Gå til innhold

(Tittel mangler)


yellow

Anbefalte innlegg

Leste av strømmen her i sted...og greit, har ikke gjort det det siste året eller så men.........

Ifølge kraftselskapet skulle målern vært på 113821....men min står på 124673!!????

Gikk inn på kurven og så...og plutselig var strømmen flydd i taket:-0

Og det rare er.......bruker jo ikke noe mere enn vanlig...dvs en paneloven om vintern...ellers vaskemaskin, tørketrommel og ellers de vanlige tingene...oki...vasker ganske mye tøy, men ikke sååå mye da,...

Hva kan jeg gjøre nå da....får vanligvis strømregning på ca 2000,- pr. kvartal...og har ikke råd til en sånn kjemperegning:-(((((

HJELP!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan strømmåleren vise feil. Har du mistanke om det, kan du ringe kraftselskapet så kommer de og sjekker måleren. Hvis du hele året har brukt litt mere enn beregnet, er det ikke unormalt at det kommer en overraskelse når de leser av måleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan strømmåleren vise feil. Har du mistanke om det, kan du ringe kraftselskapet så kommer de og sjekker måleren. Hvis du hele året har brukt litt mere enn beregnet, er det ikke unormalt at det kommer en overraskelse når de leser av måleren.

Takk for raskt svar:-)

Mene....er ikke det litt vell mye sånn på et år da?? Er jo snakk om over 10000....ikke at jeg har greie på det da:-)

Du vet ikke sånn ca hva dette vil koste oxo?:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar:-)

Mene....er ikke det litt vell mye sånn på et år da?? Er jo snakk om over 10000....ikke at jeg har greie på det da:-)

Du vet ikke sånn ca hva dette vil koste oxo?:-))

Strømprisen ligger vel litt over 30 øre pr kwh, så du ender opp med 3000 og noen hundrelapper. Dersom det er hele regningen, er det vel ikke så ille? Eller kommer de vanlige ca 2000 i tillegg? Da svir det. Nettleie kommer som alltid som egen regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømprisen ligger vel litt over 30 øre pr kwh, så du ender opp med 3000 og noen hundrelapper. Dersom det er hele regningen, er det vel ikke så ille? Eller kommer de vanlige ca 2000 i tillegg? Da svir det. Nettleie kommer som alltid som egen regning.

Kommer ikke på egen regning her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er en feil på f.eks. varmtvannsbeholderen din, kan strømrgningen bli formidabel.

Og selvfølgelig kan det være en feil på selve måleren. Kontakt strømleverandøren uansett, de vet hvilke typer feil som kan gi stor økning i forbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En strømmåler av den klassiske typen (med roterende skive) kan en sjelden gang få feil. Men da vil den så og si alltid vise FOR LITE forbruk.

Dette fordi de aller fleste tenkelige feil vil medføre bremsing av måleren. Det er kun enkelte spesialmålere som er bygd slik at den ved feil kan vise for mye forbruk.

Det som ellers kan skje er at det er feil i ditt elektriske anlegg (jordingsfeil) og den vil da medføre økt forbruk i ditt anlegg, uten at du merker det, men du må betale for det likevel...

Det vanligste er likevel at man bare har brukt så mye strøm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du:-))

Jeg har faktisk vært målersjef en gang i tiden:-)

En Ferraris måler, (den hvor en skive snurrer rundt), den går nesten aldri for fort. I den byen du bor er det funnet under 10 eksemplarer av 300.000 målere og alle disse er skiftet ut. Med andre ord at din måler går for fort er det veldig liten sjangse for. Disse måler typene går (nesten) alltid for sakte og vil gå saktere etterhvert som årene går, selv om det er lite.

Generelt sier jeg at enn aldri skal klage på en Ferraris måler, fordi den er utrolig driftssikker og endrer den seg, går den alltid saktere, i alle fall i 99% av tilfellene.

Men du kan klage på den og få den undersøkt, enten blir den da friskmeldt på stedet eller de skifter den ut og tar en grundigere test av den.

Finner de ikke noe galt må du betale ett gebyr for dette.

Hvor mye er forbruket ditt på ett år og hvor stor er leiligheten din?

Jeg vil anta at du har brukt det som måleren din viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du:-))

Jeg har faktisk vært målersjef en gang i tiden:-)

En Ferraris måler, (den hvor en skive snurrer rundt), den går nesten aldri for fort. I den byen du bor er det funnet under 10 eksemplarer av 300.000 målere og alle disse er skiftet ut. Med andre ord at din måler går for fort er det veldig liten sjangse for. Disse måler typene går (nesten) alltid for sakte og vil gå saktere etterhvert som årene går, selv om det er lite.

Generelt sier jeg at enn aldri skal klage på en Ferraris måler, fordi den er utrolig driftssikker og endrer den seg, går den alltid saktere, i alle fall i 99% av tilfellene.

Men du kan klage på den og få den undersøkt, enten blir den da friskmeldt på stedet eller de skifter den ut og tar en grundigere test av den.

Finner de ikke noe galt må du betale ett gebyr for dette.

Hvor mye er forbruket ditt på ett år og hvor stor er leiligheten din?

Jeg vil anta at du har brukt det som måleren din viser.

Hei du:-))

Det ender nok sikkert med at jeg har brukt så mye ja...*snufs*...selv om jeg ikke føler at jeg bruker mye strøm.

Leiligheten er på 92, men bruker ikke strøm til oppvarming...dvs en liten panelovn satt på 200 om vintern hvis det er veldig kaldt ute...Ellers så går vaske og tørketrommelen ca 2x om dagen, oppvaskmaskinen 1 gang. Har ikke varmekabler, og resten er da kjøleskap, fryser, komfyr, varmtvann-beholder (byttet for 4 år siden) og lys....åsså såklat datan da*s*

Tips om hva den neste regninga vil komme på??De mente at målern står på ca 113873...dvs at regninga egentlig skulle være på ca 2000, men den står på 124673...Huff...det virker mye:-(((

*klem foresten*:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du:-))

Det ender nok sikkert med at jeg har brukt så mye ja...*snufs*...selv om jeg ikke føler at jeg bruker mye strøm.

Leiligheten er på 92, men bruker ikke strøm til oppvarming...dvs en liten panelovn satt på 200 om vintern hvis det er veldig kaldt ute...Ellers så går vaske og tørketrommelen ca 2x om dagen, oppvaskmaskinen 1 gang. Har ikke varmekabler, og resten er da kjøleskap, fryser, komfyr, varmtvann-beholder (byttet for 4 år siden) og lys....åsså såklat datan da*s*

Tips om hva den neste regninga vil komme på??De mente at målern står på ca 113873...dvs at regninga egentlig skulle være på ca 2000, men den står på 124673...Huff...det virker mye:-(((

*klem foresten*:-)

Hei igjen snuppa:-))

Jeg er litt usikker på hva du mener med at e-verket mener at måleren skulle stå på 113873.

De bruker jo avlest stand hvis du har sendt den inn.

Men hvis du skulle ha betalt 2000 kroner, hvis måleren sto på den overstående standen, så skal du betale endel mer nå. Forskjellen mellom 113873 og 124673 er jo 10800 kWh og med en pris på mellom 50 og 60 øre kWh blir jo dette en ekstra regning på over 6000 kroner. Det er mye.

Forsto jeg opplysningene dine rett?

Det du må se på er målerstanden ved siste avregning og den du nå har avlest. De kWh du får i differanse ganger du med 50 eller 60 øre. Da får du det som skal betales nå.

Skjønte du dette?...eller forklarte jeg det klønete?

Ta kontakt hvis du lurer på noe:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...