Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei og takk for info'n:-)

Det er ikke så uvanlig det du fortalte meg - om at når man kjører sammen med noen som vanligvis kjører raskere enn deg i svingene, så blir det høyere fart på rettstrekkene og harde innbremsinger før svingene. Og med det resultat at svingene blir dårlige og farten enda lavere enn hvordan du egentlig ville kjørt.

Den beste måten å lære å kjøre gjennom en sving på (både på landevei og bane) er for det første å ha en rolig nedbremsing (om nødvendig) før svingen, en kontrollert inngang (som ikke bærer preg av en avsluttet hard innbremsing som som regel er blitt gjennomført litt for hardt for sikkerhets skyld slik at hastigheten er enda lavere enn nødvendig), og et mykt gasspådrag gjennom svingen slik at du kommer ut av svingen med høyere hastighet enn du gikk inn.

Det beste er om du bare bruker motorbremsen før svingen, og møter svingen med et lett pådrag allerede i inngangen - såfremt svingen "tillater det". Hvis svingen "kniper" må du vente med pådraget til du kan se utgangen. Derfor lønner det seg å trene på dette på kjente veier eller på bane.

Etter en stund (avhengig av hvor mange "gamle vaner" som må slipes vekk) så går dette av seg selv, og svinghastigheten øker og kjøringen blir mye mykere - uten at det går på bekostning av sikkerheten.

Neste trinn er å lære seg harde nedbremsinger før svingen, for så å gjennomføre svingen på samme måte. Men det er viktig at svingkjøringen "sitter", før du begyner å trene på det. Den type trening er det best å legge til banen, for da har du litt mer å gå på hvis inngangshastigheten blir litt høyere enn "beregnet".

Uansett vil de aller fleste ha en god del "nedbrekk" å gå på hvis hastigheten blir litt høyere enn beregnet. Problemet er bare om man tør - og ikke stivner. Og det er noe som man lærer aller best (og tryggest) på banen.

Og det er mengdetreningen som gjør at det sitter i ryggraden.

Jeg er sikker på at rundetidene dine på Anderstorp vil være mange sekunder raskere i år enn siste gang du var der:-)

Men over til noe litt annet - hva tenker på på å gjøre vedrørende mc'n? Hvis du planlegger å bytte - hva er det valget står mellom? Og hva er tidsplanene?

Håper du får en super helg!

Nyskjerrig klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62456-mchuldra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på:-))

Mye bra her Goliath:-))

Har du kjørt mye i sommer?

Det har blitt adskillig flere mil på meg sålangt i sommer enn det har vært før.

Har kjørt sykkel i mer eller mindre i 30 år, (neste år er det 30 år) men synes dette blir artigere og artigere.

Hei mrxx!

Litt kjøring har det blitt, selv om det ikke har vært like mye som i fjor på samme tiden. Har kjørt ca 7.000 km til nå i år, og det er bare halvparten av hva det var i fjor....

Dro til Nurburgring for noen uker tilbake (sammen med bl.annet mchuldra), og benyttet anledningen til å dra innom Lauzitsring på veien tilbake for å se på bl.annet VM-runden i superbike der.

Kjempefin tur, selv om det regnet en del underveis. Men vi var heldige og hadde tørre dager på begge banene (spesielt "viktig" på Ringen - siden vi der kjørte selv og ikke var tilskuere som under VM:-)

Byttet sykkel gjorde jeg når vi kom hjem, så nå er jeg straks ferdig med innkjøringen.

Mye morro i vente! :-)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62456-mchuldra/#findComment-273056
Del på andre sider

Hei mrxx!

Litt kjøring har det blitt, selv om det ikke har vært like mye som i fjor på samme tiden. Har kjørt ca 7.000 km til nå i år, og det er bare halvparten av hva det var i fjor....

Dro til Nurburgring for noen uker tilbake (sammen med bl.annet mchuldra), og benyttet anledningen til å dra innom Lauzitsring på veien tilbake for å se på bl.annet VM-runden i superbike der.

