Gå til innhold

Litt rar situasjon..


SierDuDet

Anbefalte innlegg

En kompis og en venninne skal gifte seg. Kjent begge to i mange år, og de var begge i "gjengen" (Q-gjengen) før de ble sammen.

For noe over et halvt år siden sa min venninne som nå skal gifte seg, i fylla, at hun og en annen jente feide hverandre. Disse to henger sammen hele tiden, og grunnen til min venninnes betroelser til meg og en annen kompis, samt noen som tilfeldigvis hørte det når hun sa det til oss, så begynte ryktene så smått å gå.

Den kvelden dette ble fortalt, samt ved et par anledninger senere rotet min gifteklare venninne og denne andre jenta på et par fester så folk så det. Dritings begge to.

Altså var det ingen grunn til at folk ikke skulle tro at det ikke var noe mellom disse to.

Ryktene gikk innad i gjengen, men vi forsto etterhvert at vår gifteklare kompis ikke visste noe!

Han var også den eneste som ikke visste noe.

Etter en mnd dementerte min venninne ryktene hun og hennes såkalte sexpartner hadde satt ut.

Vi trodde faktisk ikke på denne tilbaktrekkingen av tidligere betroelser og ryktene fortsatte å gå.

Pga dette og andre ting har nå noen sett seg lei på min venninne, og siden ryktene fortsatt går og min kompis som skal gifte seg ikke visste noe om ryktene og ingen av oss turdte å si noe til han, så tok en kompis nå forleden og fortalte han alt.

Dette ble selvsagt skjæringer, og min kompis som overhodet ikke kan forstå at det har gått noen rykter om dette, rykter som hans kommende kone har satt ut på egen hånd, støtter nå sin kommende kone fullt ut og er sammen med henne pissed på alle.

Så ille er det at mange av oss bare venter på at enkelte skal bli ekskludert fra brylluppet.

Selv har jeg ikke snakket med dem om dette enda, men et par andre har fått telefoner hvor de har blitt direkte skjelt ut av både brudgom og hans kommende frue.

Saken er den at om en uke skal vi drikke han ut, om en mnd er brylluppet (dersom vi får komme.. blir en av gutta ekskludert er det fare for at vi andre dropper å komme av prinsipp), det er mye ferier osv, og faren for at neste gang alle treffes er i brylluppet, og jeg lurer på hvordan denne kan ordnes opp..

Mn venninne er nok umulig å snakke til, og min kompis er noe tøfflusisert og støtter nok henne uansett.

Så hva bør gjøres? Dette har jo skjært seg litt, og selv kan jeg ikke fatte at en del av oss blir skjelt ut med hyl og skrik, for et rykte min venninne har satt ut.

Jeg er noe småprovosert og vurderer å ringe og sette dem litt på plass, for det får være grenser. Problemet er vel at disse to er ganske umulig å snakke til...

(Det må for øvrig sies at folk fortsatt er av den oppfatning at det var noe mellom bruden og hennes venninne, og uansett er det jo utrolig av henne å sette ut et slikt rykte for å se hvordan folk reagerer (hun sier det var grunnen til at hun satt det ut...), uten å innlemme hennes kommende ektemann i planene om ryktet...)).

Det er da unektelig ikke vennegjengen sin skyld at ting ån har skjært seg, men utelukkende min venninne?

Det kan også sies at det er merkelig at jeg ikke har blitt skjelt ut på tlf av de to, da jeg er en av de som har fått mest detaljerte beskrivelser om hendelsene mellom min venninne og hennes såkalte elskerinne (feide henne før..)¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå fikk jeg ikke helt med meg om den kommende brudgommen ikke tror på ryktene - eller om han tror på dem men synes det som har skjedd er ok.

Uansett så må jo dere akseptere hans avgjørelse om at det ikke gjør noe ?

Litt avhengig av om bruden fortsatt 'beiser' venninna så kan dere jo holde øynene åpne for fremtiden og heller si fra hvis det skjer igjen.

Jeg vil kansekj tro at han aksepterer det fordi det var med en jente det skjedde ? Da er det kanskje mer snakk om sex enn at de er forelsket.... kanskje.

Jeg synes ikke dere skal lage noe fuzz om det. Er jo dumt hvis dette skalødelegge bryllupet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, det går nok over av seg selv når dere passerer 20.

Ja, det er et fjortissproblem, men fjortisstankegangen sitter i hodet til brudeparet, ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg ikke helt med meg om den kommende brudgommen ikke tror på ryktene - eller om han tror på dem men synes det som har skjedd er ok.

Uansett så må jo dere akseptere hans avgjørelse om at det ikke gjør noe ?

Litt avhengig av om bruden fortsatt 'beiser' venninna så kan dere jo holde øynene åpne for fremtiden og heller si fra hvis det skjer igjen.

