Gå til innhold

(Tittel mangler)


Solsikke

Anbefalte innlegg

Og vi er 5 stk. Hvilken straff vil vi få om vi blir stoppet med 5 i bilen?

Bilen kan gratis omregistreres til 7 seter i desember, derfor vi er så interesert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt mer opplysninger om bilen? Årsmodell, motor osv.

Hmm har det noen betydning? Vet det er en 93 modell, førstegang registrert i desember 92. Den er gått langt, men er i rette prisklasse og rett str for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra det er en Grand Voyager? (Ikke av den korte typen?)

Siden den kan omregisteres gratis i desember går jeg ut fra at det er en 1992 modell.

Straffen for å kjøre med en ekstra i bilen aner jeg ikke. Noen av bilene er registert som 4 setere og andre som femsetere (har selv en femseter). Grunnen er ifølge Biltilsynet noe vektgreier. De mente at de som er registrert som femsetere er en glipp i systemet deres. Fine by me!

Når det gjelder selve bilen må jeg få advare deg! De er lite motstandsdyktige mot rust, sjekk innsiden av dørene nederst, bakluka rundt pakningen og nederst samt hjulbuer og kanaler. Her ruster det først!

Bilene med automatkasse bør du også styre unna, samt de med størst motor. Jeg har en 3,3 med automat, og den er inni helvete dyr i drift! Er du heldig klarer du å knipe den under literen på langkjøring, men til gjengjeld får du en vanvittig sprek bil.

Prøver å selge min nå, det er bortimot umulig. I tillegg holder de seg dårlig i pris og er dyre å fikse på. Baksetene er sinnsykt trange, men bagasjeplassen er super.

Jeg fikk en haug med advarsler før jeg kjøpte bilen (1994 Grand Voyager 3,3 SE lux) i august i fjor, men jeg hadde liksom bestemt meg for hva jeg skulle ha. Det ble en dyr affære... Mye utstyr og svingod å kjøre, men kvaliteten er dårlig. Som en eller annen sa her inne -de kan det med koppholdere, men det er ikke noe kvalitet å mase med. Hun som hadde bilen før meg hadde tatt vare på alle kvitteringer på det som var gjort med bilen, og det var ikke rent lite på tre år. At ikke den bunken skremte meg er mer enn jeg idag er istand til å skjønne. Selvsagt vil det alltid være noe på så gamle biler, men denne er langt verre enn gjennomsnittet!

Til sammenligning har vi en like gammel Audi 80 avant (stv) som gubben har hatt siden den var ny i 1994. Den har fulgt servicer, vi har skiftet bremser framme og skal skifte bak nå i sommer, og den har vært til reparasjon en gang utenom servicer. Da var det en fjær i dørlåsen som hoppet av. Thats it!

Fra 1996 (den nye modellen) er kvaliteten vestenlig forbedret, selv om mye kunne vært bedre her også. Disse bilene er også mer beskyttet mot rust.

Konklusjon: kjøp en nyere enn 1996, helst diesel, eller finn deg noe annet! Vil du ha en relativt billig bil som du i løpet av kort tid GARANTERT må legge ut masse penger på, så kjøp en av disse.

Kilder her er delvis bladet Motor, og delvis egne og andres jævlig sure dyrkjøpte erfaringer.

Skulle du finne på å kjøpe en, så kom ikke å klag etterpå. Du ble advart, og det er en grunn til at disse bilene har dårlig rykte. Bilforretninger vil ikke ta bilen min i innbytte engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm har det noen betydning? Vet det er en 93 modell, førstegang registrert i desember 92. Den er gått langt, men er i rette prisklasse og rett str for oss.

Les innlegget lenger opp.

Hva er prisantydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ei FEIT bot! Er ikke sikker, men mener å ha hørt størrelsesorden 5-15000 kr.

Finnes det ikke noen nettsteder med info om bøter/trafikkforseelser, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les innlegget lenger opp.

Hva er prisantydning?

Har lest innlegget ditt:o) Prisantydningen er 65 000 og det er en 93 modell registrert desember 92.

Orginalsetene til bilen følger med. Men det skremmer meg det du sier og har gitt linken til innlegget ditt til sambo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra det er en Grand Voyager? (Ikke av den korte typen?)

Siden den kan omregisteres gratis i desember går jeg ut fra at det er en 1992 modell.

Straffen for å kjøre med en ekstra i bilen aner jeg ikke. Noen av bilene er registert som 4 setere og andre som femsetere (har selv en femseter). Grunnen er ifølge Biltilsynet noe vektgreier. De mente at de som er registrert som femsetere er en glipp i systemet deres. Fine by me!

Når det gjelder selve bilen må jeg få advare deg! De er lite motstandsdyktige mot rust, sjekk innsiden av dørene nederst, bakluka rundt pakningen og nederst samt hjulbuer og kanaler. Her ruster det først!

Bilene med automatkasse bør du også styre unna, samt de med størst motor. Jeg har en 3,3 med automat, og den er inni helvete dyr i drift! Er du heldig klarer du å knipe den under literen på langkjøring, men til gjengjeld får du en vanvittig sprek bil.

Prøver å selge min nå, det er bortimot umulig. I tillegg holder de seg dårlig i pris og er dyre å fikse på. Baksetene er sinnsykt trange, men bagasjeplassen er super.

Jeg fikk en haug med advarsler før jeg kjøpte bilen (1994 Grand Voyager 3,3 SE lux) i august i fjor, men jeg hadde liksom bestemt meg for hva jeg skulle ha. Det ble en dyr affære... Mye utstyr og svingod å kjøre, men kvaliteten er dårlig. Som en eller annen sa her inne -de kan det med koppholdere, men det er ikke noe kvalitet å mase med. Hun som hadde bilen før meg hadde tatt vare på alle kvitteringer på det som var gjort med bilen, og det var ikke rent lite på tre år. At ikke den bunken skremte meg er mer enn jeg idag er istand til å skjønne. Selvsagt vil det alltid være noe på så gamle biler, men denne er langt verre enn gjennomsnittet!

Til sammenligning har vi en like gammel Audi 80 avant (stv) som gubben har hatt siden den var ny i 1994. Den har fulgt servicer, vi har skiftet bremser framme og skal skifte bak nå i sommer, og den har vært til reparasjon en gang utenom servicer. Da var det en fjær i dørlåsen som hoppet av. Thats it!

Fra 1996 (den nye modellen) er kvaliteten vestenlig forbedret, selv om mye kunne vært bedre her også. Disse bilene er også mer beskyttet mot rust.

Konklusjon: kjøp en nyere enn 1996, helst diesel, eller finn deg noe annet! Vil du ha en relativt billig bil som du i løpet av kort tid GARANTERT må legge ut masse penger på, så kjøp en av disse.

Kilder her er delvis bladet Motor, og delvis egne og andres jævlig sure dyrkjøpte erfaringer.

Skulle du finne på å kjøpe en, så kom ikke å klag etterpå. Du ble advart, og det er en grunn til at disse bilene har dårlig rykte. Bilforretninger vil ikke ta bilen min i innbytte engang!

er du her? nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du får en bot som skal tilsvare det du har spart på at bilen er registrert for så få. Kroneksempelet er jo varebiler, kniper de deg med passasjerer i en varebil får du en helt vanvittig bot. Såvidt jeg vet gjelder det samme her. Så gitt at dere blir stoppet, vil det nok lønne seg å omregistrere den med det samme.

Eller høre på Reg@al og velge en bedre bil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...