Gå til innhold

Maskin på bærtur


birdie

Anbefalte innlegg

Jeg har Windows XP Pro som os, og IE 6.0.

Ganske nylig formaterte jeg og reinstallerte, etter å ha hatt to os'er en stund. Jeg fant drivere til alt så nær som scanneren, men til slutt kom også den på plass! Men så, de siste par-tre dagene, har det begynt å skje snåle ting her, noe bagateller, andre mer alvorlige:

1) STATUSBAR. Jeg har statusbar som standard i nettleseren. Plutselig har maskinen begynt å ignorere dette, og det er tilfeldig om nye vinduer som åpnes har statusbar eller ikke. Jeg har forsøkt å lukke alle vinduer så nær som ett, åpne statusbar i dette og så lukke og restarte nettleseren - det hjelper ikke.

2) Jeg opplever mange ganger at piltaster og backspace "henger" når jeg holder dem inne - de løper altså ikke over linjene, men hopper bokstav for bokstav. Dette skjer sporadisk, og jeg stiller ikke på tastaturinnstillingen i mellomtiden.

3) Da jeg skulle lese inn noen digitale bilder i går poppet "New hardware devise discovered" opp i trayet. Jeg har imidlertid installert driver og programvare til kameraet. Jeg lastet ned en oppdatert driver i natt, men selv om jeg får beskjed om at installeringen er ok popper stadig den samme "New hardware"-boksen opp. Jeg har rebootet x antall ganger i mellomtiden.

4) Både CD-romspilleren og DVD-spilleren er blitt usynlige for maskina?? De lar seg åpne og lukke, og sviver rundt når det kommer plater i - men de synes ikke på noen oversikt og det er heller ingen programmer for avspilling som starter automatisk (slik det gjorde før). Jeg har åpnet kabinettet og kan ikke se at det er noen løse ledninger som skal ligge til grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Nå har jeg endelig fått installert kameraet igjen, men dvd'en og cd-spilleren er det verre med. Jeg har jo programvare for begge deler på CD-rom, men det hjelper fint lite når jeg ikke får noen av spillerne til å virke..

Jeg finner ingen driver for cd-spilleren på nettet, og den for dvd'en er ikke oppgradert til XP. Hva slags os kan jeg velge i stedet for XP - for jeg er jo bare nødt til å forsøke å laste ned en driver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Nå har jeg endelig fått installert kameraet igjen, men dvd'en og cd-spilleren er det verre med. Jeg har jo programvare for begge deler på CD-rom, men det hjelper fint lite når jeg ikke får noen av spillerne til å virke..

Jeg finner ingen driver for cd-spilleren på nettet, og den for dvd'en er ikke oppgradert til XP. Hva slags os kan jeg velge i stedet for XP - for jeg er jo bare nødt til å forsøke å laste ned en driver?

Du skal da bruke driverene for Win2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...