Gå til innhold

Baking og sånn


Gjest Joppe husmorwannabe

Anbefalte innlegg

Gjest Joppe husmorwannabe

Når det står på oppskrifta at det skal stekes nederst i ovnen, mener man nederste rille da, eller mener man aller nederst-nederst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillelurven

He,he sånne ting kan jeg også lure på. Baker mest kaker som slipper en tur i stekovnen jeg...

Men det er nederste rille. (tror jeg ..bestemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

He,he sånne ting kan jeg også lure på. Baker mest kaker som slipper en tur i stekovnen jeg...

Men det er nederste rille. (tror jeg ..bestemt)

Iskake og bløtkake og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillelurven

Iskake og bløtkake og sånn?

Ja, slike ting. Ferdigbunner, og bunner som lages med stivelse, og ikke ovn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som malun sier nederste rille, og det brukes først og fremst når man har dobbelt bunn - f.eks. selve stekeplata pluss bunnen i kake-/ brødformen. Om man steker på rist eller uten form kan man sette det midt i ovnen.

Og så er det egne regler for varmluftssteking, med perforerte stekeplater. Det regner jeg imidlertid med står forklart i bruksanvisningen til den enkelte ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

Det er som malun sier nederste rille, og det brukes først og fremst når man har dobbelt bunn - f.eks. selve stekeplata pluss bunnen i kake-/ brødformen. Om man steker på rist eller uten form kan man sette det midt i ovnen.

Og så er det egne regler for varmluftssteking, med perforerte stekeplater. Det regner jeg imidlertid med står forklart i bruksanvisningen til den enkelte ovnen.

Det her var VELDIG mye informasjon for meg på en gang, birdie. Jeg tror jeg faktsk må legge meg på sofaen for nå ble jeg svimmel.......

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var VELDIG mye informasjon for meg på en gang, birdie. Jeg tror jeg faktsk må legge meg på sofaen for nå ble jeg svimmel.......

:o)

*slenger over et par banansjokolademuffins*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som malun sier nederste rille, og det brukes først og fremst når man har dobbelt bunn - f.eks. selve stekeplata pluss bunnen i kake-/ brødformen. Om man steker på rist eller uten form kan man sette det midt i ovnen.

Og så er det egne regler for varmluftssteking, med perforerte stekeplater. Det regner jeg imidlertid med står forklart i bruksanvisningen til den enkelte ovnen.

ÅÅ?? Å, jeg som trodde jeg var en husmor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes fetende ut! :-)

Muffins er visst noe av det verste sånn sett, ja - men i mine er det bare knapt trekvart desiliter fettstoff, da. Foruten det som kommer fra bananene og melka.. ;o)

Men det er jo helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muffins er visst noe av det verste sånn sett, ja - men i mine er det bare knapt trekvart desiliter fettstoff, da. Foruten det som kommer fra bananene og melka.. ;o)

Men det er jo helg!

Jeg mente egentlig kvalmende, er enda litt trøtt her, det er kombinasjonen banan og sjokolade jeg ikke klarer! Ja det er helg og jeg har lyst på pepperonipizza og eplekake! :-)

2-3 uker igjen nå, da har jeg tatt den der j**** kolesterolprøven og da skal jeg frotse i feit og usunn mat i minst 2 dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - hva var det som var nytt for deg der, da?

"Stekes midt i ovnen" det blir stekt midt i ovnen på rist...

Hva skal jeg ha på grillspydene mine i morgen? Noen gode tips? Uff, jeg angrer meg litt, har invitert noen venner.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stekes midt i ovnen" det blir stekt midt i ovnen på rist...

Hva skal jeg ha på grillspydene mine i morgen? Noen gode tips? Uff, jeg angrer meg litt, har invitert noen venner.... :-)

Kalv/kylling/lam/svin/pølser/bacon/tomat/løk/paprika i forskjellige farger/hvitløksbåter/sjampinjonger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalv/kylling/lam/svin/pølser/bacon/tomat/løk/paprika i forskjellige farger/hvitløksbåter/sjampinjonger etc.

Ok, mesteparten av det du nevnte har jeg heldigvis kjøpt inn (jeg hater å gå i store matbutikker) Lam er ikke å oppdrive her på denne tiden av året. Bacon har jeg glemt. Takk skal du ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, mesteparten av det du nevnte har jeg heldigvis kjøpt inn (jeg hater å gå i store matbutikker) Lam er ikke å oppdrive her på denne tiden av året. Bacon har jeg glemt. Takk skal du ha :-)

Legger du kjøttet i marinade blir det bedre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du kjøttet i marinade blir det bedre! :-)

Yes, det er innkjøpt til det også. Men jeg vil heller ta på meg mitt nye skjørt og gå på besøk, spise og drikke hos andre. Slippe vertinnepliktene. Akkurat nå, i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...