Jeg vil kansekj tro at han aksepterer det fordi det var med en jente det skjedde ? Da er det kanskje mer snakk om sex enn at de er forelsket.... kanskje.

Jeg synes ikke dere skal lage noe fuzz om det. Er jo dumt hvis dette skalødelegge bryllupet .

Det glemte jeg å skrive!

Han hadde ALDRI akseptert dette dersom det hadde skjedd, men han stoler jo selvsagt på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å være venn og prøve å være nøytral i sånne saker, når begge er gode venner av deg. Man blir liksom litt melllom barken og veden...

Du sier at hun er umulig å snakke med, men det er kanskje det du bør gjøre uansett? En lang samtale på tomannshånd med henne. Så får du ta det derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å være venn og prøve å være nøytral i sånne saker, når begge er gode venner av deg. Man blir liksom litt melllom barken og veden...

Du sier at hun er umulig å snakke med, men det er kanskje det du bør gjøre uansett? En lang samtale på tomannshånd med henne. Så får du ta det derfra?

Hehe, du kjenner ikke min venninne når hun mener at hun er uskyldig i at ting har kommet ut, så det å snakke med henne er like lett som å snakke til en ku. :)

Det er for øvrig ikke vi som maser om dette, men de to.

Mener kanskje at ting burde vært ordnet opp i det minste før drikkelaget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du kjenner ikke min venninne når hun mener at hun er uskyldig i at ting har kommet ut, så det å snakke med henne er like lett som å snakke til en ku. :)

Det er for øvrig ikke vi som maser om dette, men de to.

Mener kanskje at ting burde vært ordnet opp i det minste før drikkelaget..

Det er jo ikke så mye å ordne opp i så lenge han tror på henne ?

Og hun er da vel ikke den eneste som har vært utro her på jord - men det finnes da de som er lykkelige gift for det.

Du/dere kan jo bare gi henen klar beskjed om at neste gang hun finner på noe sånt så blir det bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du kjenner ikke min venninne når hun mener at hun er uskyldig i at ting har kommet ut, så det å snakke med henne er like lett som å snakke til en ku. :)

Det er for øvrig ikke vi som maser om dette, men de to.

Mener kanskje at ting burde vært ordnet opp i det minste før drikkelaget..

Men det er vel likevel enklere for henne å "innrømme" hva hun har sagt tidligere på tomannshånd med deg?

Jeg er enig i at dette bør være ordnet opp i før utrikningslaget. Det er IKKE lurt å ta opp sånne ting når alle er "litt" på druen.

Dette er vanskelig så det holder, skjønner det. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så mye å ordne opp i så lenge han tror på henne ?

Og hun er da vel ikke den eneste som har vært utro her på jord - men det finnes da de som er lykkelige gift for det.

Du/dere kan jo bare gi henen klar beskjed om at neste gang hun finner på noe sånt så blir det bråk.

Men det er jo ikke det som er problemet. Jeg driter i om hun har feid henne eller ikke, så lenge han synes det er ok.

Problemet er jo at de to ikke lenger er på talefot med oss andre og det er kjipt for dem i og med at spenningen mellom hans kommende kone og enkelte har vært rimelig spent ganske lenge. Nå har det derimot eksplodert, og han er litt for tøfflusisert til å si henne i mot, uansett hva som skjer.

Tenkte jeg skulle prøve å mekle litt, skjønner du, for dette er jo for dumt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel likevel enklere for henne å "innrømme" hva hun har sagt tidligere på tomannshånd med deg?

Jeg er enig i at dette bør være ordnet opp i før utrikningslaget. Det er IKKE lurt å ta opp sånne ting når alle er "litt" på druen.

Dette er vanskelig så det holder, skjønner det. Lykke til! :-)

Joa, du sier noe, og i tillegg er jeg vel en av de få guttene som aldri har hatt problemer med denne jenta, og som ikke har så mye i mot henne..

Men hun vil aldri innrømme feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen du beskriver minner meg om diverse vennepar, svigerinne, folk som steller i stand ting, og dilemma man står i som venn.

Jeg involverte meg tidligere i folk på en annen måte enn nå.

Nå tenker jeg etterhvert at det beste er å la par ha sin lojalitet til hverandre i fred, og bare holde seg utenfor slike diskusjoner. På den annen side, hvis folk insisterer på å dra meg inn i intriger, løgn og faenskap, tvinger de meg til å ta et valg.

Folk rundt dette paret må hver og en ha klart for seg hvem de er lojale mot, og hvor mye de ønsker å involvere seg. Hvis man vil glatte ut og la dem styre på med sitt (slik jeg ville gjort) - er det jo bare å si til henne at "javel, det mener du, og sånn ser du det. Det er greit". Men ringer hun rundt og vil at alle offentlig skal dementere et rykte hun selv har satt ut, (hvis hun var min venninne = hadde min lojalitet) så hadde jeg tatt henne ei skikkelig skrape. Sagt noe om at jeg ikke ville bråke om dette, men at hun ikke kunne forvente at jeg skulle juge. Og at det kanskje var mest smart for henne selv å bare la saken ligge, så lenge forloveden uansett tror henne.

