Gå til innhold

Tanker jeg ikke tør tenke....

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg er i dag en voksen kvinne som sliter med angst, depresjoner, muskelsmerter og spiseforstyrrelser.

Da jeg var liten jente opplevde jeg ved et tilfelle at en i min familie bandt meg fast og befølte meg i skrittet. Dette har jeg aldri nevn for noen.Han var også på meg ved andre anledinger der han befølte meg i skrittet når han gikk forbi meg....

Kan dette være årsaken til mine plager ????

Kan jeg anmelde dette nåetter så mange år, for å forhindre at han gjør det mot andre ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62869-tanker-jeg-ikke-t%C3%B8r-tenke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, det kan være en sammenheng der. og du kan absolutt anmelde etter lang tid.

prat om det og ta en tur til poltimester bastian og fortell.

slike svin fortjener ikke å gå ustraffet videre.

du fortjener så mye bedre.

jeg har også de samme symptomene som du har og veit hvor frustrerende det kan være.

sender deg masse styrke. :o)

Gjest ikke undertegnet

ja, det kan være en sammenheng der. og du kan absolutt anmelde etter lang tid.

prat om det og ta en tur til poltimester bastian og fortell.

slike svin fortjener ikke å gå ustraffet videre.

du fortjener så mye bedre.

jeg har også de samme symptomene som du har og veit hvor frustrerende det kan være.

sender deg masse styrke. :o)

Kan man virkelig anmelde etter så mange år, og vil jeg bli trodd ?????

HAN er i nær familie og en som alle liker.Men det svinet er syk i hodet og andre barn bør beskyttes....

HAN er i nær familie og en som alle liker.Men det svinet er syk i hodet og andre barn bør beskyttes....

jeg skal ikke uttale meg med hundre prosent sikkerhet, men jeg tror man kan anmelde etter så lang tid. hvis jeg var deg vikke jeg prata med politiet og hørt.

det er absolutt vært det!

svinet bør tas.

og det kommer til å bli ekstra vondt og vanskelig siden svinet er i nær familie, men ikke la det stoppe deg. han har gjort noe galt og det bør han stå for. det bør han tas for!

du fortjener rettferdighet!

jeg vet og kjenner til den frustrerende tanken om at han er godt likt av alle og man føler at av den grunn blir man ikke trodd.

men jeg tror du vil bli overrasket over hvor mange som vil holde meg det.

kanskje er det flere enn bare deg som hjemmer på denne hemmeligheten. kaskje flere tenker som deg og ikke tør si neo om det.

kan faktisk hende at du ikke er den eneste han har forgrepet seg på.

bare en liten tanke...

jeg skal ikke uttale meg med hundre prosent sikkerhet, men jeg tror man kan anmelde etter så lang tid. hvis jeg var deg vikke jeg prata med politiet og hørt.

det er absolutt vært det!

svinet bør tas.

og det kommer til å bli ekstra vondt og vanskelig siden svinet er i nær familie, men ikke la det stoppe deg. han har gjort noe galt og det bør han stå for. det bør han tas for!

du fortjener rettferdighet!

Hei Agapetos,

Ville bare tilføye noe til dine gode råd:

1) Hun kan alltid anmelde uansett. Hvis saken er foreldet, blir den henlagt.

2) Foreldesesfristen varierer etter strafferammen på forbrytelsen, men for slike overgrep *begynner* foreldesesfristen kun å "løpe" når hun er 18 år.

Ønsker deg en god sommer!

*klem*

Annonse

Hei Agapetos,

Ville bare tilføye noe til dine gode råd:

1) Hun kan alltid anmelde uansett. Hvis saken er foreldet, blir den henlagt.

2) Foreldesesfristen varierer etter strafferammen på forbrytelsen, men for slike overgrep *begynner* foreldesesfristen kun å "løpe" når hun er 18 år.

Ønsker deg en god sommer!

*klem*

kjære, gode og vise mann! :o)

hva skulle vi gjort uten deg her inne. vårt kjære oppslagsverk. du vet så mye!

takk for info.

og du som vet så mye... hvordan får man voldsalarm?

må jeg anmelde for å få det?

hmm... undrer...!

kjære, gode og vise mann! :o)

hva skulle vi gjort uten deg her inne. vårt kjære oppslagsverk. du vet så mye!

takk for info.

og du som vet så mye... hvordan får man voldsalarm?

må jeg anmelde for å få det?

hmm... undrer...!

Hei,

Du trenger *ikke* anmelde for å få voldsalarm, men til og med noen advokater tror det! (Mulig det var slik før, men det er helt sikkert ikke slik nå!)

Men voldsalarm er et "høyterskeltilbud", og det vil si at det skal temmelig mye til før du får det - dessverre. Og selv da innvilges de visst bare i 3 eller 6 måneder av gangen.

Takk for fine ord - de passer nok veldig godt for deg! :-)

*klem*

Hei,

Du trenger *ikke* anmelde for å få voldsalarm, men til og med noen advokater tror det! (Mulig det var slik før, men det er helt sikkert ikke slik nå!)