Kjempefin tur, selv om det regnet en del underveis. Men vi var heldige og hadde tørre dager på begge banene (spesielt "viktig" på Ringen - siden vi der kjørte selv og ikke var tilskuere som under VM:-)

Byttet sykkel gjorde jeg når vi kom hjem, så nå er jeg straks ferdig med innkjøringen.

Mye morro i vente! :-)

Mvh

Du kjører generelt mye skjønner jeg:-))

Men hvilke type sykkel har du kjøpt nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62456-mchuldra/#findComment-273112
Del på andre sider

Du kjører generelt mye skjønner jeg:-))

Men hvilke type sykkel har du kjøpt nå?

Det har blitt en del kjøring - særlig de siste 5 årene.

Jeg startet for 16 år siden med en 86 mod. VFR. Byttet den inn i en ny 91 mod. Solgte den etter tre år og var uten sykkel i noen år.

Men det var først når jeg kjøpte en ny ZX-9R i 1998 at det tok litt av. Den kjørte jeg 36.000 km med på litt over to år (to og en halv sesong).

Byttet til en ny R1 i august 2000. Den hadde gått 27.000 km når jeg byttet den inn i den nye R1 nå for et par uker siden.

Er veldig fornøyd så langt, men jeg har ikke fått prøvd den ordentlig ut enda.

Hvordan er din "mc-historie", og hva kjører du nå?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62456-mchuldra/#findComment-273142
Del på andre sider

Det har blitt en del kjøring - særlig de siste 5 årene.

Jeg startet for 16 år siden med en 86 mod. VFR. Byttet den inn i en ny 91 mod. Solgte den etter tre år og var uten sykkel i noen år.

Men det var først når jeg kjøpte en ny ZX-9R i 1998 at det tok litt av. Den kjørte jeg 36.000 km med på litt over to år (to og en halv sesong).

Byttet til en ny R1 i august 2000. Den hadde gått 27.000 km når jeg byttet den inn i den nye R1 nå for et par uker siden.

Er veldig fornøyd så langt, men jeg har ikke fått prøvd den ordentlig ut enda.

Hvordan er din "mc-historie", og hva kjører du nå?

Mvh

Mye bra sykler du har og har hatt ser jeg:-))

Jeg begynte å kjøre lettvekter i 1973, en Honda CB 100, etter to år kjøpte jeg en to år gammel Honda CB 500, som jeg kjørte på 70-tallet. Den sykkelen har jeg forsøkt å spore opp nå for bare noen uker siden. Men da jeg ikke har skiltnummeret står jeg i stampe. Jeg vet den har havnet på sørlandet og ble brukt til mye lang kjøring nedover Europa. For ca. 10 år siden hadde den gått 100.000 km.

Da hadde rammenummeret falt av (skilt som var poppet fast) uten at eieren visste det, før Biltilsynet oppdaget det under visning.Da ble det baluba og det måtte bevises at sykkelen ikke var stjålet.

Har kjørt Honda CB 750 på 80-tallet og en Honda...hmm..hva heter den igjen da...750 ...halvshopper....Disse syklene var ikke mine, men jeg oppbevarte dem om vinteren og brukte dem til fri benyttelse om sommeren, så det ble mange mil på dem.

På 90-tallet kjørte jeg ikke så mye, bare dann og vann på lånte sykler, før jeg kjøpte meg en Kawasaki Z 1000 J, for 3 sesonger siden, som jeg har nå. Det er en 82 mod. Jeg har kjørt stort sett eid gamle sykler. Synes det er altfor dyrt, rett og slett.

Jeg foretrekker mer tradisjonelle motorsykler, men skulle ikke hatt noe i mot å hatt en R-sykkel heller. Det viktigste er at det er en motorsykkel:-))

Har ikke hatt uhell på mange, mange år, men har gått i asfalten noen ganger og kjørt på en elg en gang på 70-tallet.

Nå blir hele tråden din til mchuldra ødelagt også....

