Gå til innhold

Psykiateren - Vær så snill og hjelp meg!!!

Anbefalte innlegg

Alle som har virkelig store problemer kan sikkert komme til å bli provosert av at jeg kommer her med sånne små, egentlig helt usaklige problemer, men HJELP,dette plager meg virkelig,tærer meg ned kjenner jeg...

Jeg er ei jente på snart 20 år.Har en kjempesnill familie,mange gode venner,bra karakterer,er utadvent og blir lett kjent med nye mennesker, og tror folk tenker på meg som en nokså vellykka person.Og i og for seg så er jeg jo fornøyd,men det som har plaga meg i det siste er at det kommer sånne tanker om at jeg er slem og at jeg ikke fortjener at alle er så snille mot meg..Jeg prøver så godt jeg kan å være snill og grei mot alle,men likevel har jeg denne følelsen.Jeg føler jeg liksom har dårlig samvittighet for alt og alle,og hver gang noen er snille,sender en koslig mld så får jeg et sånt stikk i meg og tanker om at jeg er slem.

Jeg har vært på folkehøyskole dette året,og det er vel mest ovenfor de på skolen jeg har dårlig samvittighet.Jeg vet at når jeg blir frustrert over ting så kan jeg kanskje litt for lett utrykke min frustrasjon over noe en person har gjort/sagt ovenfor andre,men dette er vel kanskje ekstra lett når man bor på en folkehøyskole og lever så tett,man blir lett irritert.Og selv om jeg var irritert på folk i blandt (det var jo helt sikkert de andre også!),så vet jo alle sammen at jeg er kjempeglad i dem!!Men det er dette som først og fremst plager meg,det vokser seg til et kjempeproblem i hodet mitt,som om jeg sier masse stygge ting og er skikkelig fæl liksom.Noe jeg aldri har vært,og det vet jeg jo helt innerst inne!!Men likevel,disse tankene gjør meg gal!!!!En sånn liten fillting egentlig,det er jo helt naturlig å bli litt irritert på hverandre iblant! Man kan jo være gode venner for det!Jeg har fått mange gode venner fra fhs,faktisk enda bedre venner enn de jeg hadde fra før,ihvertfall mange av dem!!Men så går jeg og er så redd for at hvis jeg skulle dø (noe jeg også går rundt og er livredd for) så kan jeg finne på å tenke sånne ting som at alle kommer til å huske meg som en slem person og til og med få sånne ekle tanker om at folk ikke hadde kommet i begravelse osv osv osv. Veit at dette er helt absurd,men hva skal jeg gjøre da?!?!?!

JEg VEIT at jeg ikke er slem!!!Jeg veit at alle vennene mine sier jeg er kjempesnill,og det er jeg er mest redd for i hele verden er å være slem!! Jeg veit at alle fra fhs er like glad i meg som jeg er i dem.Men likevel kommer disse tankene,om igjen og om igjen,og når jeg prøver å tenke klart og realistisk så forsvinner de fra meg og jeg blir sliten og må sette meg ned!Jeg får liksom ikke tak i dem slik at jeg kan uskadeliggjøre dem om du skjønner!

JEg tror dette kanskje kan komme av at jeg føler at jeg har det for bra,rett og slett????Hva tror du?Vær så snill og svar,for dette tar knekken på meg psykisk.

Og en ting til:Tenker ganske mye på hvor redd jeg er for å dø,er dette vanlig?

Hjelp meg...

Ikke si at jeg skal gå til psykolog,det tør jeg ikke!! Er det ikke noe jeg kan lese eller no slik?

Hjelper det å bare prøve å fortrenge tankene,eller skal jeg fortsette å prøve å få tak på dem? (Det kan gå i små glimt!)

Fortsetter under...

HKH Mette Marit

Bonjour! Vet du hva "justmoi"? Hvis du leser innlegget ditt så finner du faktisl svar på det du spør om!! Du skriver jo selv at du VET at du ikke er slem!! Du VET det, så prøv å INNSE det også!

PS tviler på at du trenger oppsøke psykolog, bare forsøk og stole litt mer på deg selv :-) Jeg er sikker på at du virkelig ER une petite fille très gentil!

Og bare så du vet det så er det -mange- som har slike tanker rundt det å dø, det er normalt.

Håper jeg kunne hjelpe deg litt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...