alt skal med, bortsett fra røyk. Det kjøper jeg ikke av prinsipp, det bare utgår, samme hvor mye mamma prøver å lure meg utpå ;)

Hmmm... klarer jeg ikke å lure deg til å kjøpe noe røyk jeg heller? :)

Er det veldig varmt der nede nå? Jeg har ikke pakket helt ferdig, fordi jeg ikke helt VET hva jeg skal ha med meg. Skal jo til Bergen etterpå, og kanskje på fjelltur, så kofferten inneholder klær for alle værforhold. bare skiene som mangler, de glemte jeg. Tenkte jeg skulle kjøre innom Stryn på vei hjem... Oh well, sommer'n er lang ;)

Hva ligger temperaturen på, sånn cirka? det kan jeg forresten sjekke på nettet også, når jeg tenker meg om...

Kos deg i sommer du og, Amiga!

*Klem*

Sevilla er jo beryktet for å være den varmeste byen i Spania, nå er det forresten ikke så varmt, 33 grader så jeg på værmeldingen i går, det er nok augusmåneden som er den verste tror jeg, med rundt 40 grader mange ganger!

På østkysten av Spania pissregner det så Sevilla er nok ikke så dumt!

:-)

*Ler* Om jeg har arvet? Neeeiii...såvidt jeg vet er det eneste jeg har arvet et røyskattskinn etter oldemor, og en moped etter bestefar ;)

Ikke har jeg jobb heller, men det ordnet seg lell! Og så har jeg en veldig snill pappa, som stakk til meg "litt" lommepenger... ;)

Fire uker barnefri ja...det blir rart! Jeg har ikke vært uten ungene mer enn EI natt siden guttungen ble født for snart fem år siden. Faren bor i Oslo, og han ser dem ikke så ofte. Derfor får jeg ikke den der ene ukedagen og annenhver helg fri, så det spørs om han har tatt med det i feriekvota, da :)

Vi er heldigvis veldig gode venner, så det er ikke noe problem med samarbeidet i det hele tatt. Jeg drar til Spania fredag ettermiddag, og ungene og pappa'n drar sammen et vennepar til Danmark tidlig lørdag morgen. Fadderne til eldstejenta er der også, så de blir mange voksne, og en hel skokk barn som skal til Legoland ;)

Ei HELG fri er det vanskelig å få til for min del også! Hehe...det har jeg faktisk ikke hatt enda---

Jeg skal ha det skøy, jeg! Har masse å ta igjen, bare jeg får sovet ut først! ;o)

God sommer, musikeren!

Det er selvfølgelig sånn det er. Jeg er litt kort noen ganger:-) Jeg er uten unger annahver uke jeg da, så egentlig har jeg mer enn nok tid til å være ego. Men så hender det av og til da vøttu, at jeg trenger en dag eller to ekstra fri, og det er som regel ikke så lett å få til.

Det som er sikkert er at vi trenger litt tid for oss sjøl innimellom, lade opp. Merker det veldig godt på meg sjøl, når jeg sender unga til mora dems på fredagen er jeg ganske sliten, men så, sånn ca onsdag;-) begynner jeg å glede meg til de kommer igjen:-) Lurer på åssen det skulle gått hvis jeg var heltids aleinepappa.... Heltids fullt sammenbrudd;-) Jeg beundrer aleinemødre!

God sommer til deg også:-) Vær forsiktig med det sterke! Såvidt jeg husker var to pils mer enn nok på det treffet vi var på. Og tar jeg ikke feil var det til og med lettøl det var snakk om. Kos deg!:-)

Annonse

Ja, Backe Gabrielsen XO er en genial cognac!

Hvis du kjøper det så har du også et pressmiddel på meg i forhold til at jeg møter deg når som helst! For den flaska setter jeg trossalt himmel og jord i bevegelse for å få tak i :)

Den koster ca 430 kroner i Norge, og er nok relativt mye billigere på flyet, i tillegg til at den her kommer i litersflaske!

