Gå til innhold

Erstatningspliktig-vannskade?


Karlista

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger litt hjelp hva erstatning anngår.

Hvor stor del av en vegg må være missfarget etter kondens for at selger skal være erstatnings-ansvarlig ovenfor kjøper etter ett salg?

En annen ting- er selger ansvarlig? Jeg mener, huset er ikke nytt, det er bare snakk om missfarge på en liten del av ett hjørne.

Det er ikke snakk om vannskade.

Har ikke også selger rett til å rette opp eventuelle feil selv ved en reklamasjon- ikke bare godta at kjøper leier inn folk for så å belaste selger med krav??

Håper noen kan bidra med juridisk kunnskap og erfaring før jeg skal til megler for å diskutere saken.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Misfarget maling? Ingen vannskade?

Hva med årsaken til skaden? Kommer det ikke til å skje igjen?

Er det bare misfarging så kan ikke jeg skjønne at det kan være snakk om å være erstatningspliktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på om skaden var synlig før salget. Var dette en skade selger unnlot å fortelle om selv om han visste det eller burde visst det. Burde dere ha sett det selv før dere kjøpte?

Det er litt vanskelig å si hva som gjelder hvis man ikke vet omfanget av skaden. Er det for eksempel dyrt å få rettet på det? Hvis ikke er det nok bortkastet å prøve å kreve erstatning.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...