Gå til innhold

Bil, bil og atter bil


Reg@l

Anbefalte innlegg

Hva i huleste skal jeg velge? Valget står mellom en Audi A6 1,9TDI avant (stv) nyere enn 1998 og en Chrysler Grand Voyager 2,5TD SE nyere enn 1997.

Jeg har behov for plass til bikkjebur (40 kilo Labrador trenger litt plass) og barnevogn. Samtidig kunne jeg godt tenke meg litt luksus.

A6'en har elendig bagasjeplass, akkurat plass til det minste buret og ei sportstrille. Da er det fullt. Litt teit å kjøpe bil til 250.000-300.000 (bruktimport) for å sette takboks på den. Dessuten er den ikke god å rygge/parkere synes jeg. Kvalitetsmessig er den suveren.

Chrysler har jeg nå. 94 modell som jeg helst vil kvitte meg med før automatkassen ryker og resten av bilen ruster i drav. Det er like før... Det har vært en vesentlig kvalitetsforbedring på dem etter at den nye modellen kom (1996/97), dessuten er dieselbilene uten automat bedre. Noe rustbeskyttelse skal visstnok eksistere på dem også. Her er det plass til ett digert bikkjebur samt kombivogn som bare lempes rett inn i bilen. Og enda er det plass til en haug til. Bilen er utrolig lettkjørt til å være så stor, dessuten er den en drøm å parkere selv i parkeringshus. Men så var det de baksetene da... Kjøper jeg bilen hos merkeforhandleren her er de villige (som eneste i byen) til å ta den jeg har i innbytte.

Hva f*** skal jeg gjøre da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpe Chrystlern vel:o) Skjønner ikke at du nøler jeg. Eller jo med avgiftsbaksete så skjønner jeg jo at du nøler da men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Reg@l,

Etter det jeg husker (!) kommer Audi nær toppen i kollisjonstestene, og Chrysler på absolutt bunnplass. (Behøver ikke være din modell.)

Jeg ville valgt Audi'en, og hvis den er for liten, ville jeg valgt en Mercedes V230 eller noe slikt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chrysler'n - eller hva med en VW Caravelle 2,5 TDI? Masse plass +++

Nope. KrF bil er ikke noe for meg. Det er Grand Voyager eller A6. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...