Gå til innhold

HIV


mariusn

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp!

Jeg er en ung mann som lurer på noen ting:

Kan jeg få kjønnsykdom bare av å være inne i jenta i 10sek. uten at det går for noen?

Hvor stor er sannsynligheten for at man får HIV hvis man er 10 sek. inni ei som har HIV?

Svar meg fort! Jeg trenger hjelp!!

Marius!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe peil på HIV, men det er klart du kan få sykdommer av å være inne i jenta, samme hvor kort det varer og selv om dere ikke får orgasme! Du kan faktisk bli smittet av sykdommer uten å trenge inn i henne også, hvis kjønnsorganene er i berøring. (Noe de ofte er...)

Håper du får svar fra noen klokere sjeler etterhvert! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er en tusendedels sjanse for å få HIV ved å ligge med en som har det. Det er jo mange eksempler på folk som har hatt sex i årevis uten å vite at en av dem er smittet, også blir ikke den andre det.

Om tallet jeg gav over er riktig vet jeg ikke. Muligheten blir jo større med en gang en eller begge to har rifter e.l. på kjønnsorganet.

Hvis du er i tvil om du kan være smittet - gå til lege med en gang! Ha iallefall for all del ikke sex med andre i mellomtiden - det likestilles med drapsforsøk.

Håper du har lært av denne episoden og bruker kondom neste gang...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er en tusendedels sjanse for å få HIV ved å ligge med en som har det. Det er jo mange eksempler på folk som har hatt sex i årevis uten å vite at en av dem er smittet, også blir ikke den andre det.

Om tallet jeg gav over er riktig vet jeg ikke. Muligheten blir jo større med en gang en eller begge to har rifter e.l. på kjønnsorganet.

Hvis du er i tvil om du kan være smittet - gå til lege med en gang! Ha iallefall for all del ikke sex med andre i mellomtiden - det likestilles med drapsforsøk.

Håper du har lært av denne episoden og bruker kondom neste gang...

Lykke til!

Ja, det skal jeg, men jeg hadde en rift under forhuden og var jo bare inne i henne i 10 sek...kan det ha noe å si? Hvorfor skal jeg oppsøke lege når jeg har hørt at HIV-test må tas først etter 3mnd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er en tusendedels sjanse for å få HIV ved å ligge med en som har det. Det er jo mange eksempler på folk som har hatt sex i årevis uten å vite at en av dem er smittet, også blir ikke den andre det.

Om tallet jeg gav over er riktig vet jeg ikke. Muligheten blir jo større med en gang en eller begge to har rifter e.l. på kjønnsorganet.

Hvis du er i tvil om du kan være smittet - gå til lege med en gang! Ha iallefall for all del ikke sex med andre i mellomtiden - det likestilles med drapsforsøk.

Håper du har lært av denne episoden og bruker kondom neste gang...

Lykke til!

Vi regna på det der i statistikk timen ifjor, og sannsynligheten for at en GUTT for hiv ved å ha sex med en jente som har hiv er 0.00ettellerannet %.

Litt større fare for å bli smittet dersom man er jente og har sex med en hiv-smittet gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. har dama hiv? eller er du bare redd for at hun skal ha det? Hvis hu veit at hu er hiv-positiv, så burde du ta kontakt med en lege, la være å ha sex med andre, og så ta en test etter tre måneder...

hvis du bare er redd for at hu har hiv (mener ikke at det er barebare, men hvis du ikke veit sikkert at hu har lissom) Da burde du ta med henne til en lege, og begge to tar en test... (om tre måneder...)

lykke til, og håper at du ikke er smitta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi regna på det der i statistikk timen ifjor, og sannsynligheten for at en GUTT for hiv ved å ha sex med en jente som har hiv er 0.00ettellerannet %.

Litt større fare for å bli smittet dersom man er jente og har sex med en hiv-smittet gutt.

Den som tror at det er så og så mange prosents sjanse for HIV- smitte mellom "vanlige" kvinner og menn bør lese boken "Kjærlighetens flyktninger". Den kom nettopp ut, og forfatteren skriver om seg selv. Norsk heterofil kvinne med høy status ligger med dansk og hvit mann. Hun fikk HIV. Les boken, og lær at ingen "normale" er så trygge som statistikken sier. For ordens skyld: Forfatteren heter Eva Lind Karlsen, hun var journalist i VG og foreleser på journalisthøyskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som tror at det er så og så mange prosents sjanse for HIV- smitte mellom "vanlige" kvinner og menn bør lese boken "Kjærlighetens flyktninger". Den kom nettopp ut, og forfatteren skriver om seg selv. Norsk heterofil kvinne med høy status ligger med dansk og hvit mann. Hun fikk HIV. Les boken, og lær at ingen "normale" er så trygge som statistikken sier. For ordens skyld: Forfatteren heter Eva Lind Karlsen, hun var journalist i VG og foreleser på journalisthøyskolen.

Det er ikke poenget. Klart du kan få hiv om du har sex med en hiv-smittet, selv om det bare er en gang. Men sannsynligheten for det er enormt liten.

Derfor bør man selvsagt beskytte seg når man har sex med "fremmede".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal jeg, men jeg hadde en rift under forhuden og var jo bare inne i henne i 10 sek...kan det ha noe å si? Hvorfor skal jeg oppsøke lege når jeg har hørt at HIV-test må tas først etter 3mnd??

Du må bare vente og ta en test for sikkerhets skyld. Det er liten sjans for at du har fått hiv, men bruk kondom uansett i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Det er ikke poenget. Klart du kan få hiv om du har sex med en hiv-smittet, selv om det bare er en gang. Men sannsynligheten for det er enormt liten.

Derfor bør man selvsagt beskytte seg når man har sex med "fremmede".

HIV er ikke spesielt smittsomt, heldigvis, men du kan teoretisk bli smittet ved en enkelt seksuell kontakt. Slik uflaks forekommer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen

Med hilsen

Berthold Grünfeld

lege/professor

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...