Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 33 år og har vært plaget med bihulebetennelser så øenge jeg kan huske, kan tenke meg det begynte i 10-12 års alderen. Jeg har det iallefall 4-5 ganger i året. Nå er det på'an igjen, begynte på antibiotika i går, Azitromax, 3 tabl., + Rhinexin.

Siden høsten 2000 har jeg hovnet så voldsomt opp rundt det høyre øyet, første gang det skjedde ble jeg innlagt på Haukeland sykehus, øre/nese/ hals og jeg ble sendt til CT uten at de fant noe unormalt.

Siden de gang har jeg hovnet opp hver gang jeg får bihulebetennelse. Dette er skikkelig plagsomt, for det første ser det ikke noe pent ut, så jeg kvir meg for å gå ut, og for det andre så føler jeg meg helt elendig, hevelsen gjør at jeg ikke ser skikkelig med det øye og det føles som om jeg har "vakum" i hodet.

Jeg lurer på hvorfor dette skjer, for det har aldri noen kunnet gi meg en fornuftig forklaring på. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå at det skjer? Og er det noe jeg kan gjøre for at hevelsen skal gå fortere ned? Jeg har prøvd med is, aloe vera gele + diverse øyekremer, "anti puffness", men ingenting hjelper.

Jeg begynte som sagt med medisin i går kveld, og jeg merker allrede nå at det har begynt å løsne opp, men hevelsen kom først i morges da jeg våknet, det er alltid verst om morningen.

Er takknemlig for svar for dette er skikkelig plagsomt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62455-bihulebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Jeg har dessverre heller ingen god forklaring på hvorfor du hovner sånn opp, og har ikke annet råd enn å snakke med legen din om hvilke tiltak du bør iverksette for å forebygge bihulebetennelse når du er forkjølet og ved tegn til begynnende bihulebetennelse. Det kan forebyggende omfattende kortison nesespray for å dempe hevelse i slimhinne og saltvannsskylling, nesedråper og eventuelt legemiddelet Rinexin ved tegn til begynnende bihulebetennelse. Ved hyppige betennelser kan du i samråd med legen din vurdere om du bør henvises til sykehus med spørsmål om operasjon med sikte på å bedre drenasjen fra bihulene.

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62455-bihulebetennelse/#findComment-273046
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...