Gå til innhold

Enslige vs småbarnsfamilier


Gjest Ensliges

Anbefalte innlegg

Gjest Ensliges

Politikerne har lagt sin elsk på småbarnsfamiliene, og øst ut med støtte og overføringer. Statistikker viser at familiene har økt sin levestandard langt kraftigere enn de enslige, som knapt har råd til å bo andre steder enn hos foreldrene til de er godt voksne.

Og stadig skal familiene få mer, det neste er at de skal spare 2500 i måneden på barnehageplass. I tillegg skal permisjonstiden utvides igjen. Litt rart at ikke politikerne ser velgerpotensialet i den store gruppen enslige som sliter med doble utgifter.

Det hadde vært artig å sett hvis noen hadde fremmet tilsvarende dyre tiltak for de enslige: som 2500 i måneden i bostøtte til alle enslige (uavhengig av om de trenger det), 4 uker ekstra ferie som kompensasjon for at de ikke tar ut perm, etc, etc.

Har en liten følelse av at det ville vakt oppsikt :-D

Info for enslige på

http://www.ensliges.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jo gått litt i bølger hva man satser på - en stund var det pensjonister og nå er det småbarnsforeldre.

Ettersom det blir fler og fler enslige/aleneboende så vil jeg tro at en gang blir det vår tur også.

Det er enslige som har hatt minst vekst av absolutt alle grupperinger den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo gått litt i bølger hva man satser på - en stund var det pensjonister og nå er det småbarnsforeldre.

Ettersom det blir fler og fler enslige/aleneboende så vil jeg tro at en gang blir det vår tur også.

Det er enslige som har hatt minst vekst av absolutt alle grupperinger den siste tiden.

Enslige høres så stusselig ut - som om dere ikke har noen venner *snufs*

Kan dere ikke kalle dere for noe annet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enslige høres så stusselig ut - som om dere ikke har noen venner *snufs*

Kan dere ikke kalle dere for noe annet da?

Enig med deg ..... men jeg tror ikke jeg har noe god erstatning. Singel er jo like ille nesten - dessuten kan man jo bo alene men ikke være helt singel. Kommer jo an på hvordan man definerer det. Og begynner man å blande barn inn i dette blir jo forvirringen total. Hva var det du spurte om igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg ..... men jeg tror ikke jeg har noe god erstatning. Singel er jo like ille nesten - dessuten kan man jo bo alene men ikke være helt singel. Kommer jo an på hvordan man definerer det. Og begynner man å blande barn inn i dette blir jo forvirringen total. Hva var det du spurte om igjen ?

Singel er da bedre enn enslig - enslig med barn høres da helt selvmotsigende ut. Singel med barn derimot - det går.

Hva var det jeg svarte på nå igjen?

Nei jenter - ikke ødelegge tråd *daske på hendene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Z@pvir

Enslige høres så stusselig ut - som om dere ikke har noen venner *snufs*

Kan dere ikke kalle dere for noe annet da?

Enslig er langt fra det samme som ensom da!

Det er bedre å være enslig med mange gode venner enn ensom i et parforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest megga

På disse sidene dine - så står det at meningen ikke er å sette grupper opp mot hverandre - noe du klart ikke har fått med deg når du bruker den overskriften. De penger vi får og den hjelpen vi får er faktisk myntet på at barna våre skal få det bedre - ikke at vi skal få det bedre enn hvis vi hadde vært enslige.

Vi tar alle valg her i livet og man må kjempe sine kamper - jeg skjønner godt at det er vanskelig å være alene om alle utgifter og at det er på høy tid at politikerene også gjør det lettere for enslige å være akkuratt det... Men det er så jævelig å høre på syting hvor - man setter noen andre opp som syndebukker for politikkens utfall. Vi er en familie på fire med to inntekter og en helvetes masse utgifter - selvfølgelig synes jeg det er fint når saker går igjennom som gjør utgiftene våre mindre. Hvis det hadde vært saker som gikk igjennom til fordel for enslige og pensjonister ville jeg vært glad på deres vegne også - jeg kan jo bli enslig etterhvert selv...

Men problemet er slike som deg som angriper andre enn motparten (politikerene) fordi livet ikke går din vei. Ta deg sammen og kjemp for det du vil men kjemp den riktige kampen - ellers kommer du ingen sted og blir et bittert, gammalt, ensomt menneske som ikke har utrettet noen ting "in the end".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen megge

På disse sidene dine - så står det at meningen ikke er å sette grupper opp mot hverandre - noe du klart ikke har fått med deg når du bruker den overskriften. De penger vi får og den hjelpen vi får er faktisk myntet på at barna våre skal få det bedre - ikke at vi skal få det bedre enn hvis vi hadde vært enslige.

Vi tar alle valg her i livet og man må kjempe sine kamper - jeg skjønner godt at det er vanskelig å være alene om alle utgifter og at det er på høy tid at politikerene også gjør det lettere for enslige å være akkuratt det... Men det er så jævelig å høre på syting hvor - man setter noen andre opp som syndebukker for politikkens utfall. Vi er en familie på fire med to inntekter og en helvetes masse utgifter - selvfølgelig synes jeg det er fint når saker går igjennom som gjør utgiftene våre mindre. Hvis det hadde vært saker som gikk igjennom til fordel for enslige og pensjonister ville jeg vært glad på deres vegne også - jeg kan jo bli enslig etterhvert selv...

Men problemet er slike som deg som angriper andre enn motparten (politikerene) fordi livet ikke går din vei. Ta deg sammen og kjemp for det du vil men kjemp den riktige kampen - ellers kommer du ingen sted og blir et bittert, gammalt, ensomt menneske som ikke har utrettet noen ting "in the end".

Kjære megga. Jeg tror ikke du ville vært like glad på de ensliges vegne hvis politikerne KUN hadde satset på disse. La oss si at barselpermisjon aldri hadde blitt utvidet, barnetrygd aldri innført, null tilskudd til barnehager, osv. Mens de enslige hadde fått en egen ensligtrygd i tillegg til lønna, egne permisjoner, at barnefamiliene hadde vært avhengig av arv eller lottogevinst for å få et knøttlite krypinn, og at de ensliges kjøpeevne hadde eksplodert mens barnefamiliene stod på stedet hvil fordi det aldri er rom i budsjettet til å prioritere akkurat den gruppen.

Klart vi enslige også kan unne barnefamiliene hjelp og støtte, men poenget er at det må gå an å fordele litt over tid, ikke bare gi til samme gruppe hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...