Gå til innhold

Noe å gjøre i Bergen?


Wulfi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bergen er en by.

Dersom du ikke vil møte noen du kjenner, eller bli kjent med noen du vet om herfra, så kan du gjøre typiske by-ting.

Gå på kino, kafé, pub, sjekke teater eller konserter (mulig det er noe?) - se i Natt og Dag eller Bergens Tidende.

Ellers er det fine tur-områder rundt hele byen, og Fløyen er obligatorisk.

Hvis ikke noe av dette frister, kan du alltid gå gatelangs og kikke i vinduer.

For ikke å snakke om å gå på fotball-puben og spørre folk hva de syns om negre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akvar

Spørsmålet er jo da om JEG finner frem...*ler* Det bør være i gangavstand fra bystasjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste søndag? Da er vi jo ikke hjemme jo! Dårlig planlegging, Wulfi :-|

Da er det nok ikke så mye artig igjen å finne på. Men om dere liker vann, så kan dere jo prøve Vannkanten, som er et badeland. Fløybanen eller Ulriksbanen bør dere ta. God utsikt fra begge steder, det er enklest å spasere ned fra Fløyen.

Ellers hadde jeg valgt pastasentralen foran kinamat, dersom dere ikke har et sånt pastaspisested der nedi gokk også da.

Akvariet, selvsagt...

Legg igjen litt fint vær, da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo da om JEG finner frem...*ler* Det bør være i gangavstand fra bystasjonen :-)

Alt i Bergen (ihvertfall som er nevnt) ligger i gangavstand fra Bystasjonen.

Kanskje du finner noe her (har ikke vært på siden selv):

http://www.bergenssiden.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nøffelinøff

?? først må dere gå på den kinaresturanten som ligger ved siden av korskirken.

så kan dere gå på vågens fetevare, mr.bean, kvarteret, columba( hvilke cafeer kan man ikke gå på i bergen???), dra å akvariet og klappe fisker( det går faktisk an) gå opp på fløyen, gå opp på ulriken, gå å snakk med crazy siggy som sitter ved korskirken( han mener forøvrig jeg skal bli norges første statsminister.)

eller hvis det er fint vær år dere på verftet på nordnes- helt sinnsykt koselig når det er sol..

gå på konsert i grieghallen, eller drikk dere fulle på finnigans, eller bergens eldste skjenkested, dyvekes vinkjeller.

eller spis reinsdyrpølse med bringebærsaus hos pølsemannen( de er visstnok gode...).

flere forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...