Gå til innhold

clamydia


kula

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om clamydia kan ligge latent en stund før det bryter ut.jeg har fått 2 forskjellige svar fra 2 stk personer.alt.1:opptil 2-3 år.alt.2:max 2-3 uker.

det hadde hvert veldig ok å fått svar på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. hvis du tror du kan ha fått det, gå til legen å sjekk det med en gang. spør legen om han har sjekket det, for det gjorde ikke jeg, og det viste seg at han ikke hadde gjort det (trodde det var rutine). det oppdaget jeg først etter å ha fått betennelse, og det er ikke behagelig (og det kan føre til sterilitet). til meg tok det 4-5mnd før det brøt ut. tror det er ganske forskjellig fra person til person om hvor lang tid det tar før det bryter ut.

hilsen ei som håper hun ikke er blitt steril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clamydia _kan_ ligge latent lenge uten å bryte ut. Det er derfor den er så forferdelig smittsom, fordi folk ikke går til lege fordi de ikke har noen symptomer.

Var et program/intervju på radioen om det i går, og legen sa at clamydia er veldig utbredt i Norge, og ikke på retur som man har trodd noen år. Hun sa også at det nå finns en urinprøve som man kan ta for å sjekkes for clamydia, man trenger ikke lenger ta en gyn. undersøkelse.

Hvis noen lurte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har her hvor jeg svarer ikke dokumentasjon for hvor lenge chlamydia kan ligge 'gjemt', men måneder og år en ikke usannsynlig.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...