Gå til innhold

Ringer du politiet?


Cmoo

Anbefalte innlegg

La oss si du er ute og kjører på E18, og lastebilen foran deg kjører slalom mellom filene. Ligger i midtre fil, men svinger over mot høyre, tilbake til midtre osv i flere minutter.

Tar du registreringsnummeret og ringer politiet, eller tenker du som så at han/hun sikkert kjeder seg litt om natten, og trenger litt adspredelse fra kjøringen når det tross alt er lite biler på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri ringt, men har hatt lyst noen ganger.

Ellers så synes jeg det er flott at folk ringer til politiet når de er vitne til uvettig kjøring - det er lite sannsynlig at det kommer en politibil forbi av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt, en gang i alle fall. Det var i mitt tilfelle opplagt at vedkommende ikke "lekte seg" pga kjedsomhet, men rett og slett ikke klarte å holde bilen rett på veien. Vi skulle samme vei som fyllekjøreren et stykke, og holdt politiet underrettet om hvilken vei de tok videre da vi etter hvert tok en annen retning, slik at de visst hvor de skulle se etter denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Store kjøretøy uten full kontroll er potensielle drapsmaskiner.

Hypotetisk:

Hadde din sønn vært sjåfør i en liten bil i motgående retning, nærmere og nærmere denne lastebilen uten kontroll, tror jeg DU hadde vært veldig takknemlig for at et fremmed menneske hadde tatt en telefon som KANSKJE reddet din sønn fra katastrofen, og DEG fra sorgen.

Det er IKKE SLADRING å si ifra i slike tilfeller.

Hypotetisk igjen; Tenk at du dagen etter du kjørte bak denne bilen, hørte på nyhetene at det hadde vært en dødsulykke på denne strekningen pga en lastebil som kom over i feil kjørebane. Hvordan hadde samvittigheten vært da? DU kunne forhindret det - kanskje...

Nei, grip telefonen heller en gang for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Ja, jeg har ringt to ganger. Men situasjonene var ikke helt lik den du beskrev.

Første gang: Et vogntog hadde mistet festene sine bortetter veien, og kabelen han brukte over lasten svaiet fra side til side, slik at det hadde vært farlig for fotgjengere eller syklister dersom han kjørte forbi dem.

Den andre gangen lå det en diger luftputebåt i bunnen av en undersjøisk tunnel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Jeg ringte en gang jeg kjørte bak en fyllekjører på veien ved der vi bodde før, det var forøvrig midt på dagen, og han havna i grøfta.

Jeg gikk og snakka med han mens han satt der, tok nøklene (det merka han ikke engang) og ringte så politiet. De kom etter 10 minutter, og takket for at jeg gjorde det.

Det hele skjedde rett ved en ungdomsskole, og det var vel bare flaks at ikke noen ble påkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...