Gå til innhold

Hjelp-kan dette være virus?


jannet

Anbefalte innlegg

Avsender:Et navn, men ukjent for meg.Kun fornavn. På emne står det:A IE 6.0 patch

Jeg har nettopp oppdatert virusprogram, og programmet finner ikke virus på maskinen, men kan det gjemme seg et inne i den mailen uansett?

Tidligere når jeg sletter mail med virus, "stenger" hele maskinen når det oppdages virus, men ettersom virusprogrammet mitt ikke oppfanger evt.virus i denne mailen er jeg redd å bli infisert ved å slette det også. Skjønner!?

Hva gjør jeg nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smikkelikk

Ja, dette er nok et virus. Er usikker på hvilket, muligens Klez. Et meget ekkelt virus.

Mailen kan du bare slette. Da kan ikke viruset gjøre noe, så fremt du ikke har på forhåndsvisning av mail. Forhåndsvisning er en teit sak i hvert fall når det gjelder Microsofts sine mailprogram, så ta det bort.

Mer informasjon om virus, og Klez, finner du hos Norman:

http://www.norman.no/no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er nok et virus. Er usikker på hvilket, muligens Klez. Et meget ekkelt virus.

Mailen kan du bare slette. Da kan ikke viruset gjøre noe, så fremt du ikke har på forhåndsvisning av mail. Forhåndsvisning er en teit sak i hvert fall når det gjelder Microsofts sine mailprogram, så ta det bort.

Mer informasjon om virus, og Klez, finner du hos Norman:

http://www.norman.no/no

Tror ikke det er klez, den ormen har dukket opp daglig forrige uke og virusprog. har tatt det. Men det er så rart, dette.....Jeg har grisoft virusprog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er nok et virus. Er usikker på hvilket, muligens Klez. Et meget ekkelt virus.

Mailen kan du bare slette. Da kan ikke viruset gjøre noe, så fremt du ikke har på forhåndsvisning av mail. Forhåndsvisning er en teit sak i hvert fall når det gjelder Microsofts sine mailprogram, så ta det bort.

Mer informasjon om virus, og Klez, finner du hos Norman:

http://www.norman.no/no

Nå har jeg kjørt Klez-testen som ligger på norman, den finner ikke noe den heller.hmmm....har lyst å åpne jeg, men... Får vente til i morgen å se hva du mener, eller andre...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en mail med akkurat samme navnet i går, og den innneholdt virus og ble stoppet av Norton Antivirusprogrammet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er klez, den ormen har dukket opp daglig forrige uke og virusprog. har tatt det. Men det er så rart, dette.....Jeg har grisoft virusprog.

Hvorfor i guds navn VIL du åpne noe som kommer fra en fremmed person og med et vedlegg du sikkert aldri har hørt om ???

Hør på Smikkeklikk og slett mailen så fort du klarer ! Det vil si, hvis du da ikke absolutt vil ha virus på maskinen din og plage alle kontaktene dine med samme problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...