Gå til innhold

DOL priser seg ut


Elis31

Anbefalte innlegg

Dete har jeg også postet på forum for web-master.

Å ta hundre kroner for et svar på et forum det er for dyrt. Men jeg synes det er greit for en privat mail med fagperson. Jeg har ikke så mye erfaring med å betale på nett. Jeg har brukt zensor.no hvor man kan løse teoriprøver på nett og øve seg. Det kostet 20 kr pr stk. Jeg syntes det er en ok pris. En plass mellom 20 og 50 må dere nok helst legge dere på. 100 kr er ikke allverden. Poenget er hvis man skal gjøre det flere ganger. Flere hundrelapper det er penger for de fleste.

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan gå fra 0 og til 100. Jeg håper for deres del at dere har fått svaret fra en brukerundersøkelse.

Jeg får bare ønske dere lykke til, det har jeg på følelsen at dere kommer til å trenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koster penger å drive en tjeneste med tjukt av fagpersonel. At disse legene skulle gidde å sitte her å svare gratis på all verdens merkelige spørsmål, det forstår jeg utrolig godt at de ikke gidder. Anker og co vil jo selvsagt tjene penger på tjenesten sin.

Jeg forstår med andre ord godt at det koster penger å få svar fra legene her, akkurat som det koster flere hunder kroner å gå til en vanlig lege å få konstantert en forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Kostnadene forbundet med å besvare et spørsmål overstiger 100 kroner. Hensikten med å ta betalt er rett og slett å få dekket en andel av disse kostnadene. Dersom publikum ikke ønsker å betale dette, har jeg full forstålese for det på samme måte som jeg antar at man har en viss forståelse for at Doktor Online ikke kan subsidiere en slik tjeneste.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor forståelse for at det faktisk koster kr 100. Da får de kanskje flere seriøse spørsmål, spørsmål som ikke har vært stilt tidligere i forum osv. Hvis det er oe du virklig lurer på, og ikke har lyst til å ringe det lokal legesenteret hvor alle kjenner deg - så er det jo greit å ha et annet seriøst sted å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fint at det er flere som kan tenke seg å betale for spørsmålene. Jeg håper for DOLS del at dere virkelig blir til å gjøre det også.

Hvis jeg ser tilbake på de spørmsålene jeg har fått svar på her inne, så er det dessverre ikke mange jeg kunne tenkt meg å betale 100 kr for. Kun hvis spørsmålet har stor betydning for meg.

Slik jeg ser det nå tror jeg forumet kommer til å bli mindre interessant for folk å lese på fordi jeg tror det blir færre spørsmål enn før, og ergo færre svar. Og svarene fra fagpersonene er jo ofte de mest interessante.

Betalingsproblemet er jo et problem for alle som driver med internettsider. Det er nok vanskelig å få folk til å betale for noe de tidligere har fått gratis.

Men jeg håper virkelig for DOLs del at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det koster penger å drive en tjeneste med tjukt av fagpersonel. At disse legene skulle gidde å sitte her å svare gratis på all verdens merkelige spørsmål, det forstår jeg utrolig godt at de ikke gidder. Anker og co vil jo selvsagt tjene penger på tjenesten sin.

Jeg forstår med andre ord godt at det koster penger å få svar fra legene her, akkurat som det koster flere hunder kroner å gå til en vanlig lege å få konstantert en forkjølelse.

Men kanskje litt ironisk da, at tjenesten fraskriver seg alt ansvar og at det ikke erstatter et legebesøk...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje litt ironisk da, at tjenesten fraskriver seg alt ansvar og at det ikke erstatter et legebesøk...?

Jeg vil ikke si at det er ironisk.

Det er vel trossalt svært få mennesker som likestiller et svar fra en lege, over nettet, med et skikkelig legebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...