Gå til innhold

2 spørsmål idag


Cmoo

Anbefalte innlegg

1.

Før jeg begynner å lete, hvor lang tid pleier det å være garanti på speilreflekskamera? Fikk det for snart 4 år siden, av typen Nikon, og det er noe galt med utløsermekanismen..

2.

Dette er for spesielt filminteresserte.

Noen som kan huske en gammel film med Michael Caine og David Niven, hvor de (tror jeg) er tyver/svindlere. De holder seg i samme hus hele tiden, og lurer hverandre frem og tilbake. Han ene har "tapt" og drar, men kommer tilbake forkledd som politi og later som han har oppdaget svindelen. Og da gir han andre seg, men oppdager rett etterpå at han er blitt lurt, og sånn fortsetter det. Det er ikke 100% sikkert at David Niven er med, men jeg er nesten sikker på at det er ham. Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På spørsmål 2 tror er det eneste jeg kan tenke meg "Svindlere med Stil" Den er med Michael Caine og Steve Martin. Selv om jeg husker handlingen litt annerledes enn det du sier kan det kanskje passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Det er vel neppe mer enn 2 års garanti på kamera?

Film: Kan det være "Dirty Rotten Scoundrels" du tenker på?

Men da var det enten Steve Martin og Michael Caine eller David Niven og Marlon Brando (har vært spillt inn 2 ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel neppe mer enn 2 års garanti på kamera?

Film: Kan det være "Dirty Rotten Scoundrels" du tenker på?

Men da var det enten Steve Martin og Michael Caine eller David Niven og Marlon Brando (har vært spillt inn 2 ganger).

Det er ikke "Svindlere med stil" Den jeg tenker på er heller ikke komedie.Det verste er at jeg har lurt på dette lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På spørsmål 2 tror er det eneste jeg kan tenke meg "Svindlere med Stil" Den er med Michael Caine og Steve Martin. Selv om jeg husker handlingen litt annerledes enn det du sier kan det kanskje passe?

Nope, ikke "Svindlere med stil". Den jeg tenker på er mye eldre også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du fikk ikke sove i natt du??? :)

Og ikke får du sove i natt heller ser det ut som :P

Jeg sitter faktisk i dette øyeblikk og hører på Stjernesludd som jeg nettopp lastet ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du sier får mge itl å tenke på filmen "Svindlere med Stil" men du sier jo at det ikke er den, så..

Søkte raskt på Imdb, og der står det at Michael Caine og David Niven ikke har spilt i samme filn. Da får du bare bla deg gjennom filmografien til du finner filmen;

http://us.imdb.com/Name?Caine,+Michael

http://us.imdb.com/Name?Niven,+David

Michael Caine har forøvrig deltatt i en tv-dokumentar sammen med David Nivens sønn, David Niven Jr, men det var vel neppe denne du var ute etter.

http://us.imdb.com/Title?0227401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du fikk ikke sove i natt du??? :)

Og ikke får du sove i natt heller ser det ut som :P

Jeg sitter faktisk i dette øyeblikk og hører på Stjernesludd som jeg nettopp lastet ned :)

*Stink*

Jeg må prøve å finne ut av det. En gang for ett par år siden satt jeg og slarvet med en som også har filmdilla, og vi kom inn på denne filmen. Han lette den senere opp i et filmleksikon, så den finnes. Men jeg vet ikke hva den heter, bare at den finnes. Utrooolig kjedelig.

Jeg må også laste ned stjernesludd, bare sånn at jeg får hørt hvilken det var igjen. Og egenlig var det bra at jeg satt og lette igår, for da kom jeg over mange go'sanger jeg hadde glemt. Må laste ned noe Raga og DumDum også...

psst...fant du forresten sangen til Raga, om Ole og Ali?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Stink*

Jeg må prøve å finne ut av det. En gang for ett par år siden satt jeg og slarvet med en som også har filmdilla, og vi kom inn på denne filmen. Han lette den senere opp i et filmleksikon, så den finnes. Men jeg vet ikke hva den heter, bare at den finnes. Utrooolig kjedelig.

Jeg må også laste ned stjernesludd, bare sånn at jeg får hørt hvilken det var igjen. Og egenlig var det bra at jeg satt og lette igår, for da kom jeg over mange go'sanger jeg hadde glemt. Må laste ned noe Raga og DumDum også...

psst...fant du forresten sangen til Raga, om Ole og Ali?

Nei, Ole og Ali har jeg ikke prøvd å laste ned enda, men jeg kan godt ta den nå!

Om få min skal jeg på kino, Star Wars...!

Heldigvis ligner jeg veldig på Joda, så jeg slipper å kle meg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Ole og Ali har jeg ikke prøvd å laste ned enda, men jeg kan godt ta den nå!

Om få min skal jeg på kino, Star Wars...!

Heldigvis ligner jeg veldig på Joda, så jeg slipper å kle meg ut :)

In a galaxy far, far away....*nynner på åpningsmusikken*

God fornøyelse =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In a galaxy far, far away....*nynner på åpningsmusikken*

God fornøyelse =)

Blir nok trivsel det, og siden jeg har alt for få forventninger til filmen så blir jeg sikkert ikke så jævla skuffa.

Men nå tror jeg jo ikke at jeg vil bli skuffet, noe som jo kan resultere i at jeg sannsynligvis blir skuffet likevel.

Faen, det var jo urutinter av meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være originalen av Svindlere med stil du tenker på da? Den heter Bedtime stories og er med David Niven og Marlon Brando. Spilt inn i 1964 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SynderISommersol

Filmen heter Sleuth, hvis det er det du lurer på?

Råbra, en av mine yndlingsfilmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SynderISommersol

Herregud-det er nesten sånn at jeg elsker deg =)

*fniser*

Bare hyggelig å kunne hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fniser*

Bare hyggelig å kunne hjelpe

Nå vet jeg hvem jeg skal spørre når jeg står fast i filmspørsmål, for jeg er også filmelsker, og hater å stå fast!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...