Gå til innhold

(Tittel mangler)


Gjest princessa

Anbefalte innlegg

Gjest princessa

Vi er to jenter som skal til london i sommer, og har ikke så god greie på bestilling av hotell og sånt. Hotellet vil at vi skal betale med enten Visa-kort eller Sterling sjekk.

Hvordan fungerer egentlig betaling med et Visa-kort, og hva er en Sterling sjekk?

Blir VELDIG takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved betaling med visa-kort: dere oppgir visakortnummeret. Da går hotellet inn og sperrer beløpet (det dere begge skal betale for de nettene dere skal bo på hotellet) på kortet, slik at dere ikke kan bruke disse pengene. Når dere drar, signerer dere, og beløpet trekkes fra kortet. Dere må altså sørge for at det står nok penger på den visakontoen dere oppgir, og vite at dere ikke har tilgang til disse pengene mens dere er i London.

Det andre antar jeg at er en engelsk type sjekk, spør i banken deres hvis dere lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved betaling med visa-kort: dere oppgir visakortnummeret. Da går hotellet inn og sperrer beløpet (det dere begge skal betale for de nettene dere skal bo på hotellet) på kortet, slik at dere ikke kan bruke disse pengene. Når dere drar, signerer dere, og beløpet trekkes fra kortet. Dere må altså sørge for at det står nok penger på den visakontoen dere oppgir, og vite at dere ikke har tilgang til disse pengene mens dere er i London.

Det andre antar jeg at er en engelsk type sjekk, spør i banken deres hvis dere lurer.

De sperrer mye mere enn det det faktisk koster å bo. Dette for at du ikke skal kunne skrive alle utgifter (mat, drikke) på rommet og så stikke av. Hvis du har lite penger på kortet, så risikerer du at du ikke får ut et øre i kontanter når du er i minibanken før hotellregningen er gjort opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sperrer mye mere enn det det faktisk koster å bo. Dette for at du ikke skal kunne skrive alle utgifter (mat, drikke) på rommet og så stikke av. Hvis du har lite penger på kortet, så risikerer du at du ikke får ut et øre i kontanter når du er i minibanken før hotellregningen er gjort opp.

Det kommer an på hotellet. Antok at to unge jenter dro på et helt enkelt hotell, de er ofte uten resturant, bar og minibar så det kan ikke komme til ekstrautgifter av den typen du nevner. Jeg har opplevd begge deler, men på de enkleste hotellene har de bare sperret det forhåndsavtalte beløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hotellet. Antok at to unge jenter dro på et helt enkelt hotell, de er ofte uten resturant, bar og minibar så det kan ikke komme til ekstrautgifter av den typen du nevner. Jeg har opplevd begge deler, men på de enkleste hotellene har de bare sperret det forhåndsavtalte beløpet.

Greit nok, men vel verdt å sjekke på forhånd. En Sterlingsjekk er sikkert en sjekk pålydende pund (Sterling), en sånn fikser de nok i banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal bare sende kortet til meg på en anonym postbox-adresse, i et brev med kode. Og så skal dere ta sommerjobb og bare sette inn og sette onn penger på kontoen. Så ordner det seg brillefint!!!!!1

(sorry - jeg kjeder meg visst)

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...