Gå til innhold

Hjelp har jeg fått virus?


Mooni

Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg fått en hel drøss med skumle mailer fra folk jeg ikke kjenner. Mailen min er satt opp sånn at mailene åpnes automatisk. Jeg har ikke åpnet eller lagret noen av vedleggene som var med. Kan jeg ha fått virus alike vel? Nå fikk jeg plutselig mail fra en eller annen plass hvor di sier at jeg sender mail med virus. Jeg har ikke en gang adressen i min mailboks. Her får jeg tilbud om AntiVir MailGate. Er dette bare reklame? Sender de en masse mail for å få meg til å skaffe meg virusprogram? Jeg har ikke merket noe på maskinen min om at det er noe virus. Virusprogrammet mitt er riktig nok fra 1998 og tar nok ikke nye virus. Hva gjør jeg? Gir blaffen og ser hva som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://housecall.antivirus.com/

Du bør ikke bare vente og se. Før du oppdager noe kan f.eks alle bildene og mp3-filene dine være ødelagt, eller alle dokumentene dine.. og enkelte virus sender til og med dine dokumenter ut til andre mennesker så de kan lese dem.

Og så bør du endre oppsettet ditt slik at mailprogrammet ikke åpner mailene automatisk.

I tillegg bør du gå på Windows Update og laste ned alt du finner av viktige oppdateringer der. Det gjør systemet ditt litt sikrere mot virusangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://housecall.antivirus.com/

Du bør ikke bare vente og se. Før du oppdager noe kan f.eks alle bildene og mp3-filene dine være ødelagt, eller alle dokumentene dine.. og enkelte virus sender til og med dine dokumenter ut til andre mennesker så de kan lese dem.

Og så bør du endre oppsettet ditt slik at mailprogrammet ikke åpner mailene automatisk.

I tillegg bør du gå på Windows Update og laste ned alt du finner av viktige oppdateringer der. Det gjør systemet ditt litt sikrere mot virusangrep.

Jeg er i ferd med å skanne akkurat nå. Det tar sin tid, er nå oppe i 27504 filer....ante ikke det var så mye på denne maskina....hmmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://housecall.antivirus.com/

Du bør ikke bare vente og se. Før du oppdager noe kan f.eks alle bildene og mp3-filene dine være ødelagt, eller alle dokumentene dine.. og enkelte virus sender til og med dine dokumenter ut til andre mennesker så de kan lese dem.

Og så bør du endre oppsettet ditt slik at mailprogrammet ikke åpner mailene automatisk.

I tillegg bør du gå på Windows Update og laste ned alt du finner av viktige oppdateringer der. Det gjør systemet ditt litt sikrere mot virusangrep.

Housecall fant i allefall ikke noe virus. Men jeg får kjøre et par antivirus- program til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...