Gå til innhold

Kjøttdeig fra afrika


Gjest fysj og bæsj

Anbefalte innlegg

Gjest fysj og bæsj

Skulle handle kjøttdeig på lørdag.

Var innom Rema og der låg en pakke "IMPORT KJØTTDEIG" i fryse disken. 20 kroner kosta den.

Syntes det hørtes litt guffent ut, så jeg spurte en av betjeningen hva det var.

"Jo, den er importert fra botswana".

Syntes det høres ganske ekkelt ut jeg da. Er det bare jeg som er overhysterisk ? Er sikkert like mye ekkelt med "norsk" kjøttdeig (kan jo være fra botswana den også for det jeg vet......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Hvilken kjede var det som hadde dette? Jeg vil svært gjerne ha slikt kjøtt!

Kjøtt fra Botswana er virkelig godt, og er veterinærsjekket lenge før det havner i disken. Det er helt trygt.

Etter det jeg husker går kyrene i Botswana på naturlig beite (altså, gress!) - og ikke kraftfôr eller lignende!

På toppen av det hele er de utvalgt pga kjøttet (og ikke fordi de gir mye melk), og kjøttet smaker derfor langt bedre enn norsk kjøtt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Hei,

Hvilken kjede var det som hadde dette? Jeg vil svært gjerne ha slikt kjøtt!

Kjøtt fra Botswana er virkelig godt, og er veterinærsjekket lenge før det havner i disken. Det er helt trygt.

Etter det jeg husker går kyrene i Botswana på naturlig beite (altså, gress!) - og ikke kraftfôr eller lignende!

På toppen av det hele er de utvalgt pga kjøttet (og ikke fordi de gir mye melk), og kjøttet smaker derfor langt bedre enn norsk kjøtt.

Med vennlig hilsen

Rema, står det visst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvilken kjede var det som hadde dette? Jeg vil svært gjerne ha slikt kjøtt!

Kjøtt fra Botswana er virkelig godt, og er veterinærsjekket lenge før det havner i disken. Det er helt trygt.

Etter det jeg husker går kyrene i Botswana på naturlig beite (altså, gress!) - og ikke kraftfôr eller lignende!

På toppen av det hele er de utvalgt pga kjøttet (og ikke fordi de gir mye melk), og kjøttet smaker derfor langt bedre enn norsk kjøtt.

Med vennlig hilsen

Her i Bergen har Bikuben solgt sånt kjøtt i en god stund. Jeg har selv aldri smakt det, men vet at det er veldig populært. Minst like godt som norsk, mindre fett og lavere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er helt sikert grei . Det var en familie på forbrukerinspektørene som "testet" en slik pakke uten å kjenne noen forskjell.

Dessuten er det ganske strenge kontroller med slikt kjøtt og finner de noe som helst i prøvene blir kjøttet returnert . Jeg tror ikke man tar noen særlig større sjangse med afrikansk kjøtt en med norsk.

http://www.bt.no/forbruker/mat/article90483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...