Gå til innhold

Å "pakke" sammen bilder?


Lillelurven

Anbefalte innlegg

Lillelurven

Slik at de blir mindre, lettere å sende...Hjelp!

Er visst helt grønn der...*hmpf*

Har psp og win zip, burde vel kunne få til noe der? Noen som gidder mate meg med teskje?

Takk, isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke bare å høyreklikke på bildet og bruke funksjonen zip and e-mail da?

I PSP bruker du Image-resize.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Er det ikke bare å høyreklikke på bildet og bruke funksjonen zip and e-mail da?

I PSP bruker du Image-resize.

Ehm, du skjønner, jeg vil ikke bruke vår e-mail adresse.....

Jeg har funnet ut at denne forumazzigreia, som dere på dol bruker, tar større filer enn hotmail...så jeg tenkte jeg kunne bruke dem. Men selv om jeg får opp en boks, med filen, kommer de ikke fram. Grrrr.....

Vel, får prøve psp da. kryss fingrene, slik at jeg rekker posthuset. Er på kokepunktet her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, du skjønner, jeg vil ikke bruke vår e-mail adresse.....

Jeg har funnet ut at denne forumazzigreia, som dere på dol bruker, tar større filer enn hotmail...så jeg tenkte jeg kunne bruke dem. Men selv om jeg får opp en boks, med filen, kommer de ikke fram. Grrrr.....

Vel, får prøve psp da. kryss fingrene, slik at jeg rekker posthuset. Er på kokepunktet her:-)

*krysser fingre* Hvis den du sender bildene har PSP kan personen forstørre bildene igjen på samme måte! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

*krysser fingre* Hvis den du sender bildene har PSP kan personen forstørre bildene igjen på samme måte! :-)

*Gulp*

Så det er mulig...ehm,vel, skriver ikke mer om det. Her iallefall*s*

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Med Påholden Penn

Teskje:

Hvis du skal ha så små filer som mulig:

Ta kopi av bildefilen først, eller lagre på annet navn med en gang !

Se på bildet.

Beskjær til minimum, og lagre beskjæringen.

Er det store, helt ensfargede flater og få farger, lagre som filtype GIF.

Er det bilde av f eks natur, mennesker og mange farger, lagre som JPG. Er det pene bilder som du vil skrive ut i detalj, reduser kompresjon i JPG til f eks 15. Er det bare noe du skal sende for gøy, bruk kompresjon 40. Husk at kompresjon i JPG ikke lar seg reversere !! Er det lagret med 40, kan du ikke "avkomprimere". Tenk på en dårlig kopi i kopimaskin blir ikke bedre enn seg selv.

TIF format er det ultimate, og bør brukes på bilder som skal være helt strøkne fra skanning, men det er ukomprimert med fullfarger og er KJEMPESVÆRE filer. Egner seg til lagring på SVÆRE harddisker og CDROM.

Mer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillelurven

Teskje:

Hvis du skal ha så små filer som mulig:

Ta kopi av bildefilen først, eller lagre på annet navn med en gang !

Se på bildet.

Beskjær til minimum, og lagre beskjæringen.

Er det store, helt ensfargede flater og få farger, lagre som filtype GIF.

Er det bilde av f eks natur, mennesker og mange farger, lagre som JPG. Er det pene bilder som du vil skrive ut i detalj, reduser kompresjon i JPG til f eks 15. Er det bare noe du skal sende for gøy, bruk kompresjon 40. Husk at kompresjon i JPG ikke lar seg reversere !! Er det lagret med 40, kan du ikke "avkomprimere". Tenk på en dårlig kopi i kopimaskin blir ikke bedre enn seg selv.

TIF format er det ultimate, og bør brukes på bilder som skal være helt strøkne fra skanning, men det er ukomprimert med fullfarger og er KJEMPESVÆRE filer. Egner seg til lagring på SVÆRE harddisker og CDROM.

Mer ?

:-) jeg har beskjært dem,og føler meg rimelig god på det! *s*

Tusen takk, tror det kan være lurt å øve seg litt her ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Med Påholden Penn

:-) jeg har beskjært dem,og føler meg rimelig god på det! *s*

Tusen takk, tror det kan være lurt å øve seg litt her ja!

Værsågod.

Hvis du prøver å pakke de ulike filtypene med ZIP, vil du se at JPG ikke lar seg pakke mindre.

ZIP har ikke så mye for seg hvis du har kontroll med bildeformater og bilde/filtyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...