Gå til innhold

student, eng.stønad og pappaperm?


Kristiane

Anbefalte innlegg

Hei!

Siden jeg er student, har jeg søkt om engangsstønad og fått den. Jeg har termin i august, og tenkte meg ut i jobb i mars/april neste år. Kan pappan da få fødselspermisjon med lønn? Jeg er klar over de nye reglene der han sjøl tjener opp retten til fødselspenger så lenge jeg går ut i jobb/studier, men hvordan blir dette da vi også har fått engangsstønad? Og når må vi i tilfelle søke om dette?

Siden jeg ikke skal ha permisjon i fra studiene, kan han ha permisjon lenger enn til 42/52 uker etter fødsel, eller gjelder permisjonen maks til barnet er 1 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IreneG

Politikerne har bestemt at engangsstønaden ikke har betydning for fars rettigheter. Stønadstiden regnes fra 3 uker før fødsel, slik at far kan ta sin permisjon innen 42/52 uker regnet fra den dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneG

Engangsstønaden har (i alle fall foreløpig) ikke betydning for fars rettigheter.

Sakset fra ot.prp'en: "Departementet vil imidlertid ikke i denne omgang foreslå av kortingsregler for engangsstønaden".

Det ligger dermed i kortene at det kan bli aktuelt hvis utgiftene blir for store...

Far må ta sine uker innen 49/39 uker etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ol le

Man må vel ikke ta permisjon fra studiene for å få fødselsstipen fra lånekassen??

Du må ikke ta permisjon, men må være registrert student.

Dvs. at du enten må ta permisjon, eller studere som du pleier.

Slik har ihvertfall jeg forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...