Gå til innhold

Klez-e


Cirkel

Anbefalte innlegg

Jeg får stadig mail som inneholder viruset klez-e, heldigvis stopper Norton disse mailene hver gang, men det er så irriterende å få 10-20 slike mail hver dag.

Vi klarte å spore dette til en bekjent sin maskin, og det viste seg at hun hadde viruset uten å vite det, da hun fikk slettet det fra sin maskin kom det færre mail til meg, men det kommer fremdeles en og annen slik mail, som oftest 1-2 hver dag.

Jeg har også hørt at folk har fått mail fra meg med rart innhold som jeg aldri har sendt.

Jeg er ganske grønn i data, så dette har jeg ikke greie på, kan det hende jeg har viruset på min maskin uten å vite det?

Jeg bruker Norton antivirus, og det har jo stoppet alle mail jeg har fått, og når maskinen har blitt scannet ser alt ut til å være i orden.

Hvordan kan jeg få stoppet dissa virusmailene som kommer daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Last ned og innstaller Mailwasher http://www.mailwasher.net/ . Dette programmet gjør at du kan forhåndsvise og slette de mailene du ønsker på serveren uten å hente dem ned til maskinen din.

Jeg bruker Mailwasher. Når jeg tar opp mail i forhåndsvisning, og mailen er infisert, så slår Norton til her. Likevel havner viruset i karantene, så den kommer jo på en måte ned på maskina lell da..?

Men jeg ser jo fort "skumle mail" og får slettet de da, så programmet er iallfall jeg veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Mailwasher. Når jeg tar opp mail i forhåndsvisning, og mailen er infisert, så slår Norton til her. Likevel havner viruset i karantene, så den kommer jo på en måte ned på maskina lell da..?

Men jeg ser jo fort "skumle mail" og får slettet de da, så programmet er iallfall jeg veldig fornøyd med.

At antivirusprogrammet slår til når du kikker på mailen via mailwasher har jeg aldri opplevd .... tror jeg ... Nå ble jeg usikker gitt :) Jeg vet jo at jeg har sett på innhold på mailer via MW men kanskje det ikke var virusmailer?

vel, vel - hvis du sier det så er det sikkert sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At antivirusprogrammet slår til når du kikker på mailen via mailwasher har jeg aldri opplevd .... tror jeg ... Nå ble jeg usikker gitt :) Jeg vet jo at jeg har sett på innhold på mailer via MW men kanskje det ikke var virusmailer?

vel, vel - hvis du sier det så er det sikkert sånn :)

Joa, Norton tok Klez-e her i dag da jeg tok opp em mail i forhåndsvisning med MW, så jeg måtte inn i quarantena og fjerne dritten etterpå..

Ser Norton scanner alle mail jeg tar opp i forhåndsvisningen i MW, så heldigvis tar den dritten.

Men heldigvis, jeg får flest mail uten virus da...-)

Har forresten NIS 2002(norton Internet Security) om det er av betydning..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, Norton tok Klez-e her i dag da jeg tok opp em mail i forhåndsvisning med MW, så jeg måtte inn i quarantena og fjerne dritten etterpå..

Ser Norton scanner alle mail jeg tar opp i forhåndsvisningen i MW, så heldigvis tar den dritten.

Men heldigvis, jeg får flest mail uten virus da...-)

Har forresten NIS 2002(norton Internet Security) om det er av betydning..?

Nei, det har ingen betydning for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At antivirusprogrammet slår til når du kikker på mailen via mailwasher har jeg aldri opplevd .... tror jeg ... Nå ble jeg usikker gitt :) Jeg vet jo at jeg har sett på innhold på mailer via MW men kanskje det ikke var virusmailer?

vel, vel - hvis du sier det så er det sikkert sånn :)

Joda, Norton stopper klez i forhåndsvisninga i MW!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, Norton tok Klez-e her i dag da jeg tok opp em mail i forhåndsvisning med MW, så jeg måtte inn i quarantena og fjerne dritten etterpå..

Ser Norton scanner alle mail jeg tar opp i forhåndsvisningen i MW, så heldigvis tar den dritten.

Men heldigvis, jeg får flest mail uten virus da...-)

Har forresten NIS 2002(norton Internet Security) om det er av betydning..?

Det jeg ikke skjønner er hvordan den kommer inn på maskinen når den er slettet fra serveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er hvordan den kommer inn på maskinen når den er slettet fra serveren.

Kanskje fordi noe lastes ned da en tar forhåndsvisning på mailen?? Ikke vet jeg, men tipper det er sånn...

Har ikke du vært borti at Norton stopper virus om du forhåndviser en infisert mail?

Jeg ser iallfall at Norton scanner alt jeg åpner/sender osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er hvordan den kommer inn på maskinen når den er slettet fra serveren.

Opps, svarte litt feil på første svaret her..

Du, når du sletter mailene dine med MW, passer du da på at de er borte fra MW før du åpner det vanlige mailprogrammet ditt?

Når jeg har haket for de mailene jeg vil slette i MW, klikker jeg på Prosess Mail.

Ser da de merkede mailene blir borte. Etter det, får jeg ingen av de slettede mail ned i min Outlook Express...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi noe lastes ned da en tar forhåndsvisning på mailen?? Ikke vet jeg, men tipper det er sånn...

Har ikke du vært borti at Norton stopper virus om du forhåndviser en infisert mail?

Jeg ser iallfall at Norton scanner alt jeg åpner/sender osv..

Jo Norton stoppet en mail her om dagen som jeg så i forhåndsvisningen, det var den som hadde en kjent doler som avsender. Vanligvis bouncer jeg i hytt og pine uten å se på forhåndsvisningen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo Norton stoppet en mail her om dagen som jeg så i forhåndsvisningen, det var den som hadde en kjent doler som avsender. Vanligvis bouncer jeg i hytt og pine uten å se på forhåndsvisningen. :-)

Den bouncer-funksjonen er fin.. Har blitt kvitt litt spam etter jeg begynte med denne MW gitt.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mailene de andre mottar med merkelig innhold er ikke fra deg.

Men siden ditt navn/ email sto i adresseboken til din venninne har viruset forkledt seg som deg. Den virkelig adressen står i detaljene til mailen, i outlook express finner du disse ved å høyreklikke på den og velge egenskaper.

Med andre ord, viruset din venninne hadde, spredte seg selv med din adresse, til et par maskiner til, som nå står og sender ut virusmail med din adresse :-)

Koselig, ikke sant?

Det plukker også adresser tilfeldig fra websider en besøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...