*Smisker fæææælt* :)

*Ler* Bare smisk i vei du, men du kommer nok lenger med noen andre! Hehe... Dessuten er det på Tax Free på Gardermoen det er billigst å handle drikkevarer, i alle fall i følge min kjære husvert ;)

Så du setter himmel og jord i bevegelse bare for ei flaske med brunt skvip, altså? Huff og huff...

Neida, med all respekt...men jeg kan bare ikke fordra de greiene der!

Det er selvfølgelig sånn det er. Jeg er litt kort noen ganger:-) Jeg er uten unger annahver uke jeg da, så egentlig har jeg mer enn nok tid til å være ego. Men så hender det av og til da vøttu, at jeg trenger en dag eller to ekstra fri, og det er som regel ikke så lett å få til.

Det som er sikkert er at vi trenger litt tid for oss sjøl innimellom, lade opp. Merker det veldig godt på meg sjøl, når jeg sender unga til mora dems på fredagen er jeg ganske sliten, men så, sånn ca onsdag;-) begynner jeg å glede meg til de kommer igjen:-) Lurer på åssen det skulle gått hvis jeg var heltids aleinepappa.... Heltids fullt sammenbrudd;-) Jeg beundrer aleinemødre!

God sommer til deg også:-) Vær forsiktig med det sterke! Såvidt jeg husker var to pils mer enn nok på det treffet vi var på. Og tar jeg ikke feil var det til og med lettøl det var snakk om. Kos deg!:-)

Døøøh! Pass deg du!

No further comments.

;o)

Sevilla er jo beryktet for å være den varmeste byen i Spania, nå er det forresten ikke så varmt, 33 grader så jeg på værmeldingen i går, det er nok augusmåneden som er den verste tror jeg, med rundt 40 grader mange ganger!

På østkysten av Spania pissregner det så Sevilla er nok ikke så dumt!

:-)

Er det godt og varmt på kveldstid også? Kan jeg la genseren ligge igjen hjemme? ;)

Her i Oslo regner det visst hele tida nå. Guttungen var ute og badet i en diger sølepytt etterpå, og labbet inn hele veien til badet etterpå. Du skulle sett de fine sporene han laget! Han syntes det var veldig gøy selv!

Vi skal feire bursdagen til jentene i morgen, så nå er både bløtkaka og sjokoladekaka ferdig. Mangler bare å pakke inn gaven til eldstemann som blir sju (hun minste blir tre), så tar vi nok kvelden snart hele gjengen.

Det er slitsomt å ha hjemmeferie hos faren til ungene! ;)

Er det godt og varmt på kveldstid også? Kan jeg la genseren ligge igjen hjemme? ;)

Her i Oslo regner det visst hele tida nå. Guttungen var ute og badet i en diger sølepytt etterpå, og labbet inn hele veien til badet etterpå. Du skulle sett de fine sporene han laget! Han syntes det var veldig gøy selv!

Vi skal feire bursdagen til jentene i morgen, så nå er både bløtkaka og sjokoladekaka ferdig. Mangler bare å pakke inn gaven til eldstemann som blir sju (hun minste blir tre), så tar vi nok kvelden snart hele gjengen.

Det er slitsomt å ha hjemmeferie hos faren til ungene! ;)

Helt sikkert varmt nok, en genser kan du vel ta med i tilfelle du skal på utflukter??? I dag var det 35 grader der stod det på værkartet! :-)

Hjemmeferie hos faren til ungene? Jaja, går det bra så er dere veldig heldige!

Håper dere får en fin bursdagsfeiring! :-)

*Ler* Bare smisk i vei du, men du kommer nok lenger med noen andre! Hehe... Dessuten er det på Tax Free på Gardermoen det er billigst å handle drikkevarer, i alle fall i følge min kjære husvert ;)

Så du setter himmel og jord i bevegelse bare for ei flaske med brunt skvip, altså? Huff og huff...

Neida, med all respekt...men jeg kan bare ikke fordra de greiene der!