Ha en fin helg:-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62456-mchuldra/#findComment-273186
Del på andre sider

Annonse

Mye bra sykler du har og har hatt ser jeg:-))

Jeg begynte å kjøre lettvekter i 1973, en Honda CB 100, etter to år kjøpte jeg en to år gammel Honda CB 500, som jeg kjørte på 70-tallet. Den sykkelen har jeg forsøkt å spore opp nå for bare noen uker siden. Men da jeg ikke har skiltnummeret står jeg i stampe. Jeg vet den har havnet på sørlandet og ble brukt til mye lang kjøring nedover Europa. For ca. 10 år siden hadde den gått 100.000 km.

Da hadde rammenummeret falt av (skilt som var poppet fast) uten at eieren visste det, før Biltilsynet oppdaget det under visning.Da ble det baluba og det måtte bevises at sykkelen ikke var stjålet.

Har kjørt Honda CB 750 på 80-tallet og en Honda...hmm..hva heter den igjen da...750 ...halvshopper....Disse syklene var ikke mine, men jeg oppbevarte dem om vinteren og brukte dem til fri benyttelse om sommeren, så det ble mange mil på dem.

På 90-tallet kjørte jeg ikke så mye, bare dann og vann på lånte sykler, før jeg kjøpte meg en Kawasaki Z 1000 J, for 3 sesonger siden, som jeg har nå. Det er en 82 mod. Jeg har kjørt stort sett eid gamle sykler. Synes det er altfor dyrt, rett og slett.

Jeg foretrekker mer tradisjonelle motorsykler, men skulle ikke hatt noe i mot å hatt en R-sykkel heller. Det viktigste er at det er en motorsykkel:-))

Har ikke hatt uhell på mange, mange år, men har gått i asfalten noen ganger og kjørt på en elg en gang på 70-tallet.

Nå blir hele tråden din til mchuldra ødelagt også....

Ha en fin helg:-))

Så lenge tråden inneholder mc-relatert stoff, så tror jeg mchuldra bare synes det er hyggelig:-)

Det som er fint med mc-interessen er at den kan nytes på så mange måter - helt avhengig av hva man setter mest pris på.

Selv er jeg veldig glad i fart og spenning, så for meg er en R-sykkel det mest naturlige. Forsøker å finne tid (og penger) til å kunne kjøre på bane så ofte som mulig, men desverre så blir det ikke så ofte som jeg skulle ønsket.

Men da nyter jeg det også til fulle når jeg har annledning:-)

En riktig god helg til deg også!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62456-mchuldra/#findComment-273190
Del på andre sider

Mye bra sykler du har og har hatt ser jeg:-))

Jeg begynte å kjøre lettvekter i 1973, en Honda CB 100, etter to år kjøpte jeg en to år gammel Honda CB 500, som jeg kjørte på 70-tallet. Den sykkelen har jeg forsøkt å spore opp nå for bare noen uker siden. Men da jeg ikke har skiltnummeret står jeg i stampe. Jeg vet den har havnet på sørlandet og ble brukt til mye lang kjøring nedover Europa. For ca. 10 år siden hadde den gått 100.000 km.

Da hadde rammenummeret falt av (skilt som var poppet fast) uten at eieren visste det, før Biltilsynet oppdaget det under visning.Da ble det baluba og det måtte bevises at sykkelen ikke var stjålet.

Har kjørt Honda CB 750 på 80-tallet og en Honda...hmm..hva heter den igjen da...750 ...halvshopper....Disse syklene var ikke mine, men jeg oppbevarte dem om vinteren og brukte dem til fri benyttelse om sommeren, så det ble mange mil på dem.

På 90-tallet kjørte jeg ikke så mye, bare dann og vann på lånte sykler, før jeg kjøpte meg en Kawasaki Z 1000 J, for 3 sesonger siden, som jeg har nå. Det er en 82 mod. Jeg har kjørt stort sett eid gamle sykler. Synes det er altfor dyrt, rett og slett.

