Gjest ikke undertegnet Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Har lest en del innlegg her om slim i halsen og at det muligens er forbundt med astma. For ca .tre mnd.siden fikk jeg et skikkelig allergiutbrudd,som gjorde meg tett og forkjølet. Etter denne episoden har jeg vært plaget med mye slim ,da jeg til og med må opp på natten for å få det ut. Det har avtatt litt nå,men er mer plaget enn tidligere. Jeg merker jeg blir fort annpusten ved aktivitet. Hva er egentlig symtomene på astma? Kan det være andre grunner til disse symtomene,f.eks lungebetennelse? Jeg har også fryktet tuberkolose. I og med at det har avtatt,har jeg ingen planer om å gå til lege,men dette varte ganske lenge. Hva annet kan det være tegn på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62043-kan-det-v%C3%A6re-astma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Jeg beklager at det har tatt tid å gi deg svar, jeg har svart engang, men det har tydeligvis blitt en forsinkelse i "posten". De problemene du har med slim, bør du diskutere med en lege. Det har såvidt jeg kan skjønne, vart såpass lenge at det ikke er noe tilfeldig episode. Ett av symptomene på astma er fra tid til annen slim i halsen, som må harkes opp. Andre symptomer er nattlig hoste, tungpust i spesielle situasjoner, som kommer plutselig, trykk for brystet ( du føler at du bir snørt sammen), og evt piping i brystet - særlig om natten. Selv om det har avtatt, syns jeg du skal sjekke dette, i alle fall legge godt merke til om det kommer igjen, og da evt ta prøver hos en lungelege. Om dette skulle være noe astmaliknende, er det godt å vite at denne sykdommen kommer og går, den er ikke konstant. Derfor ber jeg deg legge merke til evt årsak til at den evt kommer igjen.Lungebetennelse kan også ha slike symptomer, så det er lurt å ta de prøver som er nødvendig for å evt utelukke noe. Tuberkulose - dette er en sykdom som kommer med dårlig ernæring og smitte via dråper fra en person som har smittebærende tbc. De som har tuberkulose i våre dager er gjerne dårlig ernærte personer, som er i en dårlig forfatning. Det skjer meget sjeldent at et ellers frisk menneske får denne sykdom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62043-kan-det-v%C3%A6re-astma/#findComment-274388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.