Jeg forstår at ikke du tåler de greine der, for jeg har trossalt sett resultatet etter at du har drukket et par Lysholmer Ice, og jeg vil ikke på noen måte anbefale deg å drikke noe sterkere enn lettøl, uansett :)

Annonse

Jeg forstår at ikke du tåler de greine der, for jeg har trossalt sett resultatet etter at du har drukket et par Lysholmer Ice, og jeg vil ikke på noen måte anbefale deg å drikke noe sterkere enn lettøl, uansett :)

*Kremt* Jeg skal i alle fall ikke skryte på meg noen ølvom ;)

Var det noe igjen i den flaska med Martini Bianco som ble stående igjen (med vilje) hos Alana og Rainman? Hehe...

Du har tross alt bare sett meg i godt humør! Men jeg tåler ikke så veldig mye lenger, og det glemmer jeg alltid helt til det er for sent ;) Tøff i trynet, heter det vel...

Huff, nå begynner jeg å grue meg til å fly... Bare to døgn igjen, så er jeg på Gardermoen... :-o

Jentene har forresten bursdag i dag, så det blir kakespising nå etter middag!

Helt sikkert varmt nok, en genser kan du vel ta med i tilfelle du skal på utflukter??? I dag var det 35 grader der stod det på værkartet! :-)

Hjemmeferie hos faren til ungene? Jaja, går det bra så er dere veldig heldige!

Håper dere får en fin bursdagsfeiring! :-)

Skal ikke akkurat kalle det ferie, jeg gjør minst like mye her som når jeg er hjemme. Men forresten, "hjemme" har blitt et veldig relativt begrep for meg nå. "Hjem til pappa", "Hjem til foreldrene mine", "Ned til leiligheten", """Hjem på VIkhammer", "Hjem til Skedsmokorset"... Kan bli forvirret av mindre! Det blir nok ikke ordentlig hjem før vi får eget hus, tenker jeg. Men hvor i landet det blir, skal gudene vite...

Jeg har nå en liten forhåpning om at det ordner seg mellom faren til barna og meg igjen med tida, men om vi noen gang flytter tilbake til Skedsmo tør jeg ikke håpe på en gang. Han har ikke jobb akkurat nå, firmaet han jobbet i gikk konkurs for en måneds tid siden, og han fikk avslag på en jobb han søkte på i Trondheim. Om han bare skal få utbetalt maks ledighetstrygd, har han ikke råd til alle utgiftene, inkludert lån/husleie. Det går jo 24% til barnebidrag også...

Så, alt er relativt for tida ;)

Jeg pakker en genser jeg. Frossenpinn som jeg er, så kan det jo hende jeg får bruk for den en kveld, tross alt. Erfaringsmessig (fra denne sommeren) så blir det kaldt om jeg blir solbrent ;) Vi hadde nemlig knallvær i et par uker i Trøndelag, med temperatur mellom 25-32 grader i skyggen!

By the way... har du noen anelse om hva det koster å ta tog fra Málaga til Sevilla på lørdager? Altså nå, førstkommende lørdag?

Har du evt. noen link (helst på engelsk, siden spansken er noe ustø...) som jeg kan sjekke togtider og priser?

Skal ikke akkurat kalle det ferie, jeg gjør minst like mye her som når jeg er hjemme. Men forresten, "hjemme" har blitt et veldig relativt begrep for meg nå. "Hjem til pappa", "Hjem til foreldrene mine", "Ned til leiligheten", """Hjem på VIkhammer", "Hjem til Skedsmokorset"... Kan bli forvirret av mindre! Det blir nok ikke ordentlig hjem før vi får eget hus, tenker jeg. Men hvor i landet det blir, skal gudene vite...

Jeg har nå en liten forhåpning om at det ordner seg mellom faren til barna og meg igjen med tida, men om vi noen gang flytter tilbake til Skedsmo tør jeg ikke håpe på en gang. Han har ikke jobb akkurat nå, firmaet han jobbet i gikk konkurs for en måneds tid siden, og han fikk avslag på en jobb han søkte på i Trondheim. Om han bare skal få utbetalt maks ledighetstrygd, har han ikke råd til alle utgiftene, inkludert lån/husleie. Det går jo 24% til barnebidrag også...