Jeg foretrekker mer tradisjonelle motorsykler, men skulle ikke hatt noe i mot å hatt en R-sykkel heller. Det viktigste er at det er en motorsykkel:-))

Har ikke hatt uhell på mange, mange år, men har gått i asfalten noen ganger og kjørt på en elg en gang på 70-tallet.

Nå blir hele tråden din til mchuldra ødelagt også....

Ha en fin helg:-))

Hei du.

Goliath har så rett så rett. Bare hyggelig med innblanding i tråden. :-)))

Noe må man jo ha å lese på når man er så heldig at man må jobbe hele helga, mens sola skinner ute.

Måtte det bli mange gøyale mil til på sykkelen.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62456-mchuldra/#findComment-273649
Del på andre sider

Hei nysgjerrigper. :-)))

Tålmodighet er en dyd. Spesielt når det gjelder å lære seg og kjøre fort og riktig.

Vil så gjerne, men blir av og til for ivrig og faller i gamle synder, eller så psyker jeg meg selv ut.

For eksempel turen med herr Leek.

Da jeg meldte meg på turen til Ringen, skrev jeg i mailen til Harald at jeg ikke ville være med på turen til Jan. Harald svarer at det må jeg jo, til og med dere R gutter setter pris på den.

Det var jo nettopp det som var poenget mitt. Hadde hørt en del om de turene med Jan, og hans fart på sin gamle BMW. Så du kan jo si at allerede da påmeldingen min ble sendt, hadde jeg sommerfugler i maven.

Nede i Adenau var jeg i tvil om å bli med, helt til turen startet. Hadde noen spurt om jeg ville sitte på som Pati gjorde, hadde jeg hoppet på med en gang. Men selvfølgelig, nå i ettertid er jeg kjempeglad for at jeg kjørte selv.

Men igjen, selv om Jan holdt et rolig tempo, så hadde jeg på forhånd psyket meg selv så ut at jeg strevde skikkelig. Brukte veldig mye krefter på dette. Og teknikken ble derfor dårligere.

Nå er alle disse tankene vekke. Som jeg skrev, jobber jeg nå veldig med å ikke bruke bremsene.

Allerede da jeg lå bak Ralf, tok jeg meg selv i at jeg var borte på bremsa, uten at jeg egentlig brukte den.

Som jeg ellers nevnte, så merker jeg nå at tempoet har økt. Har et strekk som kjøres ofte. Marsjfarten er økt med 20 km/t. Dette er også en fart der jeg føler meg trygg når jeg møter svingen, så når jeg tidligere bremset før svingen, bare for å være sikker, tar jeg den nå uten å bremse ned, og gjerne med enda høyere utgangshastighet. Men for å ikke falle tilbake til gamle synder, holder jeg tempoet der jeg er nå..... ei lita stund til. Så får vi begynne å bremse igjen litt senere....

Foreløpig klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62456-mchuldra/#findComment-273672
Del på andre sider

Hei nysgjerrigper. :-)))

Tålmodighet er en dyd. Spesielt når det gjelder å lære seg og kjøre fort og riktig.

Vil så gjerne, men blir av og til for ivrig og faller i gamle synder, eller så psyker jeg meg selv ut.

For eksempel turen med herr Leek.

Da jeg meldte meg på turen til Ringen, skrev jeg i mailen til Harald at jeg ikke ville være med på turen til Jan. Harald svarer at det må jeg jo, til og med dere R gutter setter pris på den.

Det var jo nettopp det som var poenget mitt. Hadde hørt en del om de turene med Jan, og hans fart på sin gamle BMW. Så du kan jo si at allerede da påmeldingen min ble sendt, hadde jeg sommerfugler i maven.

Nede i Adenau var jeg i tvil om å bli med, helt til turen startet. Hadde noen spurt om jeg ville sitte på som Pati gjorde, hadde jeg hoppet på med en gang. Men selvfølgelig, nå i ettertid er jeg kjempeglad for at jeg kjørte selv.

