Gå til innhold

Hvor lang tid før skadet penis er leget?

Anbefalte innlegg

Gjest Justafriend

Jeg er en mann på 25 år. For ca. 6 måneder siden ble penis skadet på enn eller annen måte. Allmennlege og nå sist, urolog kunne ikke påvise noen skade, selv om jeg til tider har hatt mindre smerter/ubehag, vanskeligheter med å få ereksjon og et konstant høyt blodtrykk i penis, selv i slapp tilstand. I urinen er det et hvitt sekret som ligner fett. Urologen mente at det kunne være en rift i en hinne og at dette ville lege seg selv. Men nå har det gått seks måneder, og alt er slett ikke bra. Hvor lang tid er det sannsynlig at det vil ta før alt har grodd, og er det noe jeg kan gjøre for å påskynde prosessen? Hjertelig takk for svar.

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Så vidt jeg forstår går du med konstant "halvereksjon" om jeg forstår deg riktig. Om det er slik, kan det tyde på en skade av en blodåre inne i svamplegemet. Jeg synes du skal snakke med urologen din en gang til. Han kan sende deg til en ultralydundersøkelse hvor de kan se blodstrømmen i svamplegemet. Det hvite sekretet i urinen må undersøkes ved å undersøke urinprøve.

Gjest Justafriend

Så vidt jeg forstår går du med konstant "halvereksjon" om jeg forstår deg riktig. Om det er slik, kan det tyde på en skade av en blodåre inne i svamplegemet. Jeg synes du skal snakke med urologen din en gang til. Han kan sende deg til en ultralydundersøkelse hvor de kan se blodstrømmen i svamplegemet. Det hvite sekretet i urinen må undersøkes ved å undersøke urinprøve.

Beklager den uklare formuleringen av det første spørsmålet. Situasjonen har forbedret seg, og jeg kan oppnå vanlig ereksjon, og vanligvis er penis normalt slapp. Problemet er at den tidvis kan bli "halverigert" i mindre grad (utenom det normale). Ubehaget/smertene har stort sett forsvunnet, men det er stadig en psykisk belastning, selv om det fysiske problemet har avtatt. Jeg forklarte dette til urologen, men han fant ikke grunn til å følge opp saken videre. Skal jeg tro dette, eller skal jeg oppsøke en annen urolog? Igjen takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...