Gå til innhold

FU: Kan du sms-språket?


Gjest ingen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, jeg prøvde de første 5 og registrerte at jeg måtte gjette på alle sammen. Derfor ga jeg meg.

Jeg tror det er et bra tegn, og jeg svarer ikke på sånne forkortelses-sms av prinsipp. Det får være grenser for dumhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffdda.

'Skummelt!

Du fikk 21 av totalt 25 poeng

Du klarte nesten alle spørsmålene..kanskje på tide å ta en tur på hytta uten PC og mobiltelefon? Gratulerer likevel:-)

'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skummelt!

Du fikk 21 av totalt 25 poeng

Du klarte nesten alle spørsmålene..kanskje på tide å ta en tur på hytta uten PC og mobiltelefon? Gratulerer likevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt!

Du fikk 21 av totalt 25 poeng

Du klarte nesten alle spørsmålene..kanskje på tide å ta en tur på hytta uten PC og mobiltelefon? Gratulerer likevel:-)

GMTA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Jeg fikk 23 av 25 poeng, men syns fortsatt at det er teit å kalle det SMS-språket! Dette er tatt 99% fra IRC, der jeg forøvrig møtte kona mi for 5 år siden :) Tjoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg fikk 22 av 25! :o) "Du klarte nesten alle spørsmålene. Kanskje på tide å ta en tur på hytta uten pc eller mobiltelefon? Gratulerer alikevel!" Jaja... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt!

Du fikk 21 av totalt 25 poeng

Du klarte nesten alle spørsmålene..kanskje på tide å ta en tur på hytta uten PC og mobiltelefon? Gratulerer likevel:-)

Uff da.... og eg bruker aldri desse tinga her i SMS - eg forkortar på dialekt, eg. Syns masse av dette verka meir som irc språk, og eg har da aldri vore irc-guru heller, eg. Mange år sidan eg dreiv med slikt no...

Jaja. Lov å gjette også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg prøvde de første 5 og registrerte at jeg måtte gjette på alle sammen. Derfor ga jeg meg.

Jeg tror det er et bra tegn, og jeg svarer ikke på sånne forkortelses-sms av prinsipp. Det får være grenser for dumhet.

Så dumt er det ikkje. Om eg skal fortelle kjempemykje per sms til ei veninne, så vil eg pröve å få med så mykje som mogleg på så få meldingar som mogleg. Men eg brukar no ikkje konsekvent forkortingar når det ikkje er nödvendig. Har ein plass så er no det best.

Dog, det går jo an å sjå an mottakarane også da. Når eg sender melding til far min, så skriv eg naturlegvis fullt ut kva eg meiner, mens til ei veninne som er inne i språket, kan eg jo benytte sjargong i mykje större grad. Det er eit spörsmål om å velje stil etter mottakar og situasjon, i tekstmeldingar som i alle andre samanhengar.

Meiner no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt er det ikkje. Om eg skal fortelle kjempemykje per sms til ei veninne, så vil eg pröve å få med så mykje som mogleg på så få meldingar som mogleg. Men eg brukar no ikkje konsekvent forkortingar når det ikkje er nödvendig. Har ein plass så er no det best.

Dog, det går jo an å sjå an mottakarane også da. Når eg sender melding til far min, så skriv eg naturlegvis fullt ut kva eg meiner, mens til ei veninne som er inne i språket, kan eg jo benytte sjargong i mykje större grad. Det er eit spörsmål om å velje stil etter mottakar og situasjon, i tekstmeldingar som i alle andre samanhengar.

Meiner no

Greit nok, men man sender ikke sånt til meg.

Et sted går trossalt genseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig!

Du fikk 15 av totalt 25 poeng

Du klarte mellom 11 og 20 poeng. Du har fått med deg de viktigste forkortelsene, men har ikke kastet deg helt på fjortis bølgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...