Men igjen, selv om Jan holdt et rolig tempo, så hadde jeg på forhånd psyket meg selv så ut at jeg strevde skikkelig. Brukte veldig mye krefter på dette. Og teknikken ble derfor dårligere.

Nå er alle disse tankene vekke. Som jeg skrev, jobber jeg nå veldig med å ikke bruke bremsene.

Allerede da jeg lå bak Ralf, tok jeg meg selv i at jeg var borte på bremsa, uten at jeg egentlig brukte den.

Som jeg ellers nevnte, så merker jeg nå at tempoet har økt. Har et strekk som kjøres ofte. Marsjfarten er økt med 20 km/t. Dette er også en fart der jeg føler meg trygg når jeg møter svingen, så når jeg tidligere bremset før svingen, bare for å være sikker, tar jeg den nå uten å bremse ned, og gjerne med enda høyere utgangshastighet. Men for å ikke falle tilbake til gamle synder, holder jeg tempoet der jeg er nå..... ei lita stund til. Så får vi begynne å bremse igjen litt senere....

Foreløpig klem fra

Hei igjen.

Det er ikke så mye jeg får tid til å skrive mellom øktene.

Vel.... Her om dagen hadde jeg en lang samtale med Gorm. Jeg ringte ham grunnet et brev jeg fikk i posten. Samtalen startet med diverse spørsmål angående støy og endte med ganske personlige meninger om ting.

Foruten støy, var vi innom antall deltagere på kurset, kursopplegg og så klart svingteknikk.

Grunnet diverse skriverier i et blad som du kjenner, var jeg jo veldig spent på hvilken svingteknikk vi kom til å lære. Gorm har fremdeles sin mening og mener at dette er rett. Dette mente han også ble bevist da Stein gikk over ende på Anderstorp..... Og hvorfor han klarte seg i samme sving, med glepp på begge hjulene.

Spennende skal det hvertfall bli. En annen ting vi diskuterte, var noe som stod i kurs oversikten jeg fikk. Bremsetrening med hang out. Så for meg det samme vi holdt på med da du også var der nede. Hang out på rettstrekk.....

Det han egentlig håpet på å få til, var mer trening på det du beskrev i innlegget. Relativ kraftig nedbremsing før sving. Hvor de som intruktører da skal prøve å få med seg hele svingforløpet.

Alt er ikke helt klart angående alt på kurset enda. Det kommer også litt an på oss deltagere. Men mer frikjøring blir det.

Gleder meg stort. Skal jo i år ha med meg en liten passasjer. Hun gleder seg også, og er allerede blitt lovet noen runder på banen.

Men først har jeg ei uke igjen på jobb. Så bærer det først til sjøen ei uke, før fjellet skal inntas. Muligens akkurat det med fjellet blir litt amputert, da jeg også øyner en mulig tur nordover. Men i år vil det så i tilfelle bli en kombinasjon mellom fly og leid/lånt sykkel.

Mer om det du lurer på kommer i neste innlegg.....

Til da

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62456-mchuldra/#findComment-273759
Del på andre sider

Hei igjen.

Det er ikke så mye jeg får tid til å skrive mellom øktene.

Vel.... Her om dagen hadde jeg en lang samtale med Gorm. Jeg ringte ham grunnet et brev jeg fikk i posten. Samtalen startet med diverse spørsmål angående støy og endte med ganske personlige meninger om ting.

Foruten støy, var vi innom antall deltagere på kurset, kursopplegg og så klart svingteknikk.

Grunnet diverse skriverier i et blad som du kjenner, var jeg jo veldig spent på hvilken svingteknikk vi kom til å lære. Gorm har fremdeles sin mening og mener at dette er rett. Dette mente han også ble bevist da Stein gikk over ende på Anderstorp..... Og hvorfor han klarte seg i samme sving, med glepp på begge hjulene.

Spennende skal det hvertfall bli. En annen ting vi diskuterte, var noe som stod i kurs oversikten jeg fikk. Bremsetrening med hang out. Så for meg det samme vi holdt på med da du også var der nede. Hang out på rettstrekk.....

