Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Blank_flekk

Jeg er en jente på 23 år, som plutselig har mistet hår i en flekk i bakhodet. Flekken er på størrelse med en femmer. Trenger vel ikke å si at jeg er fryktelig bekymret. Hva kan årsaken være? Og hva kan jeg gjøre? Har nylig slanket meg 12 kg ved hjelp av Cambridgekuren. Har hørt at det kan føre til hårtap, men ikke at det kan forekomme flekkvis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61730-h%C3%A5rtap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanya1365380060

Når du mister håret flekkvis kan det komme av flere årsaker , f.eks stress og andre psykiske og fysiske påkjenninger. Ved å dra til en homøopat å evnt starte en behandling der ,vil homøopaten behandle problemet med alt dette tatt i betraktning (konstitusjonell behandling)

Så mitt råd til deg er å oppsøke en homøopat så fort som mulig, og se hva han/hun har å si!

En annen ting er at flekkvis håravfall kan tyde på sopp, men dette kan evnt en lege/homøopat fastslå. Hvis det skulle vise seg å være sopp, så kan det behandles med teetreolje.

Ta noen dråper olje i hånden og masser dette inn i hodebunnen( Spesielt rettet mot problemområdene) å la det virke i ca en time før du skyller ut. NB:Før du begynner med dette, så prøv litt teetreolje på huden først, for å se om du tåler det!

Teetreolje kan kjøpes bla på BodyShop.

Et generellt råd mot håravfall er å ta i bruk en salviekur. Dette kan du gjøre selv om du ikke helt vet nøyaktig hva problemet ditt er, det skader ikke!

Fukt hår og hodebunn med salvieuttrekk hver morgen i 2-3 uker. Ikke skyll ut! I tillegg kan du drikke en kopp salviete 1-2 ganger daglig.

Men først å fremst, oppsøk en homøopat, så du får fastslått hva problemet er. Håravfall er helt vanlig og greit å behandle, så dette kommer nok til gå fint:)

Lykke til, håper dette hjalp litt!:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61730-h%C3%A5rtap/#findComment-270877
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...