Gå til innhold

Nå blir jeg alenemor!


caspers

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men har vi bestemt oss for å gå fra hverandre. Dette er nå helt bestemt, så det er visst ingen vei tilbake. Er det noen som kan være så snill og svare meg på hva jeg skal gjøre nå. Hvordan går jeg frem for å få støtte, bidrag osv. Vi har en gutt på 2 år som jeg skal ha foreldreansvaret for. Jeg får litt i overgangsstønad vet jeg, men hvor fort kan man begynne å få disse pengene? Vil jeg få dekt noe av barnehageplassen? Jeg tjener ca. 210 000 i året.

Håper noen kan være så snill å svare meg for jeg vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i. Han skal bo i huset, så jeg må flytte. Vi bygde for et år siden så jeg har ikke råd til å ha det.

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

For å si det med engang, sosialkontoret er IKKE bare for dem som trenger økonomisk hjelp. Der er det ansatt sosionomer som vet det meste om dine økonomiske rettigheter. Der kan du søke hjelp for å finne fram i jungelen av offentlige instanser. Si gjerne med en gang at du er ute etter rådgivning i første omgang, da blir de mer positive enn om du sier 'jeg vil ha det jeg har krav på'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byhuldra

Du skal snakke med ditt lokale trygdekontor så fort som mulig. Der kan du be om en time der du får hjelp til å fylle ut alle søknadspapirer.

Bidrag ordnes også gjennom trygdekontoret (dette er et krav når du får overgangsst.) Du fyller ut søknaden, de ordner resten.

Når det gjelder overg.stønad spørs det om du får så mye med din inntekt. Det tror jeg du kan finne ut på trygdeetatens nettsider.

Ellers har du krav på dobbel barnetrygd. Jeg tror også du kan få støtte til barnepass (75% av beløpet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, jeg er i samme situasjon som deg nå og vet heller ikke hvordan jeg skal gjøre det. Vi har også en sønn på to år som skal begynne i barnehage nå. Jeg fikk beskjed for tre dager siden at mannen min vil flytte uten at jeg har visst noen ting. Ønsker veldig kontakt med andre i samme situasjon. Kan vi prates mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...