Det han egentlig håpet på å få til, var mer trening på det du beskrev i innlegget. Relativ kraftig nedbremsing før sving. Hvor de som intruktører da skal prøve å få med seg hele svingforløpet.

Alt er ikke helt klart angående alt på kurset enda. Det kommer også litt an på oss deltagere. Men mer frikjøring blir det.

Gleder meg stort. Skal jo i år ha med meg en liten passasjer. Hun gleder seg også, og er allerede blitt lovet noen runder på banen.

Men først har jeg ei uke igjen på jobb. Så bærer det først til sjøen ei uke, før fjellet skal inntas. Muligens akkurat det med fjellet blir litt amputert, da jeg også øyner en mulig tur nordover. Men i år vil det så i tilfelle bli en kombinasjon mellom fly og leid/lånt sykkel.

Mer om det du lurer på kommer i neste innlegg.....

Til da

klem fra

Nok en gang hei.

Måtte bare hjem og sove litt.

Som du vet, er ikke min kjære så gammel, men stakkar, han er brukt.

Vi har opplevd mye sammen, og kommer til å oppleve enda mer, men han fortjener litt ro også.

Jeg vil nok si at han har fått god og kjærlig behandling, selv om han har måtte slite litt av og til.

Spørsmålet er.... siden han er såpass brukt som han er, skal jeg beholde ham for ei lang stund, eller skal jeg gi ham videre til noen som ville bruke han litt mindre....normalt?

I fjor fikk jeg et tilbud på den i bytte mot ny. Ganske så bra var tilbudet, men jeg var ikke klar da. Nå begynner jeg å nærme meg den grensa, men er redd jeg ikke får like godt tilbud i år. Og aller helst vil jeg ha det tilbudet til våren. Noen forandringer er jo meldt i 600 klassen.

Jeg har tidligere skrytt av min mann på min butikk. Han du snakket med. Han yter enorm service. Jeg er nok ekstra heldig også. Kjøpte nettopp dekk til en pris selv du skal jobbe for å få billigere. :-)))

Problemet er at akkurat nå er merkeutvalget hans ganske snevert. Selv om jeg ble positvt overrasket over 1000R'en, er jeg ikke sikker på at Suzuki er meg. Et eller annet som ikke stemmer.

Honda har fått ny forhandler her nede. Butikken ligger vegg i vegg med HD. Inneklemt i et hjørne. Folk er ikke sikre på om dette er en butikk som vil overleve i det lange løp. Tror ikke de har eget verksted. Har heller ikke noe forhold til innehaveren, så de veldig store rabattene kan jeg nok ikke håpe på.

Kawasaki er en outsider, men det har vært en del rot tidligere i butikkstrukturen der. Selv fikk jeg prøvekjøre to sykler der, som det egentlig viste seg var inne på service.

Så har vi lillebroren til din kjære. Vakker, morsom og leken. Har gått i klasse med ham som driver butikken, så en del rabatt vil jeg nok få. Det var der jeg fikk det gode tilbudet i fjor også. Muligens vi kommer to inn i butikken på likt og bestiller en hver også. Det burde også telle litt.

Men selv om butikklederen her er hyggelig og grei, er han ikke som han jeg bruker nå.

Så kommer vi til et annet punkt. Jeg er alenemor. Det er nok ikke det mest fornuftige jeg kan gjøre.... å bruke såpass mye penger på meg selv.

Men skal jeg få noe penger igjen for min gamle kjære, bør han byttes nå.....

Og aller helst vil jeg ha en 2003 modell.... men et tilbud på min som tilsvarer verdien den har i år.

Klem fra en tenkende og arbeidende....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62456-mchuldra/#findComment-274114
Del på andre sider

Nok en gang hei.

Måtte bare hjem og sove litt.

Som du vet, er ikke min kjære så gammel, men stakkar, han er brukt.

