Gå til innhold

Hormonspiral


millemille

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk satt inn en hormonspiral 10 uker etter fødsel (ca 27 aug). Legen sa jeg kunne blø i to-tre uker etter innsetting av spiralen. I begynnelsen blødde jeg kraftig og hadde sterke magesmerter. Jeg blør ennå, 10 okt.) i varierende grad. Ikke så kraftig som i begynnelsen og lite smerter (smerter av og til). Noen ganger er det brunlig, nesten svart blod, andre ganger er blodet rødt og friskt. Blør daglig.

Spørsmålet er "er dette normalt" eller tilhører jeg den sjeldene gruppen som ikke kan bruke spiral? Takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker ganske normalt, synes jeg. Jeg blødde ganske mye i en uke... og deretter litt (mye brunlig utflod) i et par måneder...deretter forsvant mensen totalt. Det er nå 14 måneder siden den ble satt inn og fortsatt ingen mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Man kan ha småblødninger i mange måender etter innsetting! Hvis du i tillegg også har smerter, bør du få en sjekk, for det er ikke vanlig. Det kan da være en infeksjon, i verste fall svangerkap uten for livmoren. Men vanligvis er det bivirikning av spiralen.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...