Gå til innhold

Gå på jobb når man er forkjølet?


Gjest smittefarlig

Anbefalte innlegg

Gjest smittefarlig

Dette er kanskje et merkelig spørsmål, men jeg håper at noen kan svare meg, seriøst.

Jeg har fått sommerjobb på et pleiehjem. Jeg tar meg av gamle mennesker.

Nå har jeg blitt lett forkjølet. Sår i halsen og hoster litt. For min egen del er det ikke så ille, og jeg har ingen problemer med å jobbe selv om jeg er forkjølet, men så kom jeg til å tenke på smittefaren. Disse gamle menneskene skal helst ikke bli syke. Når jeg har snakket med pårørende så er det mange som er redde for at de gamle for eksempel skal bli forkjølet.

Bør jeg aller helst holde meg hjemme??? Ja, jeg vet jeg bare kan ringe til jobben og spørre, men nå spør jeg her først. Jeg skal på jobb om 3 timer, så jeg ønsker meg mange svar før det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Du bør gå med munnbind på jobben når du er forkjølet, det er helt vanlig å gjøre når en er forkjølet på et slikt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smittefarlig

Du bør gå med munnbind på jobben når du er forkjølet, det er helt vanlig å gjøre når en er forkjølet på et slikt sted.

Takk for svar. Da går jeg snart på jobb, og regner med at de har slike munnbind på jobben. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong, som også er forkjølet...

Munnbind og skikkelig håndvask skulle løse problemet, men ring gjerne jobben hvis du er usikker.

Selv holder jeg meg hjemme fra jobb om jeg er forkjølet pga smittefaren. (jobber også på sykehjem)

På den annen side kan man godt være smittsom noen dager Før selve forkjølelsen slår ut. Sånn sett er det umulig helt å unngå smitte, siden man selv vanligvis ikke vet at man har fått forkjølelse før den slår ut. Likevel synes jeg det er greit å være hjemme mens det pågår. Min erfaring er også at man fortere blir frisk om man tar det rolig et par dager.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Selv holder jeg meg hjemme fra jobb om jeg er forkjølet pga smittefaren. (jobber også på sykehjem)

På den annen side kan man godt være smittsom noen dager Før selve forkjølelsen slår ut. Sånn sett er det umulig helt å unngå smitte, siden man selv vanligvis ikke vet at man har fått forkjølelse før den slår ut. Likevel synes jeg det er greit å være hjemme mens det pågår. Min erfaring er også at man fortere blir frisk om man tar det rolig et par dager.

God bedring!

Blir de ikke jævlig sure de andre jentene da? Hvis du er hjemme en dag av og til BARE pga en forkjølelse. Synes jeg hører hurpeveldet kakle på min forrie (heldigvis) arbeidsplass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...