Gå til innhold

sjalu


Gjest lillemo

Anbefalte innlegg

Gjest lillemo

samboern min er enormt sjalu, jeg kan ikke møte venner engang før han ringer meg kontinuerlig og sjekker meg. Alltid får jeg en tidsfrist jeg skal holde, blir jeg 10-30 min for sen blir det krangel. Det har blitt til at jeg har sluttet å gjøre ting sammen med venner. Ringer det her hjemme og det er til meg henger han over meg, og blir sur hvis jeg prater for lenge. når han er sur på forhånd, tar han strømmen slik at tlf kuttes. Da blir det til korte samtaler og jeg føyer han hele tiden. Jeg er møkk lei hele sjalusien hans. Vurderer og gå fra han, for jeg føler meg ikke hel lenger. Det virker som han prøver å legge skylden på meg hele tiden for at han er sjalu . Jeg gjør alltid noe galt,Og jeg skal forandre meg. Er det riktig at jeg skal forandre meg og ta hensyn til han hele tiden. Vet snart ikke hvem jeg er...

'

Hva kan jeg gjøre for forholdet, vi har to barn sammen så jeg vil jo gjerne prøve alt for dems skyld. Men ikke for enhver pris, dette går for mye ut over selvfølelsen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikk av straks!!!!!

Han kommer til å ødelegge både deg og barna.Tenk på hva som skjer hvis barna kommer hjem med venner han ikke liker?!

lykke til,og ikke vær redd for å søke hjelp!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@le/Stavanger

Stikk av straks!!!!!

Han kommer til å ødelegge både deg og barna.Tenk på hva som skjer hvis barna kommer hjem med venner han ikke liker?!

lykke til,og ikke vær redd for å søke hjelp!!!!!

Hm. Er selv veldig sjalu, - noe jeg ikke ønsker å være. (På laaangt nær i samme grad som nevnt her!!) Kan ikke han få hjelp?? (..og jeg?) Tror kanskje dette er en av grunnene til at jeg er single.. for jeg er jo veldig pen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Er selv veldig sjalu, - noe jeg ikke ønsker å være. (På laaangt nær i samme grad som nevnt her!!) Kan ikke han få hjelp?? (..og jeg?) Tror kanskje dette er en av grunnene til at jeg er single.. for jeg er jo veldig pen. =)

Hei!

Skjemmes over å si det, men jeg er også sjalu.....og pen....:)

Etter tre og et halvt år som samboere, orket ikke typen min meg mer....

Har tenkt på om hjelpa kan være at man finner seg en partner som også er sjalu (kanskje verre enn seg selv?) Da går det kanskje opp for en hvor dumt man oppfører seg når man er sjalu.....? Og vips! Så er vi ikke sjalu lenger.....

Nei, det er sikkert ikke så lett...

Lykke til folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skjemmes over å si det, men jeg er også sjalu.....og pen....:)

Etter tre og et halvt år som samboere, orket ikke typen min meg mer....

Har tenkt på om hjelpa kan være at man finner seg en partner som også er sjalu (kanskje verre enn seg selv?) Da går det kanskje opp for en hvor dumt man oppfører seg når man er sjalu.....? Og vips! Så er vi ikke sjalu lenger.....

Nei, det er sikkert ikke så lett...

Lykke til folkens!

det er nok ikke å anbefale....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei lillemo!

Sjalusi er et hett tema her i forum for samliv. Kanskje du har lest tidligere svar om dette.

Den som først og fremst må gjøre noe med problemet er den som er sjalu, altså i ditt tilfelle din samboer. Din jobb er å si i fra at du ikke finner deg i å bli voktet på og forhørt når du er utenfor hans rekkevidde. Ta affære med en gang. Prøv å motivere samboeren din til å søke hjelp, hvis han ikke vil jobbe aktivt med saken selv.

Les gjerne artikkelen om sjalusi under tema i forum for samliv.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Hvis typen din er slik du beskriver, er det likt adferden til andre mennesker jeg har møtt - men de er gjenkjent som psykopater av sin omgangskrets.

En sånn kar vil aldri forandre seg. Holder du ut pga barna gjør du dem en solid bjørnetjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...