Man må (som venn / menneske) sette grenser i sitt eget forhold til folk, men når par velger å skape sine egne illusjoner, syns jeg det er like greit å la dem gjøre det.

Hvem vet, kanskje de lever lykkelig resten av sine dager med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen du beskriver minner meg om diverse vennepar, svigerinne, folk som steller i stand ting, og dilemma man står i som venn.

Jeg involverte meg tidligere i folk på en annen måte enn nå.

Nå tenker jeg etterhvert at det beste er å la par ha sin lojalitet til hverandre i fred, og bare holde seg utenfor slike diskusjoner. På den annen side, hvis folk insisterer på å dra meg inn i intriger, løgn og faenskap, tvinger de meg til å ta et valg.

Folk rundt dette paret må hver og en ha klart for seg hvem de er lojale mot, og hvor mye de ønsker å involvere seg. Hvis man vil glatte ut og la dem styre på med sitt (slik jeg ville gjort) - er det jo bare å si til henne at "javel, det mener du, og sånn ser du det. Det er greit". Men ringer hun rundt og vil at alle offentlig skal dementere et rykte hun selv har satt ut, (hvis hun var min venninne = hadde min lojalitet) så hadde jeg tatt henne ei skikkelig skrape. Sagt noe om at jeg ikke ville bråke om dette, men at hun ikke kunne forvente at jeg skulle juge. Og at det kanskje var mest smart for henne selv å bare la saken ligge, så lenge forloveden uansett tror henne.

Man må (som venn / menneske) sette grenser i sitt eget forhold til folk, men når par velger å skape sine egne illusjoner, syns jeg det er like greit å la dem gjøre det.

Hvem vet, kanskje de lever lykkelig resten av sine dager med dette?

Du forsto ihvertfall problemet! :)

Ja, det er jo bare å la dem styre, men grensen går når de ringer rundt og skjeller ut folk for noe hun, ene og alene, har satt i stand.

Lojaliteten går fra samtlige til vår kompis, så sånn sett synes jeg det var greit at en sa fra om noe veldig mange ikke turdte å si.

Jeg har ikke fått noen skyllebøtte enda, da jeg vet at det er hun som styrer hvem som skal skjelles ut, og jeg mistenker kanskje at jeg ikke har fått denne skyllebøtten fordi jeg er den som har fått vite mest om dette, fra henne, og hennes angivelige elskerinne, men jeg hørte fra en annen at han og _jeg_ er de som får mest av skylden. Derfor er det jo litt rart at jeg ikke har fått en bøtte, og derfor vurderer jeg også å gi henne noen alvorsord..

Får jeg en skyllebøtte forteller jeg selvsagt hvor landet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AArghh, nå får jeg flashbacks til utallige kvinnfolkdiskusjoner her på dol. Dette er et bryllup med kjempepotensiale. For det meste. Den eneste grunnen til at du er bekymret, er at du kanskje ikke får vist deg frem i den nye dressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AArghh, nå får jeg flashbacks til utallige kvinnfolkdiskusjoner her på dol. Dette er et bryllup med kjempepotensiale. For det meste. Den eneste grunnen til at du er bekymret, er at du kanskje ikke får vist deg frem i den nye dressen.

Hehe, det er fullstendig korrekt :)

Dette er et tegn på at enkelte kvinnfolk er håpløse individer, og at enkelte mannfolk alt for lett lar seg tøfflusisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold oss orientert. Gode såper kan ikke vurderes høyt nok.

Neida, så sånn sett kan det bli et artig bryllup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem alt, la dem holde på og reis i bryllupet som ingenting hadde skjedd. Jeg regner med at dette er det samme bryllupet du skrev om tidligere - om det ville være riktig at dere hadde et forspiel før bryllupet.

Jeg svarte nei da - nå, etter denne siste informasjonen, svarer jeg selvfølgelig ja.

Og kom tilbake hit og fortell oss hva som skjedde *knegg* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem alt, la dem holde på og reis i bryllupet som ingenting hadde skjedd. Jeg regner med at dette er det samme bryllupet du skrev om tidligere - om det ville være riktig at dere hadde et forspiel før bryllupet.

Jeg svarte nei da - nå, etter denne siste informasjonen, svarer jeg selvfølgelig ja.

Og kom tilbake hit og fortell oss hva som skjedde *knegg* :)

Hehe, når det gjelder det forspielet så er plutselig flere blitt interessert i å holde det. Merkelig nok :)

Får jeg post en dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, når det gjelder det forspielet så er plutselig flere blitt interessert i å holde det. Merkelig nok :)

Får jeg post en dag? :)

Japp, jeg sender den i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...