Gå til innhold

Avgiftsnorge noen som kan forklare meg? Avgift på biler


Solsikke

Anbefalte innlegg

Hvorfor er store familiebiler så dyre som nybiler? Vi har kjøpt oss en brukt Chrystler Grand voiager 93 modell, hadde ikke råd til noe nyere. Men det er ikke saken. Disse bilene har jeg forstått er så dyre å innføre til Norge at de har laget en avigiftskonstruksjon av et baksete. Dette setet er etter hva jeg forstår spesial bygd til biler i Norge. Bilen er egentlig en 7 seter, men med dette baksetet blir det en 4 seter med svær bagasjeromsplass. Jeg regner med det ikke er bare denne typen bil dette er gjort med. Men er det noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer? Forklare meg det slik at jeg forstår det. Eller er det bare ennå en dustete avgiftsregel i Norge?

Det samme med vanlige biler, Kan være at jeg har misforstått noe her, men hvorfor har en Volvo større avgifter enn en porche?

Skjønner ingenting av disse dustereglene jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avgiftene er lagt opp etter bilens vekt, motorens ytelse og motorens slagvolum..

Hvilken Volvo har mere avgifter enn en Porsche sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgiftene er lagt opp etter bilens vekt, motorens ytelse og motorens slagvolum..

Hvilken Volvo har mere avgifter enn en Porsche sa du?

Jeg sa ikke hvilket merke. Men jeg har hørt at Volvo stasjonsvogn har dyrere avgifter enn f.eks porchen. Dette er ikke noe jeg vet, men noe jeg har hørt. Det har vist nok noe med vekta til Volvoen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgiftene er lagt opp etter bilens vekt, motorens ytelse og motorens slagvolum..

Hvilken Volvo har mere avgifter enn en Porsche sa du?

Klart en større familiebil er tyngre og har kraftigere motor enn en mindre familiebil. Men avgiften skjønner jeg ikke likevel. De straffer jo flerbarnsfamilier med denne duste reglen sin.

For øvrig er biler alt for dyre i Norge i dag, p.g.a avgiftene. Trodde man ønsket at folk skulle kjøre nye og sikrere biler istedet for disse gamle vraka mange har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart en større familiebil er tyngre og har kraftigere motor enn en mindre familiebil. Men avgiften skjønner jeg ikke likevel. De straffer jo flerbarnsfamilier med denne duste reglen sin.

For øvrig er biler alt for dyre i Norge i dag, p.g.a avgiftene. Trodde man ønsket at folk skulle kjøre nye og sikrere biler istedet for disse gamle vraka mange har.

Engansavgiftene er kun en fiskal avgift. Ingen annen begrunnelse enn at staten trenger penger, og at bilen er en enkel plass å få dem..

Det finnes Volvoer med større avgifter enn en Porsche.. Men da er det snakk om de aller største stasjonsvognene til Volvo med turbo og 250HK.. De har faktisk større motor enn den billigste Porschen..

Da snakker vi om ca. 240.000 i avgifter. En normal Volvo V40 2.0 med Turbo og 160 HK har bare 132000 i avgifter.. Altså over 100000 mindre enn den Porschen med lavest avgift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å faen! Ikke si at dere kjøpte den da...

Jo vi kjøpte bilen. Viste sambo alt det du skrev om bilen, men likevel valgte han å kjøpe den. Girkassa er overhalt og forsterket av en som kunne amrikanske biler i Trondheim i fjor. Bilen hadde en del synlige rustskader på døra framme, derfor fikk vi prutet ned bilen ytterligere 5000.

Sambo mente at man tok en sjans uansett hvilken bruktbil man kjøpte og i alle fall i den prisklassen vi hadde råd til. Vi synes bilen er perfekt til oss. En stor og god familiebil vil den bli i desember:o) De orginale setene fulgte med, så vi har både to og tre setern som skal settes inn i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...