Så, alt er relativt for tida ;)

Jeg pakker en genser jeg. Frossenpinn som jeg er, så kan det jo hende jeg får bruk for den en kveld, tross alt. Erfaringsmessig (fra denne sommeren) så blir det kaldt om jeg blir solbrent ;) Vi hadde nemlig knallvær i et par uker i Trøndelag, med temperatur mellom 25-32 grader i skyggen!

By the way... har du noen anelse om hva det koster å ta tog fra Málaga til Sevilla på lørdager? Altså nå, førstkommende lørdag?

Har du evt. noen link (helst på engelsk, siden spansken er noe ustø...) som jeg kan sjekke togtider og priser?

Jeg finner kun på spansk men det er veldig enkelt.

http://horarios.renfe.es/hir/index.html

Málaga - Sevilla:

http://horarios.renfe.es/hir/hjhir030.jsp?&O=54413&D=51003&AF=2002&MF=07&DF=06&SF=6&FHORA=15.44.09

Takk skal du ha!

Ser det er fem tog jeg kan velge mellom. Hve betyr Precios (Euro)? Er det billettprisen? Er det bare 13,35 euro?

Er "Clases 2" ok å reise med? Og hva betyr prestaciónes...? Håper de folka der nede er flinke i engelsk... ;o)

Reccorido tipo tren... er det type tog som er søkt om tider på? Eller er det den type tog det er treff på? Tror jeg må ta en oppussing på den der spansken min, dette kommer jeg ikke altfor langt med ;)

Og så jeg som er såååå søt og grei... Synes da jeg fortjener litt billig røyk :)

Menmen.. du skal få den kaffen uansett :)

Det nytter ikke å prøve å smiske når det gjelder røyking en gang! Der er jeg sabla bastant! Det er ikke noe som er mer ufordragelig enn røyk, jeg rett og slett hater det. Det er verre når mamma røyker, forresten, enn når andre gjør det.

Hadde det ikke vært for at hun har vært så ivrig på den pinnen i æille år, og nektet å gi seg bare bittelitt, så hadde vi nok hatt et mye nærmere forhold enn det vi har også. Det toppet seg den gangen bestevenninna jeg hadde i ungdomsskolen sa fra til meg en dag, at om jeg ikke sluttet å stinke sånn røyk, så kunne hun ikke være sammen med meg lenger. Det stakk... jeg satt jo bare på stua når mamma var der, så det syntes jeg var urettferdig. Og siden har jeg bare blitt anti, anti, anti...

Men kaffe skal jeg ha! Hehe...

Takk skal du ha!

Ser det er fem tog jeg kan velge mellom. Hve betyr Precios (Euro)? Er det billettprisen? Er det bare 13,35 euro?

Er "Clases 2" ok å reise med? Og hva betyr prestaciónes...? Håper de folka der nede er flinke i engelsk... ;o)

Reccorido tipo tren... er det type tog som er søkt om tider på? Eller er det den type tog det er treff på? Tror jeg må ta en oppussing på den der spansken min, dette kommer jeg ikke altfor langt med ;)

Jeg så på det og forstod de slik at de kun hadde turistklasse på strekningen. Men togene er nok moderne. :-) Prisen er 13,35 euro ja. Og på recorrido tipo tren stod det kun stoppestedene mellom Málaga og Sevilla.

*Kremt* Jeg skal i alle fall ikke skryte på meg noen ølvom ;)

Var det noe igjen i den flaska med Martini Bianco som ble stående igjen (med vilje) hos Alana og Rainman? Hehe...

Du har tross alt bare sett meg i godt humør! Men jeg tåler ikke så veldig mye lenger, og det glemmer jeg alltid helt til det er for sent ;) Tøff i trynet, heter det vel...

Huff, nå begynner jeg å grue meg til å fly... Bare to døgn igjen, så er jeg på Gardermoen... :-o

Jentene har forresten bursdag i dag, så det blir kakespising nå etter middag!

Du får ha god tur nedover, og ikke gjøre noe jeg ikke ville ha gjort :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...