Vi har opplevd mye sammen, og kommer til å oppleve enda mer, men han fortjener litt ro også.

Jeg vil nok si at han har fått god og kjærlig behandling, selv om han har måtte slite litt av og til.

Spørsmålet er.... siden han er såpass brukt som han er, skal jeg beholde ham for ei lang stund, eller skal jeg gi ham videre til noen som ville bruke han litt mindre....normalt?

I fjor fikk jeg et tilbud på den i bytte mot ny. Ganske så bra var tilbudet, men jeg var ikke klar da. Nå begynner jeg å nærme meg den grensa, men er redd jeg ikke får like godt tilbud i år. Og aller helst vil jeg ha det tilbudet til våren. Noen forandringer er jo meldt i 600 klassen.

Jeg har tidligere skrytt av min mann på min butikk. Han du snakket med. Han yter enorm service. Jeg er nok ekstra heldig også. Kjøpte nettopp dekk til en pris selv du skal jobbe for å få billigere. :-)))

Problemet er at akkurat nå er merkeutvalget hans ganske snevert. Selv om jeg ble positvt overrasket over 1000R'en, er jeg ikke sikker på at Suzuki er meg. Et eller annet som ikke stemmer.

Honda har fått ny forhandler her nede. Butikken ligger vegg i vegg med HD. Inneklemt i et hjørne. Folk er ikke sikre på om dette er en butikk som vil overleve i det lange løp. Tror ikke de har eget verksted. Har heller ikke noe forhold til innehaveren, så de veldig store rabattene kan jeg nok ikke håpe på.

Kawasaki er en outsider, men det har vært en del rot tidligere i butikkstrukturen der. Selv fikk jeg prøvekjøre to sykler der, som det egentlig viste seg var inne på service.

Så har vi lillebroren til din kjære. Vakker, morsom og leken. Har gått i klasse med ham som driver butikken, så en del rabatt vil jeg nok få. Det var der jeg fikk det gode tilbudet i fjor også. Muligens vi kommer to inn i butikken på likt og bestiller en hver også. Det burde også telle litt.

Men selv om butikklederen her er hyggelig og grei, er han ikke som han jeg bruker nå.

Så kommer vi til et annet punkt. Jeg er alenemor. Det er nok ikke det mest fornuftige jeg kan gjøre.... å bruke såpass mye penger på meg selv.

Men skal jeg få noe penger igjen for min gamle kjære, bør han byttes nå.....

Og aller helst vil jeg ha en 2003 modell.... men et tilbud på min som tilsvarer verdien den har i år.

Klem fra en tenkende og arbeidende....

Hei igjen!

Ser ut til at du får en travel og morsom sommer!! Skulle gjerne tatt turen til Anderstorp, men tror ikke jeg har ferie/penger igjen etter litt annet som jeg også skal være med på:-)

Når det gjelder svingteknikken så er det som du sier flere forskjellige teorier som er ute å går.

Selv synes jeg det er viktig å gjøre det som føles mest naturlig - etter å ha prøvd ut de mest "essensielle" forskjellene i et par av teknikkene. Jeg er ikke så opptatt av hvilke fothvilere jeg legger press på - men mer opptatt av flyten og selve sittestillingen/hanget. Resten føler jeg at kommer av seg selv. Aktiv push/pull har jeg alltid gjort, så det tenker jeg aldri på - det går av seg selv.

Når det gjelder valg av sykkel og tidspunkt for byttet så er det ikke lett å gi noen gode råd. Det finnes så mange fine 600 sykler, så det er vanskelig å velge "galt" - så lenge du holder deg til de annerkjente og vanligste japanske merkene.

Selv synes jeg R6 er en super sykkel, men så er jeg ikke helt objektiv heller da:-) Service og pris er jo vel så viktig, og der forstår jeg at du allerede har gjort noen nøye vurderinger. Fortsett med det!

Ønsker deg lykke til og minner deg om at det er viktig å være litt ufornuftig av og til også!! :-))

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62456-mchuldra/#findComment-275052
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...