Gå til innhold

Huff....


Gjest VeldigAngrende

Anbefalte innlegg

Gjest VeldigAngrende

Jeg var 15 år da jeg ble sammen med mannen jeg nå er gift med. Da jeg var 16, gjorde han det slutt. Jeg var ung, dum og fortvilet, og i et desperat forsøk på å få ham tilbake, sa jeg at jeg var gravid og at jeg senere tok abort... Noe som var løgn. Jeg har i ettertid ikke turt å fortelle ham sannheten (vi ble sammen igjen like etterpå. Det er 13 år siden nå). Og ja, jeg angrer. Men vi har ikke pratet om det siden... Nå har det seg slik at jeg har problemer med å bli gravid... Vi skal sammen til legen i morgen. Kan legen da opplyse mannen min om at jeg ikke har tatt abort (hvis mannen min navner dette), eller har han total taushetsplikt, selv om jeg er tilstede? Jeg angrer utrooolig på at jeg ikke har fortalt sannheten, men det er lett å være etterpåklok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest du må si det i dag

Du må fortelle mannen din dete i kveld, for om du har vært gravid / tatt abort tidligere eller ikke er svært relevant for utredningen av deres barnløshet, og vil komme opp som tema uansett! Og du kan jo risikere totalt feil undersøkelse av problemet hvis du må lyve for legen og si du har blitt gravid og tatt bort tidligere, da kan det jo være relevante problemstillinger legen ikke undersøker! Eller hvis utredningen ender i at du aldri har kunnet få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi... litt av en knipe... Problemet er vel ikke om legen har taushetsplikt eller ikke men om legen vet om problemet. Hvis din mann nevner aborten og legen sier "jammen hun har jo ikke hatt noen abort" da er det liksom ikke brudd på taushetsplikten...

Men tror du ikke at han vil tilgi deg hvis du forteller ham det da? 13 år med den hemmligheten må jo være grusomt? Han må jo basere samlivet deres på mer enn akkuratt den hendelsen når han 13 år etter går igjennom utredninger for å få barn med deg?

Du kan jo selvfølgelig gi legen beskjed på forhånd om at akkuratt det ikke skal nevnes... Da vil han bryte taushetsplikten hvis han sier noe...

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SynderISommersol

Jeg ville ikke ha sagt det!

Hvis det kommer opp under legebesøket, får du bare jatte med og si at, ja jeg tok jo abort og bla-bla.

Så ringer du legen etterpå og sier det som det er.

Jeg er en stor tilhenger av å holde på løgnen når den først er kommet ut.

Men hvorfor skal du ha med deg mannen din til legen? Legebesøk liker jeg best å foreta alene, og gjorde det også de to gangen jeg trengte hormonkur for å bli gravid.

Fikk bare med meg et skjema til gubben, og han gikk til sykehuset for å avlevere prøven.

Troro nok ikke legen din bryr seg om en taushetsplikt så lenge du er der.

Men hvis det var omvendt (at du hadde tatt en abort ingen skulle få vite om) ville nok ikke legen nevnt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...