Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest majam

La akkurat nå merke til at det faktisk koster 100 ,- - HUNDRE KRONER - å få svar fra fagperson. Inntil nylig var det gratis! For det første: Hva med en mellomting, en langt lavere pris. Dernest. DOL sine sider er så stappa full av reklame at det nesten ikke er mulig å finne fram (der poppa den der faddergreia opp i gjen), trodde dere tjente flesk på det?

Dette er for dårlig. Har vært fast bruker av DOL i 2,5 år, men nå tror jeg jeg skal finne meg et annet forum.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62573-i-all-verden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert :)

Men du, gå heller til primærlegen din du - hvis det er noe du lurer på.

Det irriterer ikke meg med hverken betaling for svar eller reklamen som popper opp til stadighet. Det som jeg syntes er merkelig, er hvordan noen kan svare på medisinske spørsmål via internett.

Gode råd kan bli dyre ja! og jeg kan bli sparket ut igjen. Kunne vært artig å fått et svar av Anker om dette, men neimen om jeg betaler for det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62573-i-all-verden/#findComment-273733
Del på andre sider

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Salg av reklame bringer relativt beskjedne innteker og er ikke tilstrekkelig til å finansiere en tjeneste som denne. Det er derfor nødvendig at noe av utgiftene dekkes av brukerne. Jeg forstår imidlertid at overgangen kom litt brått på etter at tjenesten har vært gratis i snart seks år.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62573-i-all-verden/#findComment-273839
Del på andre sider

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Sikkert :)

Men du, gå heller til primærlegen din du - hvis det er noe du lurer på.

Det irriterer ikke meg med hverken betaling for svar eller reklamen som popper opp til stadighet. Det som jeg syntes er merkelig, er hvordan noen kan svare på medisinske spørsmål via internett.

Gode råd kan bli dyre ja! og jeg kan bli sparket ut igjen. Kunne vært artig å fått et svar av Anker om dette, men neimen om jeg betaler for det.

Det går godt å an å svare på medisinske spørsmål via Internet. Det man derimot ikke kan er å stille diagnoser, igangsette behandling etc. Mange henvendelser handler om andre spørsmål enn dette f.eks. hva er bivirkninger ved et medikament, hva betyr en medisinsk betegnelse, hvilken risiko er det forbundet med et inngrep, hvilke rettigheter har en enslig mor osv.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62573-i-all-verden/#findComment-273841
Del på andre sider

Gjest majam

Salg av reklame bringer relativt beskjedne innteker og er ikke tilstrekkelig til å finansiere en tjeneste som denne. Det er derfor nødvendig at noe av utgiftene dekkes av brukerne. Jeg forstår imidlertid at overgangen kom litt brått på etter at tjenesten har vært gratis i snart seks år.

Vennlig hilsen

Men HUNDRE kroner, da - det var ikke småtteri! SÅ mye synes jeg ikke rådene deres har vært verdt! Tror dere kommer til å tape på dette, med mindre besøk og etterhvert mindre reklameinntekter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62573-i-all-verden/#findComment-273884
Del på andre sider

Gjest Mumle

Vennlig hilsen

Jeg lurer fælt på hva du mener med "en tjeneste som dette"? Min erfaring med svar fra f.eks jordmødrene er at de av og til er direkte kunnskapsløse, også skulle jeg betale 100 kroner for "synsingen" deres i tillegg?? Galskap. Er det virkelig lov? Er dere underlagt noen som helst kvalitetssikring og kontroll? Jeg syns det er OK å kikke innom og se hva andre vanlige ikke-fagpersoner mener om ting. Ofte er det langt bedre det man får av råd og veledning fra den kanten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62573-i-all-verden/#findComment-274230
Del på andre sider

Annonse

Singularity

Jeg lurer fælt på hva du mener med "en tjeneste som dette"? Min erfaring med svar fra f.eks jordmødrene er at de av og til er direkte kunnskapsløse, også skulle jeg betale 100 kroner for "synsingen" deres i tillegg?? Galskap. Er det virkelig lov? Er dere underlagt noen som helst kvalitetssikring og kontroll? Jeg syns det er OK å kikke innom og se hva andre vanlige ikke-fagpersoner mener om ting. Ofte er det langt bedre det man får av råd og veledning fra den kanten.

En del av kvalitetssikringen her er at det er en hel drøss brukere som har vært borti tilsvarende problemstillinger, og kan komme med kommentarer til eller kritikk av fagpersonens svar hvis det stemmer dårlig med deres oppfatning. I RL vil det som regel bare være pasient og fagperson til stede ved et slikt spørsmål, og det vil dermed være mindre sjanse for at en dårlig vurdering av fagpersonen blir oppdaget og påpekt.

Ellers er det vel snakk om å velge ut fagpersoner med en del erfaring - og det tror jeg DOL har gjort. Er du ikke fornøyd med fagkunnskapsnivået blant fagpersonellet her tror jeg at det vil være et dårligere nivå i RL.

Den eneste jeg har sett skrive noe som kvilitetsmessig utvilsomt er dårlig her er ikke engang fast fagperson i noe Forum (bare en som oversetter og skriver sammendrag av artikler).

Og tenk deg hvordan det hadde blitt hvis man satte frem krav om kontroll av alle vurderinger helsepersonell gjør - også i RL. Det er klart at kvaliteten på vurderingene ville øke noe - men kostnaden ville øke kraftig. Hva slags standpunkt har du til en mer enn doblet egenandel på legetimer, kanskje 75 % høyere kostnad på svar her osv. ?

Hvis noen skulle foreta en form for kontroll av et slikt kommersielt helsetilbud, så burde det vært et statlig organ. Så lenge markedet er så beskjedent som det er i dag, hadde det vel vært sløsing å ansette en rekke spesialister for å gå gjennom svarene brukere får. Driftskostnadene til et slikt organ ville fort komme opp til de totale kostnadene som tjenestene bruker på medisinske tjenester til å svare på brukerenes problemstillinger sett i forhold til dagens marked.

Skulle et slikt kontrollorgan finansieres av avgifter fra netthelsetilbudene, ville kostnadene deres øke i så stor grad at de neppe ville kunne opprettholde noe tilbud til brukerene...

Jeg tror forøvrig selv at det er en feilvurdering å sette kostnaden såpass høyt som 100.- her - sannsynligvis ville det blitt langt flere spørsmål til fagpersoner med 50.- som kostnad. Svarene har jo en egenverdi som referanse grunnlag for Q&A-oppsett og som søke-grunnlag, og færre svar vil føre til reduserte inntekter fra dette på lengre sikt.

Jeg er også usikker på betalingssystemet - om det bare godtas VISA, Mastercard osv. burde det kunne utvides til å kunne gi ut KID-numre som kan betales med giro eller over nettbank så man når flere. Videre er f.eks. PayPal et greit system.

Vi får håpe på at det kommer forbedringer etterhvert :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62573-i-all-verden/#findComment-274265
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Vennlig hilsen

Men hvorfor ikke seriøst vurdere Zirines forslag et annet sted om at vi brukere betaler en fast avgift pr mnd?

Jeg tror at både lojaliteten til DOl......og redsel for abstinens...ville få oss gladelig til å betale. Da kunne man kanskje senke betalingen på svar fra fagpersoner noe.

Jeg tror DOLs ledelse ville bli overrasket over hvor gjerne vi vil beholde tjenesten.............selv om ikke den rent medisinske svartjenesten er det primære for oss!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62573-i-all-verden/#findComment-274273
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...