Gå til innhold

Betong vegger!


Mizar

Anbefalte innlegg

Har flyttet inn i høyblokk med betongvegger. Det er klin umulig å få laget hull til å henge opp hyller.. Har kjøpt en drill og en slagbor, men sikkert ikke sterke nok for dette funker ikke... Hvilken slagboremaskin kan dere anbefale? Hvor stor effekt bør den ha for å klare å lage et hull??? (Og ja jeg har kjøpt bor som er ment for betong :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være at borrene dine er dårlige selv om de er ment for betong. Kjøper du et slagbor av kjent merke er dette bra nok. Det viktigste er at maskinen slår (hamrer) skikkelig. Selv har jeg en ubrukelig anretning fra Biltema. For å henge opp mindre ting kan du sikkert klare deg med stålspiker/stifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dynamitt?

Jeg hadde villet tatt med borret og maskina til en egnet butikk og spurt der. Så kan de sjekke om maskinen og boret er bra nok eller ikke.

Evnt. hadde jeg villet spurt vennene mine om det var noen som hadde en 'kraftig sak'. Er jo dumt å kjøpe en ny maskin bare for å henge opp noen bilder.

Hvis det er vaktmester der du bor kan du jo spørre han/henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg antar at det er snakk om 5-6 mm hull? Da holder en nesten-hvilken-som-helst slagboremaskin.

Derimot bør du få deg noen gode bor - jeg har god erfaring med merket Piranha (som selges mange steder).

Biltema nevnes under, og det er faktisk relevant, fordi de har noen veldig billige betong-anker som er langt bedre enn skrue og plasthylse systemet. Men vær obs på at du får dem ikke ut av veggen etterpå. Hyllene sitter som støpt!

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...