Gå til innhold

Refusjon hvit resept


Gjest Z@pvir

Anbefalte innlegg

Gjest Z@pvir

Er medlem av NHF. Fikk medlemsbladet idag. Der sto det at det fra nyttår var innført en regel om at etter oppnådd frikortsgrense fikk du refundert 90% av alle utgifter på hvit resept.

Det sto ikke nevnt at dette bare gjeldt en spesiell gruppe syke. Jeg er på attføring og ville jublet hvis det stemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nullemor

Jeg har nettopp vært igjennnom denne "prosessen", og kan fortelle deg hvordan dette må gjøres: du må ha en spesialist-erklæring på de medisinene du ønsker å få refundert penger på. Deretter sender spesialisten en søknad til trygdekontoret og henviser til paragraf 5-22. Det gjøres derfra et vedtak på trygdekontoret om du er berettiget å få refusjon på de søkte medisiner.

Alle medisinene må uansett betales på apoteket, men du kan reise ned på trygdekontoret med vedtaket du har fått og kvitteringer fra apoteket der det står navnet ditt, navn på legen, navn på medisinen og hvor mye det koster.

Ikke så enkelt altså, men står man på, kan man iallefall få litt tilbake. Jeg fikk vedtak fra trygdekontoret iløpet av en uke etter spesialisten hadde sendt søknaden. Men fikk avslag på de fleste medisinene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...