Gå til innhold

Ereksjon, men ikke utløsning


Garvin

Anbefalte innlegg

"..overfokus på menns ereksjons- og orgasmeproblemer" står det i artikkelen "hver sin lyst" på nyhetssiden.

Jeg ser masse om ereksjon i helsemedier, men ikke orgasmeproblemer.

Jeg har ingen problemer med ereksjon, men må ofte holde på utrolig lenge før jeg får utløsning. Cirka en av tre ganger får jeg ikke utløsning i det hele tatt. Jeg kan leve med det, så lenge kjæresten min blir tilfredsstilt. Men hun føler seg utilstrekkelig når jeg har det på den måten, og vi har blitt engsteligere for å ha sex fordi vi er redd for nedtur. Hva gjør vi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vi også

Enig i at det snakkes lite om problemer med å få utløsning! Kjæresten min får omtrent aldri utløsning - og han sliter masse med det. Det påvirker samlivet vårt enormt, fordi det som starter som noe godt ofte ender med at han blir trist... Dermed unngår vi i perioder å ha sex. (Dessuten får han ofte kraftig spreng og smerter i pungen etter at han har hatt ereksjon uten utløsning. Får du også slike smerter?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min får gnagsår fordi han må holde på så lenge. Det har t.o.m hendt at vi bare må gi oss før han får komme selv.

Vet ikke hva dette skyldes, må innrømme at jeg har tenkt tanker som at jeg ikke er attraktiv nok eller at han får sex andre steder, men det vet jeg bare er dumt.

En ting som forøvrig har hjulpet oss litt er at jeg begynner å griseprate. Da kommer han ofte ganske fort.

Fint om andre kommer med råd også, slipper opp for griseprat snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det snakkes lite om problemer med å få utløsning! Kjæresten min får omtrent aldri utløsning - og han sliter masse med det. Det påvirker samlivet vårt enormt, fordi det som starter som noe godt ofte ender med at han blir trist... Dermed unngår vi i perioder å ha sex. (Dessuten får han ofte kraftig spreng og smerter i pungen etter at han har hatt ereksjon uten utløsning. Får du også slike smerter?)

Takk for svaret. Jeg har bare det ene problemet, ikke smerter av noen art.

Jeg har det ganske så bra også de gangene det ikke går, men når det brygger opp mot klimaks dabber stigningen plutselig av, og det er på'n igjen, i håp om at neste opptur går helt fram.

Vi har jo et slags motsatt problem, det er kjæresten min som blir lei seg og føler seg utilstrekkelig. Jeg trøster meg med igrunn med at jeg kan tilfredsstille henne. Men det er jo ikke godt nok.

Jeg håper noen der ute har flere gode forslag til dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min får gnagsår fordi han må holde på så lenge. Det har t.o.m hendt at vi bare må gi oss før han får komme selv.

Vet ikke hva dette skyldes, må innrømme at jeg har tenkt tanker som at jeg ikke er attraktiv nok eller at han får sex andre steder, men det vet jeg bare er dumt.

En ting som forøvrig har hjulpet oss litt er at jeg begynner å griseprate. Da kommer han ofte ganske fort.

Fint om andre kommer med råd også, slipper opp for griseprat snart!

Griseprat er jo ikke ueffent, takk for innspillet.

Men hvorfor sier du at det bare er dumt at du ikke føler deg attraktiv nok?

Kjæresten min føler som sagt at hun ikke strekker til, når det ikke går for meg, selv om jeg mener det utelukkende har med meg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter som har en slik partner bør jo vite at dette er et problem , som egentlig ikke er et problem. Jo mere de fokuserer på slikt, jo mere vil de ødelegge sexen og dermed føle seg enda mere utilstrekkelige.

I perioder har jeg selv klart å psyke bort utløsningen min, og har blitt kjempe lykkelig og har tenkt : "Nå kan jeg endelig gi henne orgasme med penis", noe som vanligvis er umulig, da jeg kommer når hun begynner å "bygge seg opp". Møter jeg noe takknemlighet ???? NEI (???)

"Er jeg ikke god nok", og slikt, får jeg høre da. I de forholdene jeg har trent på å ikke komme, har jeg fått så med kjeft, at jeg bare har gitt opp dette. Klager de på at jeg da kommer for fort, så får de VIRKELIG HØRE DET.

Med all fokusen på at mannen skal gi jenta orgasme ved vanlig samleie, så bør jenter tenke mere over hva de lager problemer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme problem, bare forsterket. Klarer ikke å få utløsning på egenhånd engang. Dette gjør meg livredd for å havne i en situasjon med sex, og må snike meg unna hele tiden.

Har ikke noe smerter, men går med følesen av "Loaded Gun". Kan være slitsomt å ikke få "den" ned, når jeg helst bare vil sove.

Men jeg kommer i søvne, så regner med at det hele er psykisk.

Eneste måte å komme på er å masere prostata, da renner sæden ut umiddelbart. Men uten den ukjente orgasmefølesen.

Har ikke oppsøkt lege, men det er kanskje på tide.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Jenter som har en slik partner bør jo vite at dette er et problem , som egentlig ikke er et problem. Jo mere de fokuserer på slikt, jo mere vil de ødelegge sexen og dermed føle seg enda mere utilstrekkelige.

I perioder har jeg selv klart å psyke bort utløsningen min, og har blitt kjempe lykkelig og har tenkt : "Nå kan jeg endelig gi henne orgasme med penis", noe som vanligvis er umulig, da jeg kommer når hun begynner å "bygge seg opp". Møter jeg noe takknemlighet ???? NEI (???)

"Er jeg ikke god nok", og slikt, får jeg høre da. I de forholdene jeg har trent på å ikke komme, har jeg fått så med kjeft, at jeg bare har gitt opp dette. Klager de på at jeg da kommer for fort, så får de VIRKELIG HØRE DET.

Med all fokusen på at mannen skal gi jenta orgasme ved vanlig samleie, så bør jenter tenke mere over hva de lager problemer av.

Det er nå engang slik at mannen ikke kan "gi" jenta orgasme. Den må hun "jobbe" for seg, med en blanding av friksjon og fantasi. Er det lite av det ene må det være mer av det andre. Ved hjelp av fantasien må hun kunne kåte seg opp, men hun trenger også å bli skikkelig fysisk stimulert. Ansvaret ligger på henne, hva hun vil ha må hun kunne gi uttrykk for med ord eller andre signaler.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

lege/psykiater

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Jeg har samme problem, bare forsterket. Klarer ikke å få utløsning på egenhånd engang. Dette gjør meg livredd for å havne i en situasjon med sex, og må snike meg unna hele tiden.

Har ikke noe smerter, men går med følesen av "Loaded Gun". Kan være slitsomt å ikke få "den" ned, når jeg helst bare vil sove.

Men jeg kommer i søvne, så regner med at det hele er psykisk.

Eneste måte å komme på er å masere prostata, da renner sæden ut umiddelbart. Men uten den ukjente orgasmefølesen.

Har ikke oppsøkt lege, men det er kanskje på tide.

:)

At du plages av ejakulasjons- ig orgasmeblokkering tyder på at du bør oppsøke fagkyndig hjelp. Tilstanden som på fint medisinsk språk heter retardert ejakulasjon er en ikke helt ukjent tilstand, som det fins hjelp å få for.

Kanskje kan du ta kontakt med dr. Kjell Olav Svendsen på Frogner legesenter i Oslo dersom du bor her i byen eller i nærheten.

Ev kan du også kontak medt Institutt for klinisk seksologi i Sporveisgata 8 i Oslo

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

lege/psykiater

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...