Gå til innhold

hva slags jobb har jeg sjanse til å få med..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Daisy

Ser de ikke på det store fraværet da eller kun karakterer?

De ser vel ikke på karakterene. Selv om 1 i snitt sikkert ikke er imponerende. Men det er fraværet de ser på. Ingen vil ha en unnasluntrer. Selv om jeg mener at skole og jobb er to helt forskjellige ting. Selv om man ofte skipper skolen vil ikke det si at man vil gjøre det på jobb.

Gjest Med Påholden Penn

Arbeidsgivere er ikke så krevende som du tror, det går bra. Lønna blir ikke så høy før du har vist hva du duger til. Mange jeg kjenner har ikke utdannelse, kollegaen min har kun vært barnehageassistent før dette og tjener nå 230.000 i den jobben hun har nå.

jeg gikk allmenn, og det gikk brukbart helt til moren min døde, midt i vk1. så nå er fremtiden min tydeligvis fullstendig ødelagt. kan like gjerne legge meg i renneteinen med det samme.

Skjønner godt at det med moren din gikk inn på deg! et er vel ikke å forvente at man skal orke full innsats på skolen etter noe sånt. Kan du ikke ta opp igjen fagene som ikke gikk så bra da?

Eller så vil vel de fleste arbeidsgivere se bort ifra vitnemålet hvis du forklarer hvorfor det er slik det er.

Lykke til!

Du kan da vel fortsatt gå på skole. Jeg har en venninne på 50 år som er "russ" i år. Hun fikk 6ere. Velg en linje som interesserer deg, ikke nødvendigvis allmenfag. Husk at en elektriker t.d. tjener mer enn en "kontorrotte med gymnas og noko attåt".

Annonse

Du skal bare søke på jobber, og hvis du har hatt sommerjobber eller annet som kan gi deg referanse, så er det en stor fordel. Arbeidsgivere i mange yrker er mer opptatt av det enn av vitnemål.

Hvis det spørres om vitnemål, skal du vise det frem og samtidig forklare hva som er årsaken til det dårlige resultatet. Du har tross alt en meget forståelig grunn - det hadde ikke jeg da jeg gikk ut av videregående, men jaggu blei det no ut av meg også :)

Jeg ser de andre under her har gitt deg eksempel på hva du kan søke på. Opp med hodet, det går nok bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...