Gå til innhold

alt blir værre....


Gjest chili her igjen

Anbefalte innlegg

Gjest chili her igjen

hei.

jeg er her enda , men såvidt...

de tre siste ukene har vært fine.. jeg har ikke tvunget opp maten så mye som fø , og når jeg i helga var hos kjæresten min fikk jeg i meg litt godterier. Jeg gikk inn på doen og skulle kaste opp , men det vart noe som stoppet meg... Tanken på at jeg skulle kaste opp med vilje hos en jeg har et så nært forhol til på en måte som jeg ikke har til andre stoppet meg og...jeg klarteog kontrollere meg , men det hele endte med at jeg drakk litt mye og han nevnte noe om venninda mi som har spiseforstyrrelser også og jegbegynte å gråte... han satt og trøsta meg i over en time før jeg svna.. Han trodde jeg gråt pga venninda mi,ø...kanskje derfor og , men...jeg er så redd for hva han vil si om jeg sier det tl han,. Jeg har gjort det slutt med han en gang før pga at jeg ikke ville blande han inn i dette , og.. kanskje det beste er å gjøre det igjen,..for han sin skyld..

men jeg klarte å stye meg i helga..kanskje fordi det ikke var alt for mye å spy opp at det ikke var så farlig , men på skolen idag.. etter 3ukers ferie braste alt sammen igjen.. jeg hadde spist en baguett og drukket sjokolademelk og alt jeg kunne tenke på var å få dette opp igjen... så med ett braste det sammen igjen og denne gangen er jeg redd for at det blir her... det har kommet og gått mer og mer i det siste og vært her lenger for hver gang..

føler at alt rundt meg svirrer forbi mens jeg sitter her og alt jeg kan gjøre er å se på...

har bare lyst å la tårene trille....

håper noen kan svare på disse spørsmålene også:

- har jeg bulimi eller er det bare tull??

- legger man på seg av druer og epler i litt større mengder??

- går man ned i vekt av å ha bulimi??

- noen forslag til å få tankene bort fra å spise godterier??

store koser til alle fra meg...

- STÅ PÅ.....INGENTING ER MENT TIL Å VÆRE PERFEKT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære Chili

Det høres ut som om du bruker mye energi på ditt forhold til mat. Slik du beskriver ditt forhold til mat er det mulig at du har en variant av bulimi, men det er vanskelig å si uten å ha snakket med deg. Dersom han du omtaler som din kjæreste er en gutt som bryr seg ville jeg forsøkt å forklare hva du strever med eller kanskje skulle du si at du trenger tid til å jobbe med deg selv og at du ønsker en "pause" i forholdet deres. Siste alternativ er kun ment som et forslag hvis du opplever forholdet til han som for energikrevende sett i forhold til at du ønsker å jobbe deg ut av spiseproblemet.

På sikt går de fleste med bulimi opp i vekt. Epler og druer inneholder verdifulle vitaminer og er ikke på noen måte "fetende". Dersom du tør å spise regelmessig (og på sikt beholde maten" vil tankene på "søtsaker" svekkes. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...