Gå til innhold

Dia-sukker


Lillemus

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage litt dia-syltetøy til min far som har diabetes2 og jeg vet han bruker Canderel i sitt syltetøy (dvs min mor gjør det da). Men det eneste jeg fant i butikken var Natreen og på det står det ikke noe om at det kan brukes i syltetøy, men ettersom det kan brukes i baking så skal det vel tåle varme (ikke koking)? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada det tåler varme!

Er selv diabetiker og bruker bare vanlig sukker, legen min sier at det er mye bedre å bruke vanlig sukker i begrenset mengde enn alle disse kunstige søtningsmiddlene som er på markedet. men jeg har type 1 diabetes og bruker insulin, og har derfor muligheten til å regulere dette selv når det er søtsaker i luften. Spør faren din hva han syns, han har vel greie på dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada det tåler varme!

Er selv diabetiker og bruker bare vanlig sukker, legen min sier at det er mye bedre å bruke vanlig sukker i begrenset mengde enn alle disse kunstige søtningsmiddlene som er på markedet. men jeg har type 1 diabetes og bruker insulin, og har derfor muligheten til å regulere dette selv når det er søtsaker i luften. Spør faren din hva han syns, han har vel greie på dette selv?

*Flirer* Neida, han har liten peil. :o) Det er alltid min mor som lager denslags mat og hun sier at det sikkert går like bra - og det gjorde det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...