Men voldsalarm er et "høyterskeltilbud", og det vil si at det skal temmelig mye til før du får det - dessverre. Og selv da innvilges de visst bare i 3 eller 6 måneder av gangen.

Takk for fine ord - de passer nok veldig godt for deg! :-)

*klem*

dette burde vel kanskje over i et eget innlegg, men håper "ikke undertegnet" vil tilgi.. :o)

det har seg slik at jeg har blitt seksuelt misbrukt av stebroren min i lang tid. men jeg tør ikke anmelde. prøver å beskytte familien min. (vet det er teit...)

han dukker opp overalt og egler seg innpå meg. bruker hver eneste mulige anledning til å hoppe på meg.

resultatet er at jeg går og er redd hele tiden.

tror du jeg kan få voldsalarm, uten å nødvendigvis fortelle hvem han er?

dette burde vel kanskje over i et eget innlegg, men håper "ikke undertegnet" vil tilgi.. :o)

det har seg slik at jeg har blitt seksuelt misbrukt av stebroren min i lang tid. men jeg tør ikke anmelde. prøver å beskytte familien min. (vet det er teit...)

han dukker opp overalt og egler seg innpå meg. bruker hver eneste mulige anledning til å hoppe på meg.

resultatet er at jeg går og er redd hele tiden.

tror du jeg kan få voldsalarm, uten å nødvendigvis fortelle hvem han er?

Hei,

Jeg tror nok hun tilgir oss.

Dessverre tror jeg ikke du får voldsalarm slik du beskriver situasjonen, med mindre han er fysisk voldelig mot deg (truende, banker deg) eller lignende. :-(

Ironisk nok er nok noe av det mest effektive du kan gjøre mot ham å fortelle ham at det allerede ER flere som vet hva han gjør. Si til ham at hvis han forsøker noe igjen, vil du anmelde ham.

Ikke vær redd for å fortelle familien din. En familie skal jo ikke brukes til å fordekke overgrep - det er ikke verd prisen!

Jo mer du klarer å være åpen om det som skjer, jo mer makt har du.

Til slutt vil jeg minne deg på at det er han som er 100% ansvarlig for det han gjør. Du er hverken skyldig, "skitten" eller har noen grunn til å "skamme deg".

*klem*

Hei,

Jeg tror nok hun tilgir oss.

Dessverre tror jeg ikke du får voldsalarm slik du beskriver situasjonen, med mindre han er fysisk voldelig mot deg (truende, banker deg) eller lignende. :-(

Ironisk nok er nok noe av det mest effektive du kan gjøre mot ham å fortelle ham at det allerede ER flere som vet hva han gjør. Si til ham at hvis han forsøker noe igjen, vil du anmelde ham.

Ikke vær redd for å fortelle familien din. En familie skal jo ikke brukes til å fordekke overgrep - det er ikke verd prisen!

Jo mer du klarer å være åpen om det som skjer, jo mer makt har du.

Til slutt vil jeg minne deg på at det er han som er 100% ansvarlig for det han gjør. Du er hverken skyldig, "skitten" eller har noen grunn til å "skamme deg".

*klem*

jo, han både truer og er voldelig mot meg. har ikke tall på hvor mange ganger jjeg i det siste har dekket over fargerike blåmerker.

jeg har latt han vite at det er flere som vet. det hjelper for ei lita stund, men så er han tilbake, klar for ny omgang.

jeg bor hos en familie som jeg kjenner og som vet alt. men familien min tror jeg bor i hybelen min. er så møkk lei av å leve skjult og hele tiden være redd og på vakt.

må vel finnes noe bedre enn dette?

jo, han både truer og er voldelig mot meg. har ikke tall på hvor mange ganger jjeg i det siste har dekket over fargerike blåmerker.

jeg har latt han vite at det er flere som vet. det hjelper for ei lita stund, men så er han tilbake, klar for ny omgang.

jeg bor hos en familie som jeg kjenner og som vet alt. men familien min tror jeg bor i hybelen min. er så møkk lei av å leve skjult og hele tiden være redd og på vakt.

må vel finnes noe bedre enn dette?

Kjære Agapetos,

Uff. :-( Siden han truer og er voldelig så bør du selvsagt søke. Men du må tenke over hva du vil gjøre hvis du må bruke alarmen og politiet kommer - vil du anmelde kreket da? Og når du søker så vil nok politiet spørre ganske mye om hvem som plager deg og hva han gjør....

Du kan også få et "besøksforbud" mot ham, slik at han ikke kan komme til hybelen din.

Du fortjener helt klart noe MYE bedre enn å leve i redsel og i skjul. Du nevnte ovenfor at du ville "beskytte familien", men du vet vel selv at overgrep ikke er verdt å beskytte. Når "familie" brukes som et skalkesjul for voldtekt og overgrep så er det faktisk bedre å få det ut i det åpne. For det er ***ikke*** du som "ødelegger familien" - "familien" ER allerede ødelagt, og den er ødelagt av kreket som gjør slikt!

Du har ingen som helst plikt til å beskytte "familien" når det går utover deg på den måten. Det han gjør er jo strengt ulovlig, og strafferammen er på mange års fengsel.

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...