Gå til innhold

Trenger han reiseforsikring?


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Samboeren min mener han ikke trenger reiseforsikring når vi drar til syden fordi han ikke har noen verdier av betydning som kan bli stjålet. Han sier at han gjennom trygdekontoret kan få en bekreftelse at han tilhører folketrygden hvis han skulle bli syk i utlandet, og at det er kun det han trenger. Selv har jeg reiseforsikring hele året til meg og mine barn. Jeg sier til han at han burde ha reise forsikring, mens han mener det motsatte.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis en reiser innenfor EØS-området så kommer man et stykke med E-111 skjemaet man får på trygdekontoret, men skulle man f.eks miste bagasjen på flyet så sitter man litt i knipe.

Men siden du sier at du har reiseforsikring som dekker deg og barna, dekker ikke den han også. Slike forsikringer pleier å dekke hele husstanden. Sjekk det opp. Alltid kjekt å ha reiseforsikring, i tilfelle. Noe av verdier må man jo ha med på tur. Penger og pass er jo veldig kjedelig å bli frastjålet f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tenker på landene som er med i EØS-samarbeidet. Der er jo Norge med også, selv om vi ikke er med i EU.

Nordmenn har rett til å få sykehusinnleggelse i utlandet dekket av den norske folketrygden, ved å ta med seg et såkalt E-111 skjema. Det må fylles ut hjemme før avreise, og viser at han har krav på sykehusbehandling innenfor EØS. F.eks. Hellas gjelder dette i.

Men dersom han skulle bli ranet og miste alle penger og bagasje, så står han der på bar bakke. Uten forsikring - ødelagt ferie. Ingen erstatning.

Det lønner seg alltid å være forsikret på reise! Jeg hadde aldri våget å dra noe sted uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVFØLGELIG trenger han reiseforsikring! Den dekker utrolig mye mer enn verdisaker som blir stjålet. Noen eksempler: Bagasjen blir forsinket, og han kan kjøpe ny etter et visst antall timer, han blir syk FØR ferien, forsikringen dekker avbestilling. Hvis bagasjen blir stjålet,står han der uten klær eller noe, uansett hvor lite verd det er, er det rimelig kjipt å gå i samme klærne en hel ferie... og kommer han ut for en ulykke, og blir ufør på noen måte, får han utbetalt ulykkesforsikring, i tillegg til annen evt ulykkesforsikring han har. Det kan vel være kjekt med f eks 300000 ekstra ved uførhet pga ferieskade? Og tenk om dere f eks leier bil, og han kjører på noen/noe, og blir erstatningspliktig? En forsikring kan dekke inntil flere millioner hvis en kommer ut for slikt. Det ville jo være synd å bli ruinert for resten av livet fordi en ville spare noen hundrelapper på reiseforsikring...Men som andre skriver, en reiseforsikring kan tegnes for en familie, slik at både han, du, og barna er sikret under samme avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...