Gå til innhold

(Tittel mangler)


Gjest fristelsen

Anbefalte innlegg

Gjest fristelsen

Det har seg sånn at jeg har bestilt en vare til kr 650,- Denne varen er pakket i en kartong sammen med tre andre av samme type. Det har tydeligvis skjedd en glipp når varen skulle sendes til meg, for jeg har fått en eske (altså fire stk vare) av denne varen, men kun blitt fakturert for en vare.

Jeg er sånn at ærlighet varer lengst, og kommer nok til å ringe og gi beskjed på mandag. Men, hva ville du gjort? Behold alle fire, varen er nemlig lett selgbar! Må innrømme at fristelsen er stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fristelsen

Jeg hadde HELT klart beholdt varen. Du bør ikke vurdere noe annet engang

Regner jo med at ingen takker meg om jeg setter ærligheten først.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis finner de ut av det, og da er det rimelig pinlig å ha solgt videre noe som andre eier.

Ellers har ikke jeg så veldig god moral altså, men pinlige situasjoner styrer jeg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fristelsen

Sannsynligvis finner de ut av det, og da er det rimelig pinlig å ha solgt videre noe som andre eier.

Ellers har ikke jeg så veldig god moral altså, men pinlige situasjoner styrer jeg unna.

Men hvordan finner de det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner jo med at ingen takker meg om jeg setter ærligheten først.....

Jo, eg er blitt takka for min ærlighet. For en del år siden var jeg til optiker i en annen kommune. Jeg skulle få nye briller som han skulle sende i postoppkrav. En tid senere kom brillene, men ikke i postoppkrav. De fulgte heller ingen regning med, og ikke kom den i posten senere heller. Noen uker senere var jeg innom optikeren og ba om å få betale; det var da jeg ble takket for min ærlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan finner de det ut?

De finner vel ut at de mangler noe, og så tenker de seg om. Sjekker kvitteringene fra posten, ser at pakken din var mye tyngre enn den skulle være... Et eller annet sånt.

Elimineringsmetoden er kjekk å ha når noe er galt. Det er mulig at de ikke kan kreve varene igjen av deg, men de kan sikkert gå til sak.

Jeg tror muligens jeg hadde ventet et par år før jeg solgte noe som helst i alle fall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Z@pvir

Men hvordan finner de det ut?

Har de internkontroll av et eller annet slag, så er det jo slike tapsprosjekter den er innrettet for å finne ut av.

Jeg har jobbet på innkjøpskontor og alltid når vi fikk varer uten fakturering (hendte noen få ganger) fikk vi en henvendelse etter en stund, med en forsiktig forespørsel. Jeg la alltid slike varer til side i påvente av denne forespørselen hvis det var en leverandør som ytet dårlig service (he, he - hevnen er søt!). De gode leverandørene ringte jeg umiddelbart til. og fikk ekstra god service i ettertid som takk for min ærlighet.

Har du handlet av en pytteliten leverandør, kan du sikkert beholde varen uten for mye risiko. Men er du som meg vil samvittigheten plage deg 'forever' - lenge etter at du har glemt hva du brukte de ekstra kronene til!

Jeg råder deg derfor til å kontakte dem. Kanskje du får en gave som takk! Det burde du få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville beholdt varene, og ventet i et halvt år før jeg evt. hadde solgt varene videre - hvis da avsenderen mot formodning ikke skulle melde seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært ærligheten selv. Helt sant! Tror det hadde kommet til å plage meg etterhvert hvis jeg ikke hadde returnert overskuddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde returnert de varene jeg fikk for mye. Men hadde forlangt at de skulle betale portoen.Også hadde jeg kanskje sagt noe slikt som at siden jeg er så ærlig,kan jeg vel få rabatt på den varen jeg beholder :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Hadde beholdt alt, og det hadde ikke kostet meg en eneste kalori heller!

jeg hadde også gjort det, men hadde håpet det hadde kostet meg noen kalorier*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hva det var, men jeg ville nok beholdt det tenker jeg. Fikk en gang dobbelt opp av en tupperware-ting og gadd ikke melde fra om det. Regner med at vedkommende som ikke fikk sin klaget og fikk en ny. Det er da ærlig talt firmet sin oppgave å sørge for at de sender ut rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...