Gå til innhold

Kjøper dere CD-plater, eller flyter dere bare på andres kjøp?


Lillelurven

Anbefalte innlegg

Lillelurven

Å laster ned?

Jeg kjøper endel, selv om jeg også laster ned.Brenner ikke.

Det er ennå noe med det dær å gå å se, og lytte til musikk. Finne oe nytt, også løpe hjem med plata:-)

Men, så var jeg også for noen år siden, overbevist om at jeg aldri kom til å bli fortrolig med noe annet enn vinyl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at jeg begynte å laste ned musikk så har jeg kjøpt veldig lite cd'er. Kommer det ut ny cd med favorittartisten, så kjøper jeg original-cd, men det blir stort sett til at jeg laster ned og brenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg kjøper en cd. F.eks nå når vi var på ferie var det godt å få tak i "Folk og røvere i kardemommeby" på cd. Det var tilløp til alvorlige tilstander fra baksetene til tider.

Men for det meste bare laster jeg ned musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he..jeg også bablet i vei om go'lyden av vinyl, men det var den gang.

Nå kjøper vi lite, brenner en del og får en del. Jeg sjekker først de andre alternativene før jeg går til innkjøp av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kjøpte jeg bestandig men nå laster ned for det meste, men er det noe jeg bare må ha som jeg ikke finner på nett så kjøper jeg det. Jeg har vel nesten alt av norske barnesanger og julesanger også på CD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper stort sett, men de er ok å laste ned noen låter sånn at man har litt audio når man sitter på nettet.

Dessuten er det ikke alle jeg gidder å kjøpe av, da de kanskje bare har den ene gode låta.. osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper faktisk en del fremdeles, alternativet er å brenne eller kopiere via nattverk - nedlasting er uaktuelt via ISDN-linje..

Jeg synes det er stas å ha de "ekte" coverne, jeg, da. Spesielt dersom det er en artist jeg setter ekstra stor pris på - unntaket må vel være den siste Jamiroquaiplata (men den skal i hus i originalversjon, den også!).

Ellers er jeg faktisk "flink" til å brenne cd'er til andre - synes det er en kjekk liten gave i hverdagen, uten forpliktelser for mottaker (ei plate koster jo knapt en femmer).

Jeg brenner faktisk mindre cd'er til eget bruk enn jeg kopierte kassetter "den gang da".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper faktisk en del fremdeles, alternativet er å brenne eller kopiere via nattverk - nedlasting er uaktuelt via ISDN-linje..

Jeg synes det er stas å ha de "ekte" coverne, jeg, da. Spesielt dersom det er en artist jeg setter ekstra stor pris på - unntaket må vel være den siste Jamiroquaiplata (men den skal i hus i originalversjon, den også!).

Ellers er jeg faktisk "flink" til å brenne cd'er til andre - synes det er en kjekk liten gave i hverdagen, uten forpliktelser for mottaker (ei plate koster jo knapt en femmer).

Jeg brenner faktisk mindre cd'er til eget bruk enn jeg kopierte kassetter "den gang da".

ehh. nEttverk, heter det muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Jeg kjøper faktisk en del fremdeles, alternativet er å brenne eller kopiere via nattverk - nedlasting er uaktuelt via ISDN-linje..

Jeg synes det er stas å ha de "ekte" coverne, jeg, da. Spesielt dersom det er en artist jeg setter ekstra stor pris på - unntaket må vel være den siste Jamiroquaiplata (men den skal i hus i originalversjon, den også!).

Ellers er jeg faktisk "flink" til å brenne cd'er til andre - synes det er en kjekk liten gave i hverdagen, uten forpliktelser for mottaker (ei plate koster jo knapt en femmer).

Jeg brenner faktisk mindre cd'er til eget bruk enn jeg kopierte kassetter "den gang da".

Jeg laster ned på IDSN:-)

Mens jeg doler,skriver mail etc.

Går bare greit. Selv om regninga til tider er, kremt, til å gjemme vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laster ned på IDSN:-)

Mens jeg doler,skriver mail etc.

Går bare greit. Selv om regninga til tider er, kremt, til å gjemme vekk!

Problemet oppstår når andre i tillegg vil ha låter av meg - da blir linja rimelig treg, ja. Har ikke tålmodighet til å laste ned tre låter pr. kveld, jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at jeg synes en orginal CD er mer verd enn mp3 og plater som er brent. Men fordelen er at du kan skreddersy dine egne plater.

Her i huset er det flere anlegg og masse, masse cd'er. (orginale)

Noen ganger er stillhet luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper faktisk en del fremdeles, alternativet er å brenne eller kopiere via nattverk - nedlasting er uaktuelt via ISDN-linje..

Jeg synes det er stas å ha de "ekte" coverne, jeg, da. Spesielt dersom det er en artist jeg setter ekstra stor pris på - unntaket må vel være den siste Jamiroquaiplata (men den skal i hus i originalversjon, den også!).

Ellers er jeg faktisk "flink" til å brenne cd'er til andre - synes det er en kjekk liten gave i hverdagen, uten forpliktelser for mottaker (ei plate koster jo knapt en femmer).

Jeg brenner faktisk mindre cd'er til eget bruk enn jeg kopierte kassetter "den gang da".

Har du merket at det av og til er trøbbel med de brente cd'ene? Noen anlegg er ømfintlige og det blir trøbbel når brente cd'er spilles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du merket at det av og til er trøbbel med de brente cd'ene? Noen anlegg er ømfintlige og det blir trøbbel når brente cd'er spilles

Hehehe - jepp! Som trehundrekroners "anlegget" fra Eurospar; det fikk jaggu problemer, gitt! ;o) Men jeg tror ikke det var fordi plata var brent, jeg tror det var mer fordi det var litt småsmuss på den - smuss som ikke betydde noe i stueanlegget, men som den vesle greia altså ikke taklet. Jeg fikk litt bange anelser med en gang, for dette er en spiller som står på treåringens rom, og der hadde jeg ikke tenkt å ha så fryktelig mange originale cd'er, nei..

Ellers - nei, egentlig ikke, annet enn enkelte dvd-spillere, som ikke klarer å lese brente cd'er i det hele tatt. I minianlegget gubben kjøpte til meg i jula er det til og med egen funksjon for avspilling av RW-plater, altså plater som kan leses over igjen (dvs. ikke er "avsluttet").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper lite, men av og til. Jeg kjøpte en ny cd nå da vi skulle kjøre hjemover*s*

Vet ikke om jeg tørr å si hvilken musikk jeg kjøpte jeg*s*

Jeg skulle egentlig kjøpe Ole Ivars eller vikingarna men da satte sambo foten ned, hehe. Kan du skjønne hvorfor?

Kjøpte til slutt DDE sin samlecd. For øvrig så har jeg vel en fire fem cder av det bandet. Fikk en brent cd med Bonnie Tyler av venninna mi i Trondheim. Laster ned en god del musikk, som jeg absolutt skulle brent over på cder. Men er ikke kommet så langt. Men skal få gjort det*s*

Har ingen skrupler når det gjelder brenning av spill eller cder jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både laster ned, ripper, brenner og kjøper. Ved siste opptelling for et år siden hadde vi vel noe sånt som 4.5K cd-er, pluss at sambo har en del vinyl.

Så jeg føler egentlig ikke at jeg flyter noe særlig på andre enn sambos kjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper lite, men av og til. Jeg kjøpte en ny cd nå da vi skulle kjøre hjemover*s*

Vet ikke om jeg tørr å si hvilken musikk jeg kjøpte jeg*s*

Jeg skulle egentlig kjøpe Ole Ivars eller vikingarna men da satte sambo foten ned, hehe. Kan du skjønne hvorfor?

Kjøpte til slutt DDE sin samlecd. For øvrig så har jeg vel en fire fem cder av det bandet. Fikk en brent cd med Bonnie Tyler av venninna mi i Trondheim. Laster ned en god del musikk, som jeg absolutt skulle brent over på cder. Men er ikke kommet så langt. Men skal få gjort det*s*

Har ingen skrupler når det gjelder brenning av spill eller cder jeg.

"Har ingen skrupler når det gjelder brenning av spill eller cder jeg."

Er det en moral du også lærer ungene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har ingen skrupler når det gjelder brenning av spill eller cder jeg."

Er det en moral du også lærer ungene dine?

Den fortjente jeg virkelig. Og jada ungene vet jeg både brenner og kopierer spill,musikk og videofilmer. De bryr seg ikke så mye om musikken jeg brenner, men spill og videofilmer er til dem.

Har vel egentlig aldri tenkt på det som umoralsk, Det er vel grunnen til at jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laster ned en god del musikk eller tar inn på harddisken fra ei venninnes CD-er.Så det er veeeldig sjelden jeg kjøper musikk for tida. Vi brenner også spill, og det er vi